Gradian verkkokirjasto

Pedagogiset pakopelit : opas
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Koiranen, Joona, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Pedagogiset pakopelit : opas
Julkaistu
  • Ääres eduEscape, [Helsinki] : [2019] Oy Nord Print Ab Helsinki : ©2019
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 204 sivua, 6 numeroimatonta sivua : kuvitettu ; 21 cm
Yleinen huomautus
  • Lisäpainos: 2. painos 2022
Huomautus sisällöstä
  • I osa: Ovi aukeaa, astutaan sisään -- Pakopelit - mitä ne ovat? -- Pakopelin pedagogiikka -- II osa: Ja lippaasta paljastuu... -- Kirjastopakoja -- Nuoret pakenijoina - pakopelit ja nuorisotyö -- Koulupakoja peruskoulussa, toisella asteella ja korkeakoulussa -- Pakopelit museossa -- Vaikuttavat pakopelit järjestötyössä -- Toimintaa ja tiimityötä - pakopelit henkilökunnan koulutuksessa -- Ohjauksen pakopeli -- Pakopelit mediakasvatuksessa -- Globaalikasvatusta pakopelaamalla -- Tiede tutuksi pakopelillä -- III osa: Onnistunut pako! -- Suunnitteluprosessi -- Pelialue -- Peliohjaajan tehtävät -- Pakopelin tarina -- Ryhmäkoot ja pelin eteneminen -- Pakopelitehtävät -- Lopuksi -- Kirjoittaja -- Lähdeluettelo.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Pakopeli on kokemuksellinen ryhmäpeli, jossa ratkotaan luovaa ongelmanratkaisua vaativia tehtäviä tarinan sisällä. Pedagoginen pakopeli yhdistää ilmiöoppimisen, pelillisyyden ja ryhmätyötaidot uudella ennennäkemättömällä tavalla. Tavoitteellinen peli lisää motivaatiota ja tekee oppimisesta hauskaa. Pedagogiset pakopelit on opas pakopelien käyttöön pedagogisessa työssä. Käytännönläheinen opas sisältää tietoa pakopelien käytöstä osana opetusta ja ohjaustyötä, sekä tarjoaa runsaasti vinkkejä ja ohjeita oman pakopelin suunnitteluun.
Asiasana
Aineiston lajityyppi/muoto
  • oppaat (teokset)
  • guider (verk)
ISBN
  • 978-952-94-2231-9
*00004334cam a2200673 i 4500
*00122128
*00520230113150957.0
*008190805t20192019fi |||||      |00 0|fin|c
*020  $a978-952-94-2231-9$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)016316617
*040  $aFI-Tua$bfin$erda$dFI-BTJ$dFI-Kareli$dFI-NL$dFI-Vaski
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a371$21974/fin/fennica
*0801 $a793/794$21974/fin/fennica
*0800 $a37$22005
*0800 $a793/794$22005
*084  $a38.2$2ykl
*084  $a79.81$2ykl
*1001 $aKoiranen, Joona,$ekirjoittaja.
*24510$aPedagogiset pakopelit :$bopas /$cJoona Koiranen.
*264 1$a[Helsinki] :$bÄäres eduEscape,$c[2019]
*264 3$aHelsinki :$bOy Nord Print Ab
*264 4$c©2019
*300  $a204 sivua, 6 numeroimatonta sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aLisäpainos: 2. painos 2022
*5050 $aI osa: Ovi aukeaa, astutaan sisään -- Pakopelit - mitä ne ovat? -- Pakopelin pedagogiikka -- II osa: Ja lippaasta paljastuu... -- Kirjastopakoja -- Nuoret pakenijoina - pakopelit ja nuorisotyö -- Koulupakoja peruskoulussa, toisella asteella ja korkeakoulussa -- Pakopelit museossa -- Vaikuttavat pakopelit järjestötyössä -- Toimintaa ja tiimityötä - pakopelit henkilökunnan koulutuksessa -- Ohjauksen pakopeli -- Pakopelit mediakasvatuksessa -- Globaalikasvatusta pakopelaamalla -- Tiede tutuksi pakopelillä -- III osa: Onnistunut pako! -- Suunnitteluprosessi -- Pelialue -- Peliohjaajan tehtävät -- Pakopelin tarina -- Ryhmäkoot ja pelin eteneminen -- Pakopelitehtävät -- Lopuksi -- Kirjoittaja -- Lähdeluettelo.
*520  $aPakopeli on kokemuksellinen ryhmäpeli, jossa ratkotaan luovaa ongelmanratkaisua vaativia tehtäviä tarinan sisällä. Pedagoginen pakopeli yhdistää ilmiöoppimisen, pelillisyyden ja ryhmätyötaidot uudella ennennäkemättömällä tavalla. Tavoitteellinen peli lisää motivaatiota ja tekee oppimisesta hauskaa. Pedagogiset pakopelit on opas pakopelien käyttöön pedagogisessa työssä. Käytännönläheinen opas sisältää tietoa pakopelien käytöstä osana opetusta ja ohjaustyötä, sekä tarjoaa runsaasti vinkkejä ja ohjeita oman pakopelin suunnitteluun.
*650 7$aopetusmenetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$apakopelit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p33353
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$aoppimispelit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23092
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$apelillistäminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27310
*650 7$aongelmanratkaisu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6006
*650 7$atehtävät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3929
*650 7$apelaaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14483
*650 7$aryhmätoiminta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20748
*650 7$apelit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6062
*650 7$aopetuskäyttö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5260
*650 7$aundervisningsmetoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$arymningsspel$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p33353
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$ainlärningsspel$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23092
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aspelifiering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27310
*650 7$aproblemlösning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6006
*650 7$auppgifter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3929
*650 7$aspelande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14483
*650 7$agruppverksamhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20748
*650 7$aspel$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6062
*650 7$aanvändning i undervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5260
*655 7$aoppaat (teokset)$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s202
*655 7$aguider (verk)$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s202
*901  $aMU20191104$5FENNI$b042$c20191002212654.0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Pakopeli on kokemuksellinen ryhmäpeli, jossa ratkotaan luovaa ongelmanratkaisua vaativia tehtäviä tarinan sisällä. Pedagoginen pakopeli yhdistää ilmiöoppimisen, pelillisyyden ja ryhmätyötaidot uudella ennennäkemättömällä tavalla. Tavoitteellinen peli lisää motivaatiota ja tekee oppimisesta hauskaa. Pedagogiset pakopelit kirja on opas pakopelien käyttöön pedagogisessa työssä. Käytännönläheisestä oppaasta saat tietoa pakopelien käytöstä oppimisen ja kouluttamisen välineenä, sekä runsaasti vinkkejä oman pakopelin suunnitteluun. Oppaassa on kohdennetut luvut opettajille, kirjastoon, museoon, nuorisotyöhön, järjestötoimintaan ja yrityksille, sekä pakopelien käyttöön osana globaali-, media- ja tiedekasvatusta. Joona Koiranen on toiminut pedagogisten pakopelien pioneerina Suomessa ja kiertänyt kouluttamassa eri alojen ammattilaisia pakopelien saloihin. Ääres eduEscape on ainoa suomalainen oppimispakopeleihin keskittyvä yritys.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
88080Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.2