Henkilönnimi Koski-Heikkinen, Anne, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Ammatillisen opettajan identiteetti ja auktoriteetti : ammatilliset opettajat ja opiskelijat ideaalia ammatillista opettajuutta etsimässä
Julkaistu Lapin yliopisto, Rovaniemi : 2014 ([Rovaniemi] : Lapin yliopistopaino).
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 208 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa Acta Universitatis Lapponiensis, ISSN 0788-7604 ; 271
Huomautus väitöskirjasta
Huomautus bibliografiasta ym. Sisältää bibliografisia lähdeviitteitä.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms. The vocational education teacher's identity and authority : vocational education teachers and students searching for ideal teacherhood in vocational education. The vocational education teacher's identity and authority : vocational education teachers and students searching for ideal teacherhood in vocational education. Tiivistelmä.
Huomautus saatavuudesta toisessa ilmiasussa Julkaistu myös verkkoaineistona.
Huomautus metodologiasta narratiivinen tutkimus yso/fin http://www.yso.fi/onto/yso/p22220
Asiasana
Asiasana - Kontrolloimaton
Aineiston lajityyppi/muoto väitöskirjat doktorsavhandlingar
Toinen ilmiasu Verkkoaineisto: ISBN 978-952-484-709-4
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke Acta Universitatis Lapponiensis, 0788-7604 ; 271.
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI) http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-484-709-4 PDF Linkki verkkoaineistoon http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-484-709-4 PDF
ISBN
*00004998cam a2200925 i 4500
*00116892
*00520221128164234.0
*008140127s2014 fi ||||||m ||0| 0|fin|c
*020 $a978-952-484-708-7$qnidottu
*035 $a(FI-MELINDA)006613541
*040 $aFI-NL$bfin
*0410 $afin$beng
*042 $afinb
*072 7$a57$2kkaa
*080 $a377$21974/fin/fennica
*084 $a38.5$2ykl
*084 $a38.542$2ykl
*1001 $aKoski-Heikkinen, Anne,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000156200
*24510$aAmmatillisen opettajan identiteetti ja auktoriteetti :$bammatilliset opettajat ja opiskelijat ideaalia ammatillista opettajuutta etsimässä /$cAnne Koski-Heikkinen.
*260 $aRovaniemi :$bLapin yliopisto,$c2014$e([Rovaniemi] :$fLapin yliopistopaino).
*300 $a208 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aActa Universitatis Lapponiensis,$x0788-7604 ;$v271
*502 $aVäitöskirja :$cRovaniemi : Lapin yliopisto, kasvatustieteiden tiedekunta,$d2014.
*504 $aSisältää bibliografisia lähdeviitteitä.
*5203 $aThe vocational education teacher's identity and authority : vocational education teachers and students searching for ideal teacherhood in vocational education.
*520 $aThe vocational education teacher's identity and authority : vocational education teachers and students searching for ideal teacherhood in vocational education.
*520 $aTiivistelmä.
*530 $aJulkaistu myös verkkoaineistona.
*567 $anarratiivinen tutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22220
*598 $atvasen 2014$5ARTO
*650 7$aidentiteetti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9743
*650 7$aammattikoululaiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22092
*650 7$aammatilliset oppilaitokset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5780
*650 7$aopiskelijat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16486
*650 7$aammatillisten opintojen opettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7729
*650 7$aammatilliset opettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21826
*650 7$aammatillinen koulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9700
*650 7$aammatti-identiteetti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12894
*650 7$avuorovaikutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$aopettajuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$aihanteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1039
*650 7$aauktoriteetti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12600
*650 7$aeläytymismenetelmä$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6133
*650 7$anarratiivinen tutkimus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22220
*650 7$akehittäminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4230
*650 7$aopettaja-oppilassuhde$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1050
*650 7$akokemukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3209
*650 7$ainlevelsemetod$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6133
*650 7$anarrativ forskning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22220
*650 7$aidentitet (självbild)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9743
*650 7$ayrkeselever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22092
*650 7$ayrkesläroanstalter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5780
*650 7$astuderande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16486
*650 7$alärare i yrkesinriktade studier$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7729
*650 7$ayrkeslärare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21826
*650 7$ayrkesutbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9700
*650 7$ayrkesidentitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12894
*650 7$aväxelverkan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$alärarskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$aideal$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1039
*650 7$aauktoritet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12600
*650 7$autveckling (verksamhet)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4230
*650 7$aförhållandet lärare-elev$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1050
*650 7$aerfarenheter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3209
*653 $aopinnäytteet$avasen
*655 7$aväitöskirjat$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1227
*655 7$adoktorsavhandlingar$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1227
*77608$iVerkkoaineisto:$z978-952-484-709-4
*830 0$aActa Universitatis Lapponiensis,$x0788-7604 ;$v271.
*85641$uhttp://urn.fi/URN:ISBN:978-952-484-709-4$qPDF$yLinkki verkkoaineistoon
*8564 $uhttp://urn.fi/URN:ISBN:978-952-484-709-4$qPDF
*901 $b530,776$5FIKKA$c20221128164234.0
*960 $aARTO
*995 $aVasen$5ARTO
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Miten ammatillinen opettaja kykenee vastaamaan henkilökohtaisella opetustyöllään ammatilliselle koulutukselle ja ideaalille opettajuudelle esitettyihin kehittämisvaateisiin, kun koulutukseen hakeutuu sekä taustoiltaan että oppimisvalmiuksiltaan hyvin jeterogeeninen opiskelijajoukko? Tämä kirja taustoittaa ideaalia ammatillista opettajuutta selvittäen kahta ammatillisen opettajuuden perustekijää: ammatti-identiteettiä ja auktoriteettiasemaa. Lopputuloksena syntyy havaintoja ja ehdotuksia, jotka ohjaavat opettajaa kohtaamaan ammatillisen koulutuksen nykyiset ja tulevat haasteet. KM, ammatillinen erityisopettaja ja opinto-ohjaaja Anne Koski-Heikkinen kutsuu opettajan matkaan kohti ideaalia ammatillista opettajuutta ja samalla osallistumaan ammatillisen koulutuksen kehittämiseen. Ideaalin opettajuuskäsitteen määrittely ja hahmottaminen muodostavat tien oman opettajuuden kehittämiseen ja makrotasolla tarkasteltuna koko ammatillisen koulutuksen tulevaisuuden rakentamiseen.