Gradian verkkokirjasto

Tunne- ja sosiaalisten taitojen vahvistaminen kouluyhteisössä
Muistilista on tyhjä
Vis
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Tunne- ja sosiaalisten taitojen vahvistaminen kouluyhteisössä
Julkaistu
  • Tampere University Press, [Tampere] : 2010.
UDK-luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 254 s. : kuv. ; 21 cm.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Joronen, Katja.
  • Koski, Anna.
ISBN
  • 978-951-44-8157-4
*00001373nam a22004574a 4500
*00115109
*00520200525075525.0
*008120323s2010\\\\fi\||||||||||\||||||fin|c
*020  $a978-951-44-8157-4
*035  $a39003
*035  $a(PrettyLib)0000039003
*0410 $afin
*080  $aUDK:373
*24500$aTunne- ja sosiaalisten taitojen vahvistaminen kouluyhteisössä /$ctoimittaneet Katja Joronen, Anna Koski.
*260  $a[Tampere] :$bTampere University Press,$c2010.
*300  $a254 s. :$bkuv. ;$c21 cm.
*650 7$asosialliset taidot$2ysa
*650 7$atunneäly$2ysa
*650 7$ayhteistyökyky$2ysa
*650 7$avuorovaikutus$2ysa
*650 7$atunteet$2ysa
*650 7$akoululaiset$2ysa
*650 7$akouluyhteisö$2ysa
*650 7$aopettajat$2ysa
*650 7$aoppilaat$2ysa
*650 7$ahyvinvointi$2ysa
*650 7$ayhteistyö$2ysa
*650 7$akoulu$2ysa
*650 7$akoti$2ysa
*650 7$averkostoituminen$2ysa
*650 7$atoimintakulttuuri$2ysa
*650 7$aasiantuntijuus$2ysa
*650 7$aempatia$2ysa
*650 7$akouluterveydenhuolto$2ysa
*650 7$adraamapedagogiikka$2ysa
*650 7$avertaistuki$2ysa
*650 7$aalkoholiongelmat$2ysa
*650 7$aperheet$2ysa
*7001 $aJoronen, Katja.
*7001 $aKoski, Anna.
*852  $lTUNNE-
*979  $a0000039003
*999  $aMikroMarc$b[Kirja]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Koulun ammattilaisten ja perheen arki kuormittuvat nykyisin yhä enemmän tunne-elämän ja ihmissuhteiden aiheuttamista ristiriidoista. Koululaisten tunne- ja sosiaalisten taitojen edistämisestä on todettu olevan merkittävää hyötyä sekä heidän henkilökohtaisessa ja sosiaalisessa elämässään että koulumenestyksessä. Tässä kirjassa keskitytään koululaisten sosioemotionaaliseen hyvinvointiin, sen arviointiin ja työmenetelmiin tunne- ja sosiaalisten taitojen vahvistamiseksi peruskoulussa. Kirja esittelee ensiksi kouluhyvinvointia, oppilaiden sosiaalista kompetenssia ja näiden arvioinnin hyödyntämistä kouluyhteisön kehittämisessä. Toiseksi kirjassa pureudutaan käytännön tasolla tunne- ja sosiaalisten taitojen vahvistamiseen koulun rakenteiden kuten kouluterveydenhuollon, kodin ja koulun yhteistyön sekä moniasiantuntijuuden hyödyntämisen, vertaistuen ja draaman avulla. Lopuksi kirja esittelee kolme koulussa tai internetissä toteutettavaa ohjelmaa tunne- ja sosiaalisten taitojen vahvistamiseksi. Kirja tarjoaa monipuolisia työkaluja koululaisten ja heidän perheidensä hyvinvoinnin vahvistamiseksi, ja se on suunnattu kaikille kouluyhteisössä työskenteleville ja oppilaiden vanhemmille. Osa kirjan aihealueista soveltuu erityisesti oppilashuoltoryhmään kuuluville ammattilaisille: kouluterveydenhoitajille, opettajille, rehtoreille, kuraattoreille ja psykologeille. Kirjaa voidaan hyödyntää myös oppikirjana alan korkeakoulutasoisessa perustutkinto- ja täydennyskoulutuksessa.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
67835Saatavana Kukkulan kirjasto - Priimus-kokoelma37