Henkilönnimi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Innostava koulun muutos : opas laaja-alaisen osaamisen opetukseen
Julkaistu PS-kustannus, Jyväskylä : 2015.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 248, [17] s. kuv., taul. 21 cm.
Yleinen huomautus Sisältö: Osa 1 Tulevaisuudessa tarvitaan laaja-alaista osaamista. Laaja-alainen osaaminen ja lähikäsitteet - mistä on kyse? Mitä laaja-aliseen osaamiseen kuuluu? Miten tulevaisuuden taitoja edistetään käytännössä? Uutta ja vanhaa voi yhdistää onnistuneesti! Osa 2 Laaja-alaisten oppimismahdollisuuksien rakentaminen käytännössä. Opetuksen käytänteet. Opetuskäytänteiden kehittämisen vaihemalli. Opesta on moneksi - vai onko? Muutos kasvatetaan itse. Osa 3 Apuvälineitä opetuskäytänteiden kehittämiseen. Tehtäväkehykset. Seitsemän tehtäväkehystä opetuksen suunnittelussa. Toiminnan havainnointi . Toiminnan havainnoinnin alku- ja loppukesely.
Asiasana
ISBN
*00002139nam a22004934a 4500
*00117774
*00520200525075535.0
*008150202s2015\\\\fi\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-952-451-636-5
*035 $a43326
*035 $a(PrettyLib)0000043326
*0410 $afin
*080 $aUDK:37
*084 $aYKL:38$2ykl
*084 $aYKL:38.52$2ykl
*084 $aYKL:38.2$2ykl
*1001 $aNorrena, Juho.
*24510$aInnostava koulun muutos :$bopas laaja-alaisen osaamisen opetukseen /$cJuho Norrena.
*260 $aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c2015.
*300 $a248, [17] s.
*300 $bkuv., taul.
*300 $c21 cm.
*500 $aSisältö: Osa 1 Tulevaisuudessa tarvitaan laaja-alaista osaamista. Laaja-alainen osaaminen ja lähikäsitteet - mistä on kyse? Mitä laaja-aliseen osaamiseen kuuluu? Miten tulevaisuuden taitoja edistetään käytännössä? Uutta ja vanhaa voi yhdistää onnistuneesti! Osa 2 Laaja-alaisten oppimismahdollisuuksien rakentaminen käytännössä. Opetuksen käytänteet. Opetuskäytänteiden kehittämisen vaihemalli. Opesta on moneksi - vai onko? Muutos kasvatetaan itse. Osa 3 Apuvälineitä opetuskäytänteiden kehittämiseen. Tehtäväkehykset. Seitsemän tehtäväkehystä opetuksen suunnittelussa. Toiminnan havainnointi . Toiminnan havainnoinnin alku- ja loppukesely.
*650 7$akoulu$2ysa
*650 7$amuutos$2ysa
*650 7$aopetus$2ysa
*650 7$akehittäminen$2ysa
*650 7$aosaaminen$2ysa
*650 7$aopetusmenetelmät$2ysa
*650 7$aopetussuunnitelmat$2ysa
*650 7$asuunnittelu$2ysa
*650 7$aedistäminen$2ysa
*650 7$atoimintakulttuuri$2ysa
*650 7$apedagogiikka$2ysa
*650 7$aperuskoulu$2ysa
*650 7$aperusopetus$2ysa
*650 7$aoppilaat$2ysa
*650 7$aopetusteknologia$2ysa
*650 7$aluokkatyöskentely$2ysa
*650 7$aintegroitu opetus$2ysa
*650 7$amoniosaaminen$2ysa
*650 7$aopettajuus$2ysa
*852 $lNORRENA
*979 $a0000043326
*999 $aMikroMarc$b[Kirja]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Miten uudistuvan opetussuunnitelman oppimistavoitteet saatetaan arjen toimiviksi käytännöiksi? Juho Norrena antaa kirjassaan vastaukset niihin kysymyksiin, joita opettajat muutoksen ja vaatimusten ristipaineessa pyörittelevät. Hän tarjoaa työvälineiksi uudenlaisia tehtäväkehyksiä, jotka helpottavat laaja-alaisen osaamisen opetuksen suunnittelua, toteutusta ja arviointia. Jokainen opettaja voi versioida tehtäväkehyksiä omaan opetustapaansa sopiviksi, sillä ne sopivat lähes kaikkiin oppiaineisiin ja antavat myös oivat mahdollisuudet oppiaineiden rajat ylittävään opetukseen.
Ratkaisukeskeisen oppaan kirjoittaja Juho Norrena korostaa, että koulua on uudistettava hylkäämättä vanhoja hyviksi havaittuja toimintamalleja. Tärkeintä on saada muutos käytännön tasolle luokkahuoneisiin.
Juho Norrena filosofian tohtori, opettajakouluttaja sekä luokan- ja aineenopettaja.