Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Ikkunoita tutkimusmetodeihin. 2 : näkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin
Julkaistu PS-kustannus, Jyväskylä : 2015.
UDK-luokituskoodi
Painos
Ulkoasutiedot
Yleinen huomautus Sisältö; Tutkimuksen viitekehyksiä ja analyysin polkuja. Osa 1, Tutkimuksen teoreettiset lähtökohdat : Filosofia, tiede, ymmärtäminen / Juhani Aaltola. Miten kokemusta voidaan tutkia? Fenomenologinen näkökulma / Timo Laine. Merkitysrakenteiden tulkinta / Pentti Moilanen ja Pekka Räihä. Laadullinen tutkimus prosessina / Mari Kiviniemi. Dekonstruktio kvalitatiivisessa tutkimuksessa: piilomerkitysten ja ristiriitojen etsintää ja tulkintaa / Anneli Niikko. Osa 2, Näkökulmia aineiston analysointiin. Laadullisen aineiston analyysi tietokoneella / Irma Rantala. Muuan diskurssianalyysi. Esimerkkinä Chydenius-instituutin vaikuttavuustutkimus / Kari Ilmoinen. Kerronnallinen tutkimus / Hannu L. T. Heikkinen. Narratiivisen tutkimuksen käytäntöjä / Vilma Hänninen. Laadullisen tutkimuksen juhannustaiat. Laadullisen aineiston analyysi vaihe vaiheelta / Jari Eskola. Mitä ihmettä on kollektiivinen etnografia? Kokemuksia organisaatiotutkimuksesta / Susanna Paloniemi & Kaija Collin. Numeroiden kautta kuvataan todellisuutta.
Asiasana
Henkilönnimi Valli, Raine. Aaltola, Juhani.
ISBN
*00002607nam a22004934a 4500
*00119026
*00520200525075540.0
*008150907s2015\\\\fi\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-952-451-660-0
*035 $a44769
*035 $a(PrettyLib)0000044769
*0410 $afin
*080 $aUDK:303
*080 $aUDK:001
*080 $aUDK:311
*24500$aIkkunoita tutkimusmetodeihin. 2 :$bnäkökulmia aloittelevalle tutkijalle tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analyysimenetelmiin /$ctoi. Raine Valli, Juhani Aaltola.
*250 $a4. uud. p.
*260 $aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c2015.
*300 $a302 s.
*300 $bkuv.
*300 $c21 cm.
*500 $aSisältö; Tutkimuksen viitekehyksiä ja analyysin polkuja. Osa 1, Tutkimuksen teoreettiset lähtökohdat : Filosofia, tiede, ymmärtäminen / Juhani Aaltola. Miten kokemusta voidaan tutkia? Fenomenologinen näkökulma / Timo Laine. Merkitysrakenteiden tulkinta / Pentti Moilanen ja Pekka Räihä. Laadullinen tutkimus prosessina / Mari Kiviniemi. Dekonstruktio kvalitatiivisessa tutkimuksessa: piilomerkitysten ja ristiriitojen etsintää ja tulkintaa / Anneli Niikko. Osa 2, Näkökulmia aineiston analysointiin. Laadullisen aineiston analyysi tietokoneella / Irma Rantala. Muuan diskurssianalyysi. Esimerkkinä Chydenius-instituutin vaikuttavuustutkimus / Kari Ilmoinen. Kerronnallinen tutkimus / Hannu L. T. Heikkinen. Narratiivisen tutkimuksen käytäntöjä / Vilma Hänninen. Laadullisen tutkimuksen juhannustaiat. Laadullisen aineiston analyysi vaihe vaiheelta / Jari Eskola. Mitä ihmettä on kollektiivinen etnografia? Kokemuksia organisaatiotutkimuksesta / Susanna Paloniemi & Kaija Collin. Numeroiden kautta kuvataan todellisuutta.
*650 7$aanalyysimenetelmät$2ysa
*650 7$atutkimusaineisto$2ysa
*650 7$ayhteiskuntatieteet$2ysa
*650 7$akasvatustiede$2ysa
*650 7$atutkimusmenetelmät$2ysa
*650 7$ametodologia$2ysa
*650 7$akvalitatiivinen tutkimus$2ysa
*650 7$aanalyysi$2ysa
*650 7$atulkinta$2ysa
*650 7$adiskurssianalyysi$2ysa
*650 7$anarratiivisuus$2ysa
*650 7$anarratiivinen tutkimus$2ysa
*650 7$aetnografia$2ysa
*650 7$afenomenologia $2ysa
*650 7$ahermeneutiikka$2ysa
*650 7$adekonstruktio$2ysa
*650 7$atilastomenetelmät$2ysa
*650 7$akvantitatiivinen tutkimus$2ysa
*650 7$apopulaarikulttuuri$2ysa
*7001 $aValli, Raine.
*7001 $aAaltola, Juhani.
*852 $lIKKUNOITA
*979 $a0000044769
*999 $aMikroMarc$b[Kirja]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Ikkunoita tutkimusmetodeihin 1 ja 2 ovat helppolukuisia perusoppaita tutkimusta aloittelevalle kasvatus- ja yhteiskuntatieteilijälle. Kirjat ohjaavat metodin etsinnässä ja metodisten kysymysten hahmottamisessa.
Ikkunoita tutkimusmetodeihin 2 paneutuu tutkimuksen teoreettisiin lähtökohtiin ja analysointimenetelmiin. Päähuomion kohteena ovat erilaiset metodologiset näkökulmat ja viitekehykset. Uudistettuun painokseen kirjan artikkeleita on ajanmukaistettu.