Henkilönnimi Cantell, Hannele, kirjoittaja, toimittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Vaikeat vanhemmat , kurjat kollegat? : ratkaiseva vuorovaikutus aikuisten kesken
Muut nimekkeet Ratkaiseva vuorovaikutus aikuisten kesken
Julkaistu PS-kustannus, Jyväskylä : 2011.
Bookwell Juva :
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 309 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
Yleinen huomautus Muut kirjoittajat: Matti Cantell ja 27 muuta.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms. Tässä kirjassa opettajat kertovat yhteistyökokemuksistaan opettajakollegoiden sekä lasten ja nuorten vanhempien kanssa. Teos tarjoaa luettavaksi vertaiskertomuksia opettajan työn arkisista kohtaamisen tilanteista, joita tapahtuu aikuisten kesken.
Asiasana
Asiasana - Kontrolloimaton
Henkilönnimi Cantell, Matti, kirjoittaja. Vehniäinen, Jarkko, kuvittaja.
Yhteisönnimi PS-kustannus, kustantaja.
Toinen ilmiasu Verkkoaineisto: fe20202517
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI) http://hdl.handle.net/10138/298333 Linkki verkkoaineistoon http://doi.org/10.31885/2019.00004 Linkki verkkoaineistoon
ISBN
*00005702cam a2201153 i 4500
*00112100
*00520230116122951.0
*008110722s2011 fi |||| |0| 0|fin|
*015 $afx974039$2skl
*020 $a978-952-451-446-0$qnidottu
*0248 $aA1607639
*035 $a(FI-MELINDA)005923579
*040 $aFI-NL$bfin$erda
*0410 $afin
*042 $afinb
*072 7$a57$2kkaa
*080 $a37.06
*080 $a371
*0801 $a373$21974/fin/fennica
*0801 $a316.6$21974/fin/fennica
*0801 $a331.4$21974/fin/fennica
*080 $a371.5
*084 $a30.13$2ykl
*084 $a36.13$2ykl
*084 $a38.5$2ykl
*1001 $aCantell, Hannele,$ekirjoittaja,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000099816
*24510$aVaikeat vanhemmat , kurjat kollegat? :$bratkaiseva vuorovaikutus aikuisten kesken /$cHannele Cantell ; kuvitus: Jarkko Vehniäinen.
*24630$aRatkaiseva vuorovaikutus aikuisten kesken
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c2011.
*264 3$aJuva :$bBookwell
*300 $a309 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aOpetus 2000
*500 $aMuut kirjoittajat: Matti Cantell ja 27 muuta.
*5200 $aTässä kirjassa opettajat kertovat yhteistyökokemuksistaan opettajakollegoiden sekä lasten ja nuorten vanhempien kanssa. Teos tarjoaa luettavaksi vertaiskertomuksia opettajan työn arkisista kohtaamisen tilanteista, joita tapahtuu aikuisten kesken.
*650 7$ayhteistyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6334
*650 7$atiedonkulku$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p869
*650 7$aviestintä$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p36
*650 7$aroolit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14418
*650 7$aidentiteetti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9743
*650 7$aammatti-identiteetti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12894
*650 7$aaineenopettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4071
*650 7$aluokanopettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3999
*650 7$aopettajuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$akoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$akoti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5473
*650 7$avanhemmat $2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4074
*650 7$aopettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*650 7$avuorovaikutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$asosiaaliset suhteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p411
*650 7$atyöyhteisöt$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8543
*650 7$akouluyhteisö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8558
*650 7$akokemukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3209
*650 7$ahenkilöstö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4190
*650 7$aerilaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12911
*650 7$akateus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6781
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$ahomoseksuaalit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20826
*650 7$aaikuiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5590
*650 7$aammattiryhmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10139
*650 7$aerfarenheter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3209
*650 7$apersonal$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4190
*650 7$aolikhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12911
*650 7$aavund$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6781
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$ahomosexuella$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20826
*650 7$avuxna$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5590
*650 7$ayrkesgrupper$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10139
*650 7$asamarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6334
*650 7$ainformationsgång$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p869
*650 7$akommunikation$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p36
*650 7$aroller$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14418
*650 7$aidentitet (självbild)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9743
*650 7$ayrkesidentitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12894
*650 7$aämneslärare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4071
*650 7$aklasslärare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3999
*650 7$alärarskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$askolor (läroanstalter)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$ahem (boende)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5473
*650 7$aföräldrar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4074
*650 7$alärare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*650 7$aväxelverkan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$asociala relationer$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p411
*650 7$aarbetsgemenskaper$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8543
*650 7$askolgemenskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8558
*653 0$askola
*7001 $aCantell, Matti,$ekirjoittaja.
*7001 $aVehniäinen, Jarkko,$ekuvittaja.$0(FI-ASTERI-N)000139769
*7102 $aPS-kustannus,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000220565
*77608$iVerkkoaineisto:$ofe20202517
*830 0$aOpetus 2000.
*85641$uhttp://hdl.handle.net/10138/298333$yLinkki verkkoaineistoon
*85641$uhttp://doi.org/10.31885/2019.00004$yLinkki verkkoaineistoon
*901 $b776, 856$5FENNI$c20200923150505.0
*908 $afin
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
"On tämä kyllä yhtä tasapainoilua. Varsinkin, kun luokalla on 25 oppilasta, joilla jokaisella on erilaiset tarpeet. Ja vaikka oppilas olisi tyytyväinen, äiti tai isä ei välttämättä ole..." Vanhempien epäluottamus opettajan tekemiseen vaikuttaa herkästi myös oppilaan ja opettajan väleihin. Lapsen oppimisen kannalta kodin ja koulun väliseen yhteistyöhön ei voi satsata liikaa. Opettaja on erilaisten tilanteiden ja ihmisten kohtaamisen ammattilainen. Oppilaiden lisäksi vuorovaikutus on aktiivista muiden opettajien ja koulun henkilökunnan kanssa. Tärkeitä ovat myös ne kohtaamisen taidot, joita opettaja tarvitsee oppilaidensa vanhempien kanssa, sillä opettajan työ on paljon muutakin kuin opettamista. Tässä kirjassa opettajat kertovat yhteistyökokemuksistaan opettajakollegoiden sekä lasten ja nuorten vanhempien kanssa. Teos tarjoaa luettavaksi vertaiskertomuksia opettajan työn arkisista kohtaamisen tilanteista, joita tapahtuu aikuisten kesken.