Gradian verkkokirjasto

Näin rakennat monialaisia oppimiskokonaisuuksia
Muistilista on tyhjä
Vis
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Näin rakennat monialaisia oppimiskokonaisuuksia
Julkaistu
  • PS-kustannus, Helsinki : 2015.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 254 sivua : kuvitettu, taulukkoja ; 21 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Opetus 2000
Huomautus bibliografiasta ym.
  • Sisältää bibliografisia viitteitä.
Huomautus sisällöstä
  • 1. Ainejakoisuus ja monialainen eheyttäminen opetuksessa -- Osa 1: Eheyttämisen suuntaviivoja -- 2. Opetussuunnitelmauudistus 2016 : sivistysnäkemys ja opetuksen eheyttäminen / Irmeli Halinen ja Liisa Jääskeläinen -- 3. Eheyttäminen ja laajentuvat oppimisympäristöt / Marjaana Kangas, Kaisa Kopisto ja Leena Krokfors -- Osa 2: Kaksi erilaista lähestymistapaa monialaisten oppimiskokonaisuuksien toteuttamiseen -- 4. Ilmiölähtöisesti kohti innostavaa oppimista / Kirsti Lonka ... [et al.] -- 5. Tiedonalalähtöinen eheyttäminen / Kalle Juuti, Seija Kairavuori ja Sirpa Tani -- Osa 3: Kaiken perustana oppija -- 6. Opetuksen omakohtaistaminen ja osallistava pedagogiikka / Antti Rajala ... [et al.] -- Osa 4: Monialaisen opetuksen suunnittelu, toteuttaminen ja opettajien yhteistyö -- 7. Monialaisuus koko koulun toiminnassa / Leena-Maija Niemi -- 8. Kulosaaren malli / Karoliina Käpylehto -- Osa 5: Esimerkkejä monialaisesta ja eheyttävästä opetuksesta -- 9. Luokittelua luonnossa, matematiikkaa maastossa / Liisa Suomela ja Jari-Matti Vuorio -- 10. Tutkitaan yhdessä avaruutta ja lähiympäristöä: design-suuntautuneen pedagogiikan esimerkkejä / Sirkku Myllyntausta ja Tuija Peuhkuri -- 11. Leipäjonoja ja inhottavia ötököitä: osallistavan pedagogiikan esimerkkejä / Antti Rajala ... [et al.] -- 12. Monialaisia oppimiskokonaisuuksia yläkoulussa / Leena-Maija Niemi, Katri Lehtovaara ja Jesse Hietikko -- 13. Maailma ulottuvillasi / Hannele Cantell -- 14. Ympäristöaiheet humanistis-yhteiskunnallisten aineiden opetuksessa / Essi Aarnio-Linnanvuori.
Huomautus saatavuudesta toisessa ilmiasussa
  • Julkaistu myös verkkoaineistona.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Cantell, Hannele, toimittaja.
Yhteisönnimi
  • PS-kustannus, kustantaja.
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto: ISBN 9789524517430
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Opetus 2000.
ISBN
  • 978-952-451-637-2
*00005892cam a2200925 i 4500
*00117795
*00520230116132407.0
*008140917s2015    fi ||||       00||0 fin|c
*020  $a978-952-451-637-2$qnidottu
*0243 $a9789524516372
*035  $a(FI-MELINDA)006845615
*040  $aFI-NL$bfin
*0410 $afin
*042  $afinb
*080  $a372$21974/fin/fennica
*080  $a373$21974/fin/fennica
*080  $a37
*080  $a372
*080  $a373
*084  $a38.5$2ykl
*084  $a38.2$2ykl
*084  $a38$2ykl
*24500$aNäin rakennat monialaisia oppimiskokonaisuuksia /$cHannele Cantell (toim.).
*260  $aHelsinki :$bPS-kustannus,$c2015.
*300  $a254 sivua :$bkuvitettu, taulukkoja ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4900 $aOpetus 2000
*504  $aSisältää bibliografisia viitteitä.
*5050 $a1. Ainejakoisuus ja monialainen eheyttäminen opetuksessa -- Osa 1: Eheyttämisen suuntaviivoja -- 2. Opetussuunnitelmauudistus 2016 : sivistysnäkemys ja opetuksen eheyttäminen / Irmeli Halinen ja Liisa Jääskeläinen -- 3. Eheyttäminen ja laajentuvat oppimisympäristöt / Marjaana Kangas, Kaisa Kopisto ja Leena Krokfors -- Osa 2: Kaksi erilaista lähestymistapaa monialaisten oppimiskokonaisuuksien toteuttamiseen -- 4. Ilmiölähtöisesti kohti innostavaa oppimista / Kirsti Lonka ... [et al.] -- 5. Tiedonalalähtöinen eheyttäminen / Kalle Juuti, Seija Kairavuori ja Sirpa Tani -- Osa 3: Kaiken perustana oppija -- 6. Opetuksen omakohtaistaminen ja osallistava pedagogiikka / Antti Rajala ... [et al.] -- Osa 4: Monialaisen opetuksen suunnittelu, toteuttaminen ja opettajien yhteistyö -- 7. Monialaisuus koko koulun toiminnassa / Leena-Maija Niemi -- 8. Kulosaaren malli / Karoliina Käpylehto -- Osa 5: Esimerkkejä monialaisesta ja eheyttävästä opetuksesta -- 9. Luokittelua luonnossa, matematiikkaa maastossa / Liisa Suomela ja Jari-Matti Vuorio -- 10. Tutkitaan yhdessä avaruutta ja lähiympäristöä: design-suuntautuneen pedagogiikan esimerkkejä / Sirkku Myllyntausta ja Tuija Peuhkuri -- 11. Leipäjonoja ja inhottavia ötököitä: osallistavan pedagogiikan esimerkkejä / Antti Rajala ... [et al.] -- 12. Monialaisia oppimiskokonaisuuksia yläkoulussa / Leena-Maija Niemi, Katri Lehtovaara ja Jesse Hietikko -- 13. Maailma ulottuvillasi / Hannele Cantell -- 14. Ympäristöaiheet humanistis-yhteiskunnallisten aineiden opetuksessa / Essi Aarnio-Linnanvuori.
*530  $aJulkaistu myös verkkoaineistona.
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aeheyttäminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9021
*650 7$aintegroitu opetus (oppiaineet)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p39511
*650 7$asuunnittelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1377
*650 7$aoppiaineet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5296
*650 7$ayhteistyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6334
*650 7$atoimintakulttuuri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2036
*650 7$aoppimisympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$akoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$aoppilaat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$aosallistaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10728
*650 7$aosaaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8343
*650 7$akehittäminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4230
*650 7$amonialaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4217
*650 7$aopetusmenetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$aopetussuunnitelmat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5140
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$aongelmanratkaisu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6006
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$ailo$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2420
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aenande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9021
*650 7$aintegrerad undervisning (läroämnen)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p39511
*650 7$aplanering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1377
*650 7$aläroämnen$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5296
*650 7$asamarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6334
*650 7$averksamhetskultur$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2036
*650 7$ainlärningsmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$askolor (läroanstalter)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$aelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$adelaktiggörande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10728
*650 7$akunnande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8343
*650 7$autveckling (verksamhet)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4230
*650 7$abranschöverskridande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4217
*650 7$aundervisningsmetoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$aproblemlösning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6006
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aglädje$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2420
*650 7$aläroplaner$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5140
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*7001 $aCantell, Hannele,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000099816
*7102 $aPS-kustannus,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000220565
*77608$iVerkkoaineisto:$z9789524517430
*830 0$aOpetus 2000.
*901  $bLUOK, SISKUV$5FENNI$c20150223123553.0
*908  $afi
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kirjassa kerrotaan koulun näkökulmasta miten uudenlaiseen opettajien ja oppilaiden yhteistyöhön päästään, kun halutaan edistää OPS 2016 tavoitteisiin sisältyvää monialaista oppimista. Kirja kertoo mm., miten opettajien yhteistyölle löytyy aikaa ja mahdollisuuksia, mikä on oppilaiden suunnittelun merkitys monialaisessa opetuksessa ja minkälaisia uusia rakenteita tarvitaan monialaisen oppimisen mahdollistamiseksi (mm. lukujärjestys). Kirjassa kuvataan laaja kirjo monialaisen oppimisen esimerkkejä esikoulusta lukioon. Siinä kerrotaan, miten projekteja on organisoitu, miten projektit voivat edistää oppimista, mitkä oppiaineet ovat osallistuneet projekteihin ja mitä haasteita projekteissa on ollut. Myös oppilaat pääsevät ääneen kertomaan näkemyksiään ainejakoisen oppimisen ja monialaisen oppimisen eduista ja haasteista. Tarpeellinen suunnittelun apuväline OPS 2016 ¿työhön!

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
77130Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.5