Gradian verkkokirjasto

Keskustele ja kehity : lisää tehoa kehityskeskusteluihin
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Lindholm, Tommi.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Keskustele ja kehity : lisää tehoa kehityskeskusteluihin
Julkaistu
  • J-Impact, 2012.
UDK-luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 177 s. : kuv. ; 18 cm.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Pajunen, Riikko.
  • Salminen, Jari.
ISBN
  • 978-952-6614-00-7
*00000884nam a22002894a 4500
*00115114
*00520200525075525.0
*008120326s2012\\\\fi\||||||||||\||||||fin|c
*020  $a978-952-6614-00-7
*035  $a39014
*035  $a(PrettyLib)0000039014
*0410 $afin
*080  $aUDK:65.01
*080  $aUDK:331.4
*1001 $aLindholm, Tommi.
*24510$aKeskustele ja kehity :$blisää tehoa kehityskeskusteluihin /$cTommi Lindholm, Riikko Pajunen & Jari Salminen.
*260  $bJ-Impact,$c2012.
*300  $a177 s. :$bkuv. ;$c18 cm.
*650 7$akehityskeskustelut$2ysa
*650 7$aesimies-alaiskeskustelut$2ysa
*650 7$aesimiehet$2ysa
*650 7$aalaiset$2ysa
*650 7$avuorovaikutus$2ysa
*650 7$apalaute$2ysa
*7001 $aPajunen, Riikko.
*7001 $aSalminen, Jari.
*852  $llindholm
*979  $a0000039014
*999  $aMikroMarc$b[Kirja]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Keskustele ja kehity - kirja on kirjoitettu Sinulle, jotka haluat kehittää kehityskeskusteluja ja samalla koko organisaationne sisäistä vuorovaikutusta. Kehityskeskustelut rantautuivat Suomeen 1980-luvun alussa ja siitä pitäen niitä on yritetty käynnistää suomalaisissa yrityksissä ja muissa organisaatioissa. Oppaita on kirjoitettu, lomakkeita laadittu ja valmennuksia pidetty. Vaihtelevalla menestyksellä. Vaikka useimmat myöntävät kehityskeskustelujen hyödyllisyyden periaatteessa, asian toteuttaminen jää monissa organisaatioissa usein puolitiehen ja keskustelut hoidetaan kiireessä "pois alta". Jos johto ja esimiehet eivät panosta kehityskeskusteluihin, ei ole ihme, että työntekijätkin kokevat kehityskeskustelut turhauttavana "pakkopullana". Pahimmillaan huolimattomasti toteutetut kehityskeskustelut heikentävät organisaation muutakin vuorovaikutusta ja jähmettävät sen viestintäilmaston. Mitä sitten pitäisi tehdä? Tarkastelemme tässä kirjassa kehityskeskusteluja niin ylimmän johdon, esimiesten kuin työntekijöidenkin kannalta. Osoitamme, että hyvin suunnitellut ja toteutetut kehityskeskustelut ovat tärkeitä ja hyödyllisiä kaikkien osapuolten kannalta. Esittelemme monissa organisaatioissa testatun konkreettisen keskustelumallin, joka tarjoaa toimivan etenemistien niin ryhmän kuin yksittäisen henkilön suoriutumisen, tavoitteiden ja kehittymisen tarkasteluun, mutta sisältää myös työssä onnistumisten edellytysten arvioinnin ja kehittämisen näkökulman. Kirjassa pohdimme myös uusia tapoja kehityskeskusluiden toteuttamiseen ja esitämme runsaasti ratkaisukeskeisiä tapoja kehityskeskusteluiden energisointiin.

Lähetä