Gradian verkkokirjasto

Kieli, kuulo ja oppiminen : kuurojen ja huonokuuloisten lasten opetus
Muistilista on tyhjä
Vis
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Kieli, kuulo ja oppiminen : kuurojen ja huonokuuloisten lasten opetus
Muut nimekkeet
  • Kuurojen ja huonokuuloisten lasten opetus
Julkaistu
  • Finn Lectura, [Helsinki] : 2016.
National Library of Medicinen (NLM) luokituskoodi
  • WV 270
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Painos
  • 3. täysin uudistettu p.
Ulkoasutiedot
  • 293 sivua : kuvitettu ; 25 cm
Huomautus sisällöstä
  • I Kieli, kuulo ja kommunikointi -- Kielen varhainen kehitys ja kuulovamma / Marjatta Takala ja Ritva Takkinen -- Moniulotteinen kuulovammaisuus / Marjatta Takala -- Kommunikointitapojen kirjo / Marjatta Takala -- Puhuen ja viittoen - kaksi väylää kohti kieltä / Ritva Takkinen ja Päivi Rainò -- Kuulokojeet kuntoutuksen tukena / Hannu Seitsonen, Arja Kurki ja Marjatta Takala -- II Opetus- ja kuntoutusjärjestelyt -- Opetuksen säätelyn puitteet / Esko Lukkarinen ja Ulla Peltola -- Perheessä on kuuro tai huonokuuloinen lapsi / Helena Sume -- Kuntoutusohjaus - työtä lapsen lähellä / Arja Kurki -- Ensitieto ja tukiverkostoja / Karin Tuomala ja Elina Rytsölä -- Kuuron ja huonokuuloisen lapsen koulupolku / Päivi Kärkkäinen -- Tulkkauspalvelu, tulkin ammatti ja opiskelutulkkaus / Tytti Koslonen -- III Tiellä sujuvaan oppimiseen -- Lukemaan ja kirjoittamaan oppiminen / Marjatta Takala -- Toimivia järjestelyjä oppiaineittain / Päivi Kärkkäinen -- Virikkeitä puheopetukseen / Mervi Lappalainen -- Kuuron ja huonokuuloisen lapsen sosiaaliset taidot / Helena Sume -- Sanat, viittomat ja haptiisit kuulonäkövammaisen oppilaan kanssa / Riitta Lahtinen -- IV Matkalla eteenpäin -- Kuulo-monivammaisuus perheemme arjessa / äiti -- Tarinoita elämästä kuurona ja huonokuuloisena / Elin Westerlund, 'Maria' ja Toni Kesti -- Viittomakielen ja viittomakielisten huomioiminen opetuksessa / Markku Jokinen, Liisa Kauppinen ja Pirkko Selin-Grönlund -- Kuurojen ja huonokuuloisten opetus ennen, nyt ja tulevaisuudessa / Marjatta Takala ja Helena Sume.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Kieli, kuulo ja oppiminen -kirjan täysin uudistettu laitos tarjoaa käytännönläheistä tietoa opettajille, vanhemmille, opiskelijoille, kuntouttajille sekä muille kuurojen ja huonokuuloisten opetuksesta kiinnostuneille. Kielen kehitys ja kommunikointi sekä sisäkorvaistutteiden vaikutus ovat kirjassa vahvasti esillä. Tärkeässä roolissa ovat myös viittomakieliset sekä viittomakieli. Myös kuurosokeutta käsitellään. Kirjoittajat ovat pedagogeja, kuntouttajia ja tutkijoita, jotka ovat työskennelleet kuurojen ja huonokuuloisten parissa vuosia. Mukana on lisäksi kuurojen ja huonokuuloisten omia kirjoituksia. Teoksessa käsitellään monia alan kiinnostavia kysymyksiä sekä pyritään etsimään pedagogisia vastauksia. Tervetuloa mukaan kiinnostavalle matkalle kuurojen ja huonokuuloisten opetuksen pariin!
Asiasana
Henkilönnimi
  • Takala, Marjatta, toimittaja.
  • Sume, Helena, toimittaja.
Yhteisönnimi
  • Finn Lectura, kustantaja.
ISBN
  • 978-951-792-737-6
*00005640cam a22007214i 4500
*00119553
*00520230413112209.0
*008160120s2016    fi ||||| |||||||||||fin| 
*020  $a978-951-792-737-6$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)009249048
*040  $aFI-NL$bfin$erda
*0410 $afin
*042  $afinb
*060 4$aWV 270
*080  $a376$21974/fin/fennica
*080  $a364$x-056.26$21974/fin/fennica
*080  $a364$x-056.26
*084  $a38.552$2ykl
*24500$aKieli, kuulo ja oppiminen :$bkuurojen ja huonokuuloisten lasten opetus /$ctoimittajat: Marjatta Takala, Helena Sume.
*24630$aKuurojen ja huonokuuloisten lasten opetus
*250  $a3. täysin uudistettu p.
*264 1$a[Helsinki] :$bFinn Lectura,$c2016.
*300  $a293 sivua :$bkuvitettu ;$c25 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aI Kieli, kuulo ja kommunikointi -- Kielen varhainen kehitys ja kuulovamma / Marjatta Takala ja Ritva Takkinen -- Moniulotteinen kuulovammaisuus / Marjatta Takala -- Kommunikointitapojen kirjo / Marjatta Takala -- Puhuen ja viittoen - kaksi väylää kohti kieltä / Ritva Takkinen ja Päivi Rainò -- Kuulokojeet kuntoutuksen tukena / Hannu Seitsonen, Arja Kurki ja Marjatta Takala -- II Opetus- ja kuntoutusjärjestelyt -- Opetuksen säätelyn puitteet / Esko Lukkarinen ja Ulla Peltola -- Perheessä on kuuro tai huonokuuloinen lapsi / Helena Sume -- Kuntoutusohjaus - työtä lapsen lähellä / Arja Kurki -- Ensitieto ja tukiverkostoja / Karin Tuomala ja Elina Rytsölä -- Kuuron ja huonokuuloisen lapsen koulupolku / Päivi Kärkkäinen -- Tulkkauspalvelu, tulkin ammatti ja opiskelutulkkaus / Tytti Koslonen -- III Tiellä sujuvaan oppimiseen -- Lukemaan ja kirjoittamaan oppiminen / Marjatta Takala -- Toimivia järjestelyjä oppiaineittain / Päivi Kärkkäinen -- Virikkeitä puheopetukseen / Mervi Lappalainen -- Kuuron ja huonokuuloisen lapsen sosiaaliset taidot / Helena Sume -- Sanat, viittomat ja haptiisit kuulonäkövammaisen oppilaan kanssa / Riitta Lahtinen -- IV Matkalla eteenpäin -- Kuulo-monivammaisuus perheemme arjessa / äiti -- Tarinoita elämästä kuurona ja huonokuuloisena / Elin Westerlund, 'Maria' ja Toni Kesti -- Viittomakielen ja viittomakielisten huomioiminen opetuksessa / Markku Jokinen, Liisa Kauppinen ja Pirkko Selin-Grönlund -- Kuurojen ja huonokuuloisten opetus ennen, nyt ja tulevaisuudessa / Marjatta Takala ja Helena Sume.
*5200 $aKieli, kuulo ja oppiminen -kirjan täysin uudistettu laitos tarjoaa käytännönläheistä tietoa opettajille, vanhemmille, opiskelijoille, kuntouttajille sekä muille kuurojen ja huonokuuloisten opetuksesta kiinnostuneille. Kielen kehitys ja kommunikointi sekä sisäkorvaistutteiden vaikutus ovat kirjassa vahvasti esillä. Tärkeässä roolissa ovat myös viittomakieliset sekä viittomakieli. Myös kuurosokeutta käsitellään. Kirjoittajat ovat pedagogeja, kuntouttajia ja tutkijoita, jotka ovat työskennelleet kuurojen ja huonokuuloisten parissa vuosia. Mukana on lisäksi kuurojen ja huonokuuloisten omia kirjoituksia. Teoksessa käsitellään monia alan kiinnostavia kysymyksiä sekä pyritään etsimään pedagogisia vastauksia. Tervetuloa mukaan kiinnostavalle matkalle kuurojen ja huonokuuloisten opetuksen pariin!
*650 2$aEducation of Hearing Disabled.
*650 2$aPersons With Hearing Impairments.
*650 2$aHearing Disorders.
*650 2$aHearing Loss.
*650 7$akuulovammaiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4106
*650 7$akuurot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8616
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aoppimisympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$akuntoutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3320
*650 7$akielellinen vuorovaikutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7831
*650 7$akielellinen kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10162
*650 7$aviittomakieli$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6834
*650 7$akaksikielisyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10956
*650 7$aerityisopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6984
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$anuoret$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11617
*650 7$apersoner med hörselskada$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4106
*650 7$adöva$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8616
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$ainlärningsmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$arehabilitering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3320
*650 7$aspråklig interaktion$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7831
*650 7$aspråkutveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10162
*650 7$ateckenspråk$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6834
*650 7$atvåspråkighet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10956
*650 7$aspecialundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6984
*650 7$abarn (åldersgrupper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$aungdomar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11617
*7001 $aTakala, Marjatta,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000084573
*7001 $aSume, Helena,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000118164
*7102 $aFinn Lectura,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000221679
*901  $aMU20160212$5FENNI
*902  $ab$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kieli, kuulo ja oppiminen -kirjan täysin uudistettu laitos tarjoaa käytännönläheistä tietoa opettajille, vanhemmille, opiskelijoille, kuntouttajille sekä muille kuurojen ja huonokuuloisten opetuksesta kiinnostuneille. Kielen kehitys ja kommunikointi sekä sisäkorvaistutteiden vaikutus ovat kirjassa vahvasti esillä. Tärkeässä roolissa ovat myös viittomakieliset sekä viittomakieli. Myös kuurosokeutta käsitellään. Kirjoittajat ovat pedagogeja, kuntouttajia ja tutkijoita, jotka ovat työskennelleet kuurojen ja huonokuuloisten parissa vuosia. Mukana on lisäksi kuurojen ja huonokuuloisten omia kirjoituksia. Teoksessa käsitellään monia alan kiinnostavia kysymyksiä sekä pyritään etsimään pedagogisia vastauksia. Tervetuloa mukaan kiinnostavalle matkalle kuurojen ja huonokuuloisten opetuksen pariin!

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
80632Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.55
81352Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.55
Ex3Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.55