Gradian verkkokirjasto

Motivaatio ja oppiminen
Muistilista on tyhjä
Vis
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Motivaatio ja oppiminen
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : 2018. Otavan Kirjapaino Oy Keuruu :
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 229 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Oppiminen
Huomautus sisällöstä
  • Motivaatio ja oppiminen kulkevat käsi kädessä / Katariina Salmela-Aro -- Osa 1 Mikä oppilaita motivoi? -- Kouluinto ja koulu-uupumus / Katariina Salmela-Aro -- Ajattelu- ja toimintatavat opintomenestyksen selittäjinä / Sami Määttä -- Kasvun ajattelutapa motivoi oppimaan / Kirsi Tirri, Elina Kuusisto ja Sonja Laine -- Motivationaalisesti haavoittuvat lapset kasvun eri poluilla / Marja Vauras, Anne-Elina Salo ja Anu Kajamies -- Oppiaineiden arvostukset: tärkeää, hyödyllistä, kiinnostavaa vai kuormittavaa / Jaana Viljaranta ja Heta Tuominen -- Osa 2 Motivaatio rakennetaan yhdessä -- Kaveriverkostot ja oppimismotivaatio / Noona Kiuru -- Motivoidutaan yhdessä / Hanna Järvenoja, Kristiina Kurki ja Sanna Järvelä -- Ryhmän oppimismotivaatio ja sitoutuminen yhteisöllisessä keksintöprojektissa / Sini Riikonen, Kati Sormunen, Tiina Korhonen, Kaiju Kangas, Pirita Seitamaa-Hakkarainen ja Kai Hakkarainen -- Opettajan merkitys oppimismotivaatiolle / Marja-Kristiina Lerkkanen ja Eija Pakarinen -- Opettaja voi tukea oppilaan kiinnostuksen kehittymistä / Kalle Juuti ja Jari Lavonen -- Kodin ja vanhempien merkitys oppimismotivaatiolle / Kaisa Aunola -- Kirjoittajat.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Yksi opiskelee kovasti saadakseen hyviä arvosanoja, toinen tekee saman oppimisen ilosta. Molemmat saattavat olla yhtä motivoituneita mutta eri tavoin. Mikä meitä pohjimmiltaan motivoi oppimaan? Oppimistilanteessa motivaatio on aina monen tekijän summa. Oppimismotivaatio ei ole pysyvä piirre vaan siihen vaikuttavat yksilön omat sekä ulkopuoliset tekijät. Esimerkiksi sosiaalisilla suhteilla, opettajan vuorovaikutustavalla ja erilaisilla oppijan ajattelutavoilla on suuri merkitys oppimismotivaation rakentumisessa. Kirjassa vastataan kysymyksiin motivaation ja oppimisen yhteydestä uuden motivaatiotieteen avulla käytännön opetustyötä unohtamatta. Asiaan paneudutaan esimerkiksi kaveriverkostojen, vanhempien, opettajan roolin sekä kouluinnon ja -uupumuksen näkökulmista.
Huomautus saatavuudesta toisessa ilmiasussa
  • Julkaistu myös verkkoaineistona.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Salmela-Aro, Katariina, kirjoittaja, toimittaja.
  • Aunola, Kaisa, kirjoittaja.
  • Salo, Anne-Elina, kirjoittaja.
  • Kajamies, Anu, kirjoittaja.
  • Vauras, Marja, Sisältää (teos): Motivationaalisesti haavoittuvat lapset kasvun eri poluilla.
Yhteisönnimi
  • PS-kustannus, kustantaja.
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto: ISBN 9789524518741
ISBN
  • 978-952-451-811-6
*00004884cam a2200673 i 4500
*00120993
*00520230116140632.0
*008171103s2018    fi a          |00 0 fin| 
*020  $a978-952-451-811-6$qpehmeäkantinen
*0243 $a9789524518116
*035  $a(FI-MELINDA)011549849
*037  $bEllibs$5FI-T
*040  $aFI-Sekor$bfin$erda$dFI-NL$dFI-BTJ$dFI-Sata
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a159.94/.95$21974/fin/fennica
*080  $a159.953.5
*080  $a159.95
*080  $a37
*084  $a14.12$2ykl
*084  $a14.16$2ykl
*24500$aMotivaatio ja oppiminen /$cKatariina Salmela-Aro (toim.) ; kirjoittajat: Kaisa Aunola [ja 24 muuta].
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c2018.
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy
*300  $a229 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4900 $aOppiminen
*5050 $aMotivaatio ja oppiminen kulkevat käsi kädessä / Katariina Salmela-Aro -- Osa 1 Mikä oppilaita motivoi? -- Kouluinto ja koulu-uupumus / Katariina Salmela-Aro -- Ajattelu- ja toimintatavat opintomenestyksen selittäjinä / Sami Määttä -- Kasvun ajattelutapa motivoi oppimaan / Kirsi Tirri, Elina Kuusisto ja Sonja Laine -- Motivationaalisesti haavoittuvat lapset kasvun eri poluilla / Marja Vauras, Anne-Elina Salo ja Anu Kajamies -- Oppiaineiden arvostukset: tärkeää, hyödyllistä, kiinnostavaa vai kuormittavaa / Jaana Viljaranta ja Heta Tuominen -- Osa 2 Motivaatio rakennetaan yhdessä -- Kaveriverkostot ja oppimismotivaatio / Noona Kiuru -- Motivoidutaan yhdessä / Hanna Järvenoja, Kristiina Kurki ja Sanna Järvelä -- Ryhmän oppimismotivaatio ja sitoutuminen yhteisöllisessä keksintöprojektissa / Sini Riikonen, Kati Sormunen, Tiina Korhonen, Kaiju Kangas, Pirita Seitamaa-Hakkarainen ja Kai Hakkarainen -- Opettajan merkitys oppimismotivaatiolle / Marja-Kristiina Lerkkanen ja Eija Pakarinen -- Opettaja voi tukea oppilaan kiinnostuksen kehittymistä / Kalle Juuti ja Jari Lavonen -- Kodin ja vanhempien merkitys oppimismotivaatiolle / Kaisa Aunola -- Kirjoittajat.
*520  $aYksi opiskelee kovasti saadakseen hyviä arvosanoja, toinen tekee saman oppimisen ilosta. Molemmat saattavat olla yhtä motivoituneita mutta eri tavoin. Mikä meitä pohjimmiltaan motivoi oppimaan? Oppimistilanteessa motivaatio on aina monen tekijän summa. Oppimismotivaatio ei ole pysyvä piirre vaan siihen vaikuttavat yksilön omat sekä ulkopuoliset tekijät. Esimerkiksi sosiaalisilla suhteilla, opettajan vuorovaikutustavalla ja erilaisilla oppijan ajattelutavoilla on suuri merkitys oppimismotivaation rakentumisessa. Kirjassa vastataan kysymyksiin motivaation ja oppimisen yhteydestä uuden motivaatiotieteen avulla käytännön opetustyötä unohtamatta. Asiaan paneudutaan esimerkiksi kaveriverkostojen, vanhempien, opettajan roolin sekä kouluinnon ja -uupumuksen näkökulmista.
*530  $aJulkaistu myös verkkoaineistona.
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$amotivaatio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4734
*650 7$aopiskelumotivaatio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19163
*650 7$aoppimispsykologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15202
*650 7$aopettaja-oppilassuhde$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1050
*650 7$avuorovaikutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$asosiaaliset taidot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6444
*650 7$akoulunkäynti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10624
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$amotivation$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4734
*650 7$astudiemotivation$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19163
*650 7$ainlärningspsykologi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15202
*650 7$aförhållandet lärare-elev$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1050
*650 2$aLearning.
*650 2$aMotivation.
*650 7$aväxelverkan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$asocial kompetens$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6444
*650 7$askolgång$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10624
*7001 $aSalmela-Aro, Katariina,$ekirjoittaja,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000089485
*7001 $aAunola, Kaisa,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000108660
*7001 $aSalo, Anne-Elina,$ekirjoittaja.
*7001 $aKajamies, Anu,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000173506
*70012$iSisältää (teos):$aVauras, Marja,$tMotivationaalisesti haavoittuvat lapset kasvun eri poluilla.$0(FI-ASTERI-N)000062310
*7102 $aPS-kustannus,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000220565
*77608$iVerkkoaineisto:$z9789524518741
*901  $aMU20180517$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Yksi opiskelee kovasti saadakseen hyviä arvosanoja, toinen tekee saman oppimisen ilosta. Molemmat saattavat olla yhtä motivoituneita mutta eri tavoin. Mikä meitä pohjimmiltaan motivoi oppimaan? Oppimistilanteessa motivaatio on aina monen tekijän summa. Oppimismotivaatio ei ole pysyvä piirre vaan siihen vaikuttavat yksilön omat sekä ulkopuoliset tekijät. Esimerkiksi sosiaalisilla suhteilla, opettajan vuorovaikutustavalla ja erilaisilla oppijan ajattelutavoilla on suuri merkitys oppimismotivaation rakentumisessa. Kirjassa vastataan kysymyksiin motivaation ja oppimisen yhteydestä uuden motivaatiotieteen avulla käytännön opetustyötä unohtamatta. Asiaan paneudutaan esimerkiksi kaveriverkostojen, vanhempien, opettajan roolin sekä kouluinnon ja -uupumuksen näkökulmista.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
85782Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma14.12