Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
Julkaistu Työterveyslaitos, Helsinki : 2013 (Tampere : Suomen Yliopistopaino - Juvenes Print)
National Library of Medicinen (NLM) luokituskoodi
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 128 sivua : kuvitettu ; 25 cm
Huomautus sisällöstä 1. Turvallisuus syntyy oikeasta asenteesta -- 2. Koulu on työpaikka -- 3. Hyvä työympäristö työsuojelun näkökulmasta -- 4. Työkyky ja terveys -- 5. Nuori työntekijä -- 6. Työsuojelun edistäminen.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms. 'Koulu on työpaikka. Kun koulussa opetetaan työturvallisuutta, miksi esimerkkinä ei olisi oma koulu ja sen käytänteet? Turvallinen koulupäivä yllyttää ottamaan opiskelijat mukaan työsuojelutyöhön. Koulutyön ohessa opiskelijoille karttuisivat turvallisuustiedon lisäksi muun muassa kyky osallistumiseen ja vastuun kantamiseen. Molemmat taitoja, joista on hyötyä, kun on aika siirtyä työelämään tai jatkaa opintoja. Kirjaa voi käyttää kuka tahansa opettaja eikä sen käyttö edellytä työsuojelukoulutusta. Aineisto on yleistajuinen ja käytännönläheinen. Mukana on tehtäviä yhdessä pohdittavaksi. Aineisto soveltuu hyvin opinto-ohjaajalle ja luokanvalvojalle TET-jaksoihin ohjaamisessa, ja siinä on materiaalia eri oppiaineiden turvallisuusopetukseen.' -- (takakansi)
Huomautus saatavuudesta toisessa ilmiasussa Julkaistu myös e-kirjana. Julkaistu myös verkkoaineistona. Julkaistu myös e-kirjana ISBN 978-952-261-077-5 (PDF)
Asiasana
Toinen ilmiasu Verkkoaineisto: ISBN 9789522610775.
ISBN
*00007243cam a2201345 i 4500
*00116454
*00520210718194538.0
*008130816s2013 fi |||||||||||00| 0|fin|
*015 $afx1031869$2skl
*020 $a978-952-261-076-8$qnidottu
*0243 $a9789522610768
*035 $a(FI-MELINDA)006407604
*040 $aFI-NL$bfin
*0410 $afin
*042 $afinb
*060 4$a78
*060 4$aWA 400
*072 7$a48.1$2kkaa
*080 $a331.4
*080 $a373
*080 $a372
*084 $a37.13$2ykl
*084 $a38.29$2ykl
*084 $a38.5$2ykl
*084 $a38.52$2ykl
*1001 $aMertanen, Virve,$0(FI-ASTERI-N)000127283
*24510$aTurvallinen koulupäivä /$cVirve Mertanen.
*260 $aHelsinki :$bTyöterveyslaitos,$c2013$e(Tampere :$fSuomen Yliopistopaino - Juvenes Print)
*300 $a128 sivua :$bkuvitettu ;$c25 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $a1. Turvallisuus syntyy oikeasta asenteesta -- 2. Koulu on työpaikka -- 3. Hyvä työympäristö työsuojelun näkökulmasta -- 4. Työkyky ja terveys -- 5. Nuori työntekijä -- 6. Työsuojelun edistäminen.
*520 $a'Koulu on työpaikka. Kun koulussa opetetaan työturvallisuutta, miksi esimerkkinä ei olisi oma koulu ja sen käytänteet? Turvallinen koulupäivä yllyttää ottamaan opiskelijat mukaan työsuojelutyöhön. Koulutyön ohessa opiskelijoille karttuisivat turvallisuustiedon lisäksi muun muassa kyky osallistumiseen ja vastuun kantamiseen. Molemmat taitoja, joista on hyötyä, kun on aika siirtyä työelämään tai jatkaa opintoja. Kirjaa voi käyttää kuka tahansa opettaja eikä sen käyttö edellytä työsuojelukoulutusta. Aineisto on yleistajuinen ja käytännönläheinen. Mukana on tehtäviä yhdessä pohdittavaksi. Aineisto soveltuu hyvin opinto-ohjaajalle ja luokanvalvojalle TET-jaksoihin ohjaamisessa, ja siinä on materiaalia eri oppiaineiden turvallisuusopetukseen.' -- (takakansi)
*530 $aJulkaistu myös e-kirjana.
*530 $aJulkaistu myös verkkoaineistona.
*530 $aJulkaistu myös e-kirjana ISBN 978-952-261-077-5 (PDF)
*650 2$aSocial Behavior Disorders.
*650 2$aSocial Behavior.
*650 2$aWorkplace.
*650 2$aSafety Management.
*650 2$aHealth Promotion.
*650 2$aRisk Factors.
*650 2$aInterpersonal Relations.
*650 2$aSchools.
*650 2$aOccupational Health
*650 7$atyösuojelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4294
*650 7$ahenkinen työsuojelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9427
*650 7$atyöturvallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2314
*650 7$akoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$aturvallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7349
*650 7$atyöympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8544
*650 7$aopiskeluympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4837
*650 7$afyysinen ympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13726
*650 7$atyöolot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10899
*650 7$akouluyhteisö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8558
*650 7$ahenkinen hyvinvointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1946
*650 7$atyöhyvinvointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1835
*650 7$atapaturmantorjunta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14545
*650 7$akiusaaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p71
*650 7$aehkäisy$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p793
*650 7$atyökyky$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10214
*650 7$atyöterveys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2891
*650 7$aterveyskäyttäytyminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11100
*650 7$aturvallisuuskulttuuri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25247
*650 7$aturvallisuuskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4903
*650 7$akoululaiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16485
*650 7$aperuskoulu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$ayläkoulu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21292
*650 7$aihmissuhteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6936
*650 7$ariskitekijät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13277
*650 7$atyöpaikat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13463
*650 7$aterveyden edistäminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12732
*650 7$asosiaalinen käyttäytyminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7139
*650 7$amänskliga relationer$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6936
*650 7$ariskfaktorer$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13277
*650 7$aarbetsplatser$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13463
*650 7$aarbetarskydd$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4294
*650 7$apsykiskt arbetarskydd$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9427
*650 7$aarbetssäkerhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2314
*650 7$askolor (läroanstalter)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$asäkerhet och trygghet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7349
*650 7$aarbetsmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8544
*650 7$astudiemiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4837
*650 7$afysisk miljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13726
*650 7$aarbetsförhållanden$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10899
*650 7$askolgemenskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8558
*650 7$apsykiskt välbefinnande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1946
*650 7$avälbefinnande i arbetet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1835
*650 7$aolycksförebyggande åtgärder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14545
*650 7$amobbning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p71
*650 7$aprevention$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p793
*650 7$aarbetsförmåga$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10214
*650 7$aarbetshälsa$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2891
*650 7$ahälsobeteende$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11100
*650 7$asäkerhetskultur$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25247
*650 7$asäkerhetsfostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4903
*650 7$askolelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16485
*650 7$agrundskolan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$ahögstadiet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21292
*650 7$ahälsofrämjande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12732
*650 7$asocialt beteende$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7139
*650 7$asosiaalisen käyttäytymisen häiriöt$2finmesh
*650 7$akoulut$2finmesh
*650 7$aterveyden edistäminen$2finmesh
*650 7$aturvallisuushallinta$2finmesh
*650 7$asosiaalinen käyttäytyminen$2finmesh
*650 7$aihmissuhteet$2finmesh
*650 7$atyöpaikka$2finmesh
*650 7$atyöterveys$2finmesh
*650 7$ariskitekijät$2finmesh
*650 4$askolan
*77608$iVerkkoaineisto:$z9789522610775.
*901 $aMU20130911$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Koulu on työpaikka. Kun koulussa opetetaan työturvallisuutta, miksi esimerkkinä ei olisi oma koulu ja sen käytänteet? Turvallinen koulupäivä yllyttää ottamaan opiskelijat mukaan työsuojelutyöhön. Koulutyön ohessa opiskelijoille karttuisivat turvallisuustiedon lisäksi muun muassa kyky osallistumiseen ja vastuun kantamiseen. Molemmat taitoja, joista on hyötyä, kun on aika siirtyä työelämään tai jatkaa opintoja. Kirjaa voi käyttää kuka tahansa opettaja eikä sen käyttö edellytä työsuojelukoulutusta. Aineisto on yleistajuinen ja käytännönläheinen. Mukana on tehtäviä yhdessä pohdittavaksi. Aineisto soveltuu hyvin opinto-ohjaajalle ja luokanvalvojalle TET-jaksoihin ohjaamisessa. Sisällys: 1. Turvallisuus syntyy oikeasta asenteesta 2. Koulu on työpaikka 3. Hyvä työympäristö työsuojelun näkökulmasta 4. Työkyky ja terveys 5. Nuori työntekijä 6. Työsuojelun edistäminen