Gradian verkkokirjasto

Meidän juttu : kiusaamisen ehkäisy lasten vertaisryhmissä
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Haapsalo, Tiina, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Meidän juttu : kiusaamisen ehkäisy lasten vertaisryhmissä
Muut nimekkeet
  • Kiusaamisen ehkäisy lasten vertaisryhmissä
  • Nimeke kannessa ja selässä: Meidän juttu!
Julkaistu
  • Lasten Keskus, [Helsinki] : 2020. Meedia Zone OÜ Tallinna :
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 119 sivua : kuvitettu ; 30 cm
Yleinen huomautus
  • Toimii yhdessä Piki ja pöljä päivä -kuvakirjan kanssa työkaluna kasvattajille.
Asiasana
Aineiston lajityyppi/muoto
  • oppaat (teokset)
Henkilönnimi
  • Kirkkopelto, Katri, kirjoittaja, kuvittaja.
  • Kauppila, Elina, kirjoittaja.
  • Nousiainen, Katariina, kirjoittaja.
  • Repo, Laura, kirjoittaja.
  • Kirkkopelto, Katri. Liittyy teokseen: Piki ja pöljä päivä.
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI)
  • image/jpeg https://media.kirjavalitys.fi/onix/cover/9789523541863?size=width235 Kansikuva
  • text/html https://media.kirjavalitys.fi/onix/description/9789523541863?format=html Kuvaus
ISBN
  • 978-952-354-186-3
*00003166cam a2200661 i 4500
*00122367
*00520200804233933.0
*008191018s2020    fi ||||       |0| 0|fin|
*020  $a978-952-354-186-3$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)016597364
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*0801 $a364-053.2$21974/fin/fennica
*084  $a38.51$2ykl
*084  $a37.41$2ykl
*1001 $aHaapsalo, Tiina,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000152565
*24510$aMeidän juttu :$bkiusaamisen ehkäisy lasten vertaisryhmissä /$cTiina Haapsalo [ja neljä muuta].
*24630$aKiusaamisen ehkäisy lasten vertaisryhmissä
*2461 $iNimeke kannessa ja selässä:$aMeidän juttu!
*264 1$a[Helsinki] :$bLasten Keskus,$c2020.
*264 3$aTallinna :$bMeedia Zone OÜ
*300  $a119 sivua :$bkuvitettu ;$c30 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aToimii yhdessä Piki ja pöljä päivä -kuvakirjan kanssa työkaluna kasvattajille.
*650 7$akiusaaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p71
*650 7$aehkäisy$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p793
*650 7$avertaisryhmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12877
*650 7$avarhaiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$akasvatusyhteistyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38174
*650 7$avuorovaikutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$asosiaaliset taidot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6444
*650 7$asosiaaliset suhteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p411
*650 7$aryhmäkäyttäytyminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13203
*650 7$atunnetaidot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23975
*650 7$atunteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3485
*650 7$aitsesäätely$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14462
*650 7$aläsnäolo$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9266
*650 7$alapsen kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2125
*650 7$aleikki-ikäiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6915
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$aharjoitukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13335
*655 7$aoppaat (teokset)$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s202
*7001 $aKirkkopelto, Katri,$ekirjoittaja,$ekuvittaja.$0(FI-ASTERI-N)000113573
*7001 $aKauppila, Elina,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000162958
*7001 $aNousiainen, Katariina,$ekirjoittaja.
*7001 $aRepo, Laura,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000150887
*7001 $iLiittyy teokseen:$aKirkkopelto, Katri.$tPiki ja pöljä päivä.
*85642$qimage/jpeg$uhttps://media.kirjavalitys.fi/onix/cover/9789523541863?size=width235$zKansikuva
*85642$qtext/html$uhttps://media.kirjavalitys.fi/onix/description/9789523541863?format=html$zKuvaus
*901  $aMU20200626$5FENNI
*908  $afi
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Vertaisryhmään liittyminen on lapselle iso askel, jossa tarvitaan niin ammattikasvattajan kuin kodin tukea. Miten ammattikasvattaja tunnistaa lapsen yksilölliset kehitystarpeet? Miten kotona voidaan tukea lapsen liittymistä ryhmään? Miten huomioidaan lapsen stressitekijät ja tuetaan lapsen aloitteellisuutta ryhmässä? Miten voidaan ennakoida ja ehkäistä kiusaamista? Opas muodostaa yhdessä Pikin pöljä päivä -kuvakirjan kanssa tärkeän työkalun kasvattajille. Teemakokonaisuuksina avautuvat aukeamat tarjoavat monipuolisen ja toiminnallisen tavan käsitellä lapsen kehitykselle ominaisia haasteita ryhmässä. Jokaiseen teemaan on sisällytetty tietoa sekä ammattikasvattajille että vanhemmille. Tavoitteena on luoda lapselle mahdollisuus toimia ryhmässä tasavertaisena, vahvistaa vuorovaikutus-, tunne-, ja itsesäätelytaitoja, ehkäistä kiusaamista sekä tukea yhteistyötä lapsen perheen ja varhaiskasvatuksen välillä. Tiina Haapsalo on varhaiskasvatuskouluttaja, työnohjaaja ja draamapedagogi. Katri Kirkkopelto on kuvataiteilija, kuvittaja ja kuvataideopettaja. Katariina Nousiainen työskentelee erityisopetuksessa sekä varhaiskasvatuksen sisältöjen kouluttajana. Koulutukseltaan hän on LTO ja KK. Elina Kauppila on helsinkiläinen tunne- ja vuorovaikutuskouluttaja ja mindfulness-ohjaaja. Hän on kirjoittanut useita tunne- ja tietoisuusaiheisia kirjoja. Laura Repo on väitellyt kasvatustieteen tohtoriksi pienten lasten kiusaamisesta ja toiminut aihepiirin asiantuntijana ja kouluttajana.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
88739Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.51