Gradian verkkokirjasto

Positiivinen pedagogiikka varhaiskasvatuksessa : toteuta käytännössä
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Leskisenoja, Eliisa, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Positiivinen pedagogiikka varhaiskasvatuksessa : toteuta käytännössä
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2019] Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2019.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 215 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Yleinen huomautus
  • Lisäpainokset: 2. painos 2019.
  • Lisäpainokset: 2. painos (1. painos 2019)
Huomautus bibliografiasta ym.
  • Sisältää bibliografisia viitteitä.
Huomautus sisällöstä
  • Lukijalle -- Osa 1 Supersankaruuden pedagogiikka -- Vahva teoria synnyttää vahvaa pedagogiikkaa -- Positiivinen pedagogiikka työotteena -- Varhaiskasvatus pedagogisena toimintana -- Positiivinen pedagogiikka varhaiskasvatuksessa -- Positiivinen pedagogiikka poikii hyvää -- Osa 2 Hyvinvoinnin supervoimat -- Viisi supervoimaa -- Supervoima 1: Myönteiset tunteet -- Supervoima 2: Toimintaan sitoutuminen -- Supervoima 3: Välittävät ihmissuhteet -- Supervoima 4: Merkityksellisyyden kokemukset -- Supervoima 5: Saavuttaminen -- Loppusanat: Lentoon! -- Lähdeluettelo -- Liite Supervoimien sparrauskartta.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Aidosti välittämällä ja myönteisyyttä ruokkimalla pystymme parhaiten kasvattamaan onnellisia, tasapainoisia ja hyvinvoivia lapsia. Lasten vahvuuksien huomioimisen ohella positiivinen pedagogiikka tarkoittaa muun muassa myönteisten tunnetilojen rakentamista, lämpimiin ihmissuhteisiin panostamista sekä lasten osallisuutta ja onnistumisen hetkiä. Parhaimmillaan positiivinen pedagogiikka toimii suurena voimavarana myös henkilökunnalle. Kirja tarjoaa konkreettisia ideoita, miten positiivista pedagogiikkaa kaikessa monipuolisuudessaan voidaan varhaiskasvatuksessa toteuttaa. Kirjassa esitellään hyvinvoinnin viisi supervoimaa, joiden avulla aikuinen voi rakentaa parhaat mahdolliset olosuhteet lapsen kasvulle, kehitykselle ja oppimiselle. Lisää inspiraatiota ja käytännön vinkkejä antavat varhaiskasvattajien tarinat, joissa he kuvaavat omaa matkaansa positiivisen pedagogiikan parissa.
Asiasana
Asiasana - Kontrolloimaton
Aineiston lajityyppi/muoto
  • oppaat (teokset)
  • kasvatusoppaat
  • guider (verk)
  • handledningar i uppfostringsfrågor
ISBN
  • 978-952-451-894-9
*00006248cam a2200937 i 4500
*00121603
*00520210504100214.0
*008181015s2019    fi a|||| |||| |0| 0|fin| 
*020  $a978-952-451-894-9$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)014443303
*040  $aFI-Sekor$bfin$erda$dFI-O$dFI-BTJ$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*0801 $a159.94/.95$21974/fin/fennica
*080  $a373.2$21983/fin/fennica
*084  $a38.51$2ykl
*084  $a37.41$2ykl
*084  $a14.16$2ykl
*1001 $aLeskisenoja, Eliisa,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000166899
*24510$aPositiivinen pedagogiikka varhaiskasvatuksessa :$btoteuta käytännössä /$cEliisa Leskisenoja.
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2019]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2019.
*300  $a215 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aLisäpainokset: 2. painos 2019.
*500  $aLisäpainokset: 2. painos (1. painos 2019)
*504  $aSisältää bibliografisia viitteitä.
*5050 $aLukijalle -- Osa 1 Supersankaruuden pedagogiikka -- Vahva teoria synnyttää vahvaa pedagogiikkaa -- Positiivinen pedagogiikka työotteena -- Varhaiskasvatus pedagogisena toimintana -- Positiivinen pedagogiikka varhaiskasvatuksessa -- Positiivinen pedagogiikka poikii hyvää -- Osa 2 Hyvinvoinnin supervoimat -- Viisi supervoimaa -- Supervoima 1: Myönteiset tunteet -- Supervoima 2: Toimintaan sitoutuminen -- Supervoima 3: Välittävät ihmissuhteet -- Supervoima 4: Merkityksellisyyden kokemukset -- Supervoima 5: Saavuttaminen -- Loppusanat: Lentoon! -- Lähdeluettelo -- Liite Supervoimien sparrauskartta.
*520  $aAidosti välittämällä ja myönteisyyttä ruokkimalla pystymme parhaiten kasvattamaan onnellisia, tasapainoisia ja hyvinvoivia lapsia. Lasten vahvuuksien huomioimisen ohella positiivinen pedagogiikka tarkoittaa muun muassa myönteisten tunnetilojen rakentamista, lämpimiin ihmissuhteisiin panostamista sekä lasten osallisuutta ja onnistumisen hetkiä. Parhaimmillaan positiivinen pedagogiikka toimii suurena voimavarana myös henkilökunnalle. Kirja tarjoaa konkreettisia ideoita, miten positiivista pedagogiikkaa kaikessa monipuolisuudessaan voidaan varhaiskasvatuksessa toteuttaa. Kirjassa esitellään hyvinvoinnin viisi supervoimaa, joiden avulla aikuinen voi rakentaa parhaat mahdolliset olosuhteet lapsen kasvulle, kehitykselle ja oppimiselle. Lisää inspiraatiota ja käytännön vinkkejä antavat varhaiskasvattajien tarinat, joissa he kuvaavat omaa matkaansa positiivisen pedagogiikan parissa.
*650 7$apositiivinen pedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29074
*650 7$avarhaiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$atyötavat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3757
*650 7$apositiivisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12031
*650 7$atunteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3485
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$akasvu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5789
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aosallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5164
*650 7$atukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$atoiminnalliset menetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20098
*650 7$apedagoginen suunnittelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23087
*650 7$atoimintamallit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3817
*650 7$apäivähoito$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3523
*650 7$apäiväkodit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p282
*650 7$ahyvinvointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1947
*650 7$aoptimismi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4041
*650 7$atunnekasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24837
*650 7$atunnetaidot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23975
*650 7$ailmaisu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11843
*650 7$akognitiivinen kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15532
*650 7$apositiv pedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29074
*650 7$asmåbarnspedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$aarbetssätt$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3757
*650 7$apositiv attityd$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12031
*650 7$akänslor$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3485
*650 7$abarn (åldersgrupper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$atillväxt$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5789
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$adelaktighet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5164
*650 7$astödjande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$afunktionella metoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20098
*650 7$apedagogisk planering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23087
*650 7$averksamhetsmodeller$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3817
*650 7$adagvård$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3523
*650 7$adaghem$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p282
*650 7$avälfärd$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1947
*650 7$aoptimism$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4041
*650 7$asocialt och emotionellt lärande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24837
*650 7$aemotionella färdigheter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23975
*650 7$auttryckande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11843
*650 7$akognitiv utveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15532
*653  $aPERMA-teoria
*655 7$aoppaat (teokset)$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s202
*655 7$akasvatusoppaat$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s211
*655 7$aguider (verk)$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s202
*655 7$ahandledningar i uppfostringsfrågor$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s211
*901  $aMU20190425$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

"Positiivinen pedagogiikka on sitä, että saa luvan kanssa olla lasten kanssa, istua lattialla, ottaa syliin ja kuunnella heitä. Mitä läheisempi lapsi on, sitä enemmän hänelle toivoo hyvää. Siitä tulee positiivinen, voimistuva kehä. Haluat tuntea lapsen vielä paremmin, ymmärtää häntä vielä syvemmin ja välittää hänestä vielä aiempaa enemmän." Lapsen tulee kokea olevansa hyvä ja rakas juuri sellaisena kuin hän on. Varhaiskasvattajan tärkeä tehtävä on tarjota lapselle turvallinen kasvualusta, jossa hänen hyvät ominaisuutensa tulevat huomatuiksi ja ravituiksi. Lasten vahvuuksien huomioimisen ohella positiivinen pedagogiikka tarkoittaa muun muassa myönteisten tunnetilojen rakentamista, lämpimiin ihmissuhteisiin panostamista sekä lasten osallisuutta ja onnistumisen hetkiä. Parhaimmillaan positiivinen pedagogiikka toimii suurena voimavarana myös henkilökunnalle ja voi synnyttää ehtymätöntä imua ja paloa omaa työtä kohtaan. Kirja tarjoaa konkreettisia toimintamalleja ja ideoita siitä, miten positiivista pedagogiikkaa kaikessa monipuolisuudessaan voidaan varhaiskasvatuksessa toteuttaa. Kirjaa maustavat varhaiskasvattajien tarinat, joissa he kuvaavat omaa matkaansa positiivisen pedagogiikan parissa.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
87032Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.51