Gradian verkkokirjasto

Rakenna oppiva ryhmä : pedagogisen viihtymisen käsikirja
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Haapaniemi, Rauno, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Rakenna oppiva ryhmä : pedagogisen viihtymisen käsikirja
Muut nimekkeet
  • Pedagogisen viihtymisen käsikirja
Julkaistu
  • PS-Kustannus, Jyväskylä : 2014 (Juva : Bookwell)
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 175 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Opetus 2000
Huomautus sisällöstä
  • I. Maailma muuttuu - muuttuuko koulu? -- 1. Pedagoginen viihtyminen on oppimisen edellytys -- 2. Mitä OPS ja PISA sanovat viihtymisestä? -- 3. Tutkimustieto haastaa nykykoulun -- 4. Koulun muuttuva tehtävä -- II. Kaksi pelikenttää, yksi peli? -- 5. Opettajien koulu -- 6. Oppilaiden koulu -- III. Turvallisuus, uteliaisuus, vuorovaikutus - pedagogisen viihtymisen kulmakivet -- 7. Turvallisuuden tunne on merkki hyvinvoinnista -- 8. Uteliaisuus ajaa oppimaan -- 9. Mielekäs vuorovaikutus parantaa oppimista -- 10. Ryhmä työvälineenä -- 11. Lopuksi: Uudistuva koulu - sanoista tekoihin.
Asiasana
Asiasana - Kontrolloimaton
Henkilönnimi
  • Raina, Liisa, kirjoittaja.
Yhteisönnimi
  • PS-kustannus, kustantaja.
Kontrolloimaton nimeke
  • Pedagogisen viihtymisen käsikirja
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Opetus 2000.
ISBN
  • 978-952-451-624-2
*00004893cam a2200889 i 4500
*00117313
*00520230116132404.0
*008140514s2014    fi |||||||||||00| 0|fin| 
*020  $a978-952-451-624-2$qnidottu
*0243 $a9789524516242
*035  $a(FI-MELINDA)006772498
*040  $aFI-NL$bfin
*0410 $afin
*042  $afinb
*080  $a37
*080  $a371.04
*080  $a373$21974/fin/fennica
*084  $a38.5$2ykl
*084  $a38.2$2ykl
*1001 $aHaapaniemi, Rauno,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000113682
*24510$aRakenna oppiva ryhmä :$bpedagogisen viihtymisen käsikirja /$cRauno Haapaniemi ja Liisa Raina.
*24630$aPedagogisen viihtymisen käsikirja
*260  $aJyväskylä :$bPS-Kustannus,$c2014$e(Juva :$fBookwell)
*300  $a175 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4900 $aOpetus 2000
*5050 $aI. Maailma muuttuu - muuttuuko koulu? -- 1. Pedagoginen viihtyminen on oppimisen edellytys -- 2. Mitä OPS ja PISA sanovat viihtymisestä? -- 3. Tutkimustieto haastaa nykykoulun -- 4. Koulun muuttuva tehtävä -- II. Kaksi pelikenttää, yksi peli? -- 5. Opettajien koulu -- 6. Oppilaiden koulu -- III. Turvallisuus, uteliaisuus, vuorovaikutus - pedagogisen viihtymisen kulmakivet -- 7. Turvallisuuden tunne on merkki hyvinvoinnista -- 8. Uteliaisuus ajaa oppimaan -- 9. Mielekäs vuorovaikutus parantaa oppimista -- 10. Ryhmä työvälineenä -- 11. Lopuksi: Uudistuva koulu - sanoista tekoihin.
*650 7$akoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$aopettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*650 7$aoppilaat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$aryhmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1127
*650 7$avuorovaikutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$aryhmädynamiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14765
*650 7$akouluviihtyvyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23129
*650 7$aopetusmenetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$ayhteisöllinen oppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18727
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$amotivointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4736
*650 7$auteliaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18471
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$aopettajuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$apedagoginen johtaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23846
*650 7$aoppilasarviointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7111
*650 7$aosallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5164
*650 7$atieto- ja viestintätekniikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20743
*650 7$aglobalisaatio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3867
*650 7$aoppimiskäsitykset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6332
*650 7$askolor (läroanstalter)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$alärarskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$alärare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*650 7$apedagogiskt ledarskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23846
*650 7$aelevbedömning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7111
*650 7$adelaktighet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5164
*650 7$ainformations- och kommunikationsteknik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20743
*650 7$aglobalisering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3867
*650 7$aelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$agrupper$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1127
*650 7$aväxelverkan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$agruppdynamik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14765
*650 7$askoltrivsel$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23129
*650 7$ainlärningsuppfattningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6332
*650 7$aundervisningsmetoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$akollaborativ inlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18727
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$amotivering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4736
*650 7$anyfikenhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18471
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 4$askolor
*653 0$aryhmäprosessit
*7001 $aRaina, Liisa,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000121736
*7102 $aPS-kustannus,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000220565
*7403 $aPedagogisen viihtymisen käsikirja
*830 0$aOpetus 2000.
*901  $aMU20140925$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Ryhmäilmiöt tuntemalla ja ryhmien tavoitteellisella ohjaamisella voi vaikuttaa ratkaisevasti oppimisen ilmapiiriin. Jos haluaa hyötyä oppivien ryhmien pedagogisista mahdollisuuksista, niiden dynamiikkaan on tutustuttava ja niiden ohjaamista on harjoiteltava. Oleellista on, että oppilaiden ja opettajien maailmat kohtaavat entistä paremmin ja että opettaja ottaa ryhmän ohjaajan roolin sen sijaan että yrittää opettaa yksilöitä luokassa. Tästä teoksesta saat vinkkejä ryhmäilmiöiden tunnistamiseen, hyödyntämiseen ja ohjaamiseen niin oppilaitten parissa kuin opettajayhteisössä. Kun opettaja kehittää ryhmäänsä pedagogista viihtymistä tukevan ilmapiirin, hänen toimintansa kolmena kulmakivenä ovat uteliaisuuteen vetoaminen, jokaisen ryhmän jäsenen turvallisuudesta huolehtiminen ja aktiivisen vuorovaikutuksen mahdollistaminen.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
75624Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.5