Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Matkailu liiketoimintaa teoriasta käytäntöön
Julkaistu Vastapaino, Tampere : 2020.
Tallinna Raamatutrükikoda OÜ Tallinna :
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 335 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Yleinen huomautus Artikkelien kirjoittajat: Leena Alakoski ja 12 muuta. Vertaisarvioitu.
Huomautus sisällöstä I Matkailu yritykset ja matkailu liiketoiminta -- II Matkailijat ja matkailu liiketoiminta -- III Matkailu liiketoiminnan toimintaympäristö. Matkailu yrittäjyyden erityispiirteet / Helen Reijonen -- Asiakkaan osallistaminen elämyksellisten matkailu palveluiden kehittämiseen / Henna Konu -- Asiakassuhde-elämyksiä matkailijoille digitaalisen matkailu liiketoiminnan kautta / Juho Pesonen -- Vastuullisuusviestinnällä kohti kestävämpää matkailu a / Katja Pasanen -- Venäläiset matkailijat ja kulttuurin merkitys / Ekaterina Miettinen -- Harraste matkailu n motiivina : esimerkkeinä tiede- ja metsästysmatkailu / Juulia Räikkönen & Jarno Suni -- Maaseutumatkailu aktiviteetit matkailijoiden elämänlaadun edistäjinä / Henna Konu & Juho Pesonen -- Yritysasiakkaan arvon muodostuminen luontomatkailu palveluista / Leena Alakoski -- Maaseutumatkailu n edellytykset ja yhteistoiminta osana biotaloutta / Virpi Pakarinen, Irmeli Mustalahti & Henna Konu -- Resurssista kilpailueduksi : järvi kokemusympäristönä / Anja Tuohino & Juho Pesonen -- Liiketoimintaverkostot ja niiden hallinta kulttuurimatkailu ssa / Arja Lemmetyinen -- Kansallisen matkailu brändin rakentuminen / Saila Saraniemi.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms. Miten matkailu sta voidaan kehittää monipuolista ja vastuullista liiketoimintaa? Tämä ainutlaatuinen teos kertoo, millaista ymmärtämistä ja osaamista tarvitaan matkailu liiketoiminnassa ja sen keskeisissä kysymyksissä. Matkailu ssa tasapainotellaan yhä enemmän hyödynnettävien resurssien ja matkailu n aiheuttamien ekologisten, yhteiskunnallisten ja kulttuuristen ongelmien sekä yritysten, yhteiskunnan, yhteisöjen ja matkailijoiden saaman ja kokeman arvon välillä. Matkailu liiketoiminnan merkitys Suomessa on kasvanut nopeasti. Muutokset kuluttajakäyttäytymisessä, digitalisaatiossa, kestävässä matkailu ssa ja ympäröivässä yhteiskunnassa vaativat alalla uusia taitoja, tietoa ja ymmärrystä. Kirja kokoaa yhteen suomalaisen matkailu liiketoiminnan tutkimuksen ja kehittämisen asiantuntijat ja tarjoaa monipuolisesti erilaisia näkökulmia matkailu liiketoiminnan kehittämiseen ja tutkimukseen Suomessa. Kirjassa lähestytään suomalaista matkailu liiketoimintaa monista näkökulmista ottaen huomioon matkailijat, matkailu yritykset, matkakohteet ja toimintaympäristön.
Huomautus saatavuudesta toisessa ilmiasussa Julkaistu myös verkkoaineistona.
Asiasana
Henkilönnimi Konu, Henna, toimittaja, kirjoittaja. Pesonen, Juho, toimittaja, kirjoittaja. Reijonen, Helen, toimittaja, kirjoittaja. Alakoski, Leena, kirjoittaja. Miettinen, Ekaterina, kirjoittaja. Mustalahti, Irmeli, kirjoittaja. Pakarinen, Virpi, kirjoittaja. Pasanen, Katja, kirjoittaja. Räikkönen, Juulia, kirjoittaja. Saraniemi, Saila, kirjoittaja. Suni, Jarno, kirjoittaja. Tuohino, Anja, kirjoittaja.
Toinen ilmiasu Verkkoaineisto: ISBN 978-951-768-855-0
ISBN
*00004878cam a2200613 i 4500
*00122378
*00520200805223501.0
*008200113s2020 fi |||| |0| 0|fin|
*020 $a978-951-768-805-5$qnidottu
*035 $a(FI-MELINDA)016684668
*040 $aFI-Tua$bfin$erda$dFI-BTJ$dFI-NL
*0410 $afin
*042 $afinb
*0800 $a338.48$22020
*0800 $a338.486$22020
*0801 $a338.4$21974/fin/fennica
*084 $a40.7$2ykl
*24500$aMatkailu liiketoimintaa teoriasta käytäntöön /$cHenna Konu, Juho Pesonen & Helen Reijonen (toim.).
*260 $c2020
*264 1$aTampere :$bVastapaino,$c2020.
*264 3$aTallinna :$bTallinna Raamatutrükikoda OÜ
*300 $a335 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*500 $aArtikkelien kirjoittajat: Leena Alakoski ja 12 muuta.
*500 $aVertaisarvioitu.
*5050 $aI Matkailu yritykset ja matkailu liiketoiminta -- II Matkailijat ja matkailu liiketoiminta -- III Matkailu liiketoiminnan toimintaympäristö.
*50500$tMatkailu yrittäjyyden erityispiirteet /$rHelen Reijonen --$tAsiakkaan osallistaminen elämyksellisten matkailu palveluiden kehittämiseen /$rHenna Konu --$tAsiakassuhde-elämyksiä matkailijoille digitaalisen matkailu liiketoiminnan kautta /$rJuho Pesonen --$tVastuullisuusviestinnällä kohti kestävämpää matkailu a /$rKatja Pasanen --$tVenäläiset matkailijat ja kulttuurin merkitys /$rEkaterina Miettinen --$tHarraste matkailu n motiivina : esimerkkeinä tiede- ja metsästysmatkailu /$rJuulia Räikkönen & Jarno Suni --$tMaaseutumatkailu aktiviteetit matkailijoiden elämänlaadun edistäjinä /$rHenna Konu & Juho Pesonen --$tYritysasiakkaan arvon muodostuminen luontomatkailu palveluista /$rLeena Alakoski --$tMaaseutumatkailu n edellytykset ja yhteistoiminta osana biotaloutta /$rVirpi Pakarinen, Irmeli Mustalahti & Henna Konu --$tResurssista kilpailueduksi : järvi kokemusympäristönä /$rAnja Tuohino & Juho Pesonen --$tLiiketoimintaverkostot ja niiden hallinta kulttuurimatkailu ssa /$rArja Lemmetyinen --$tKansallisen matkailu brändin rakentuminen /$rSaila Saraniemi.
*520 $aMiten matkailu sta voidaan kehittää monipuolista ja vastuullista liiketoimintaa? Tämä ainutlaatuinen teos kertoo, millaista ymmärtämistä ja osaamista tarvitaan matkailu liiketoiminnassa ja sen keskeisissä kysymyksissä. Matkailu ssa tasapainotellaan yhä enemmän hyödynnettävien resurssien ja matkailu n aiheuttamien ekologisten, yhteiskunnallisten ja kulttuuristen ongelmien sekä yritysten, yhteiskunnan, yhteisöjen ja matkailijoiden saaman ja kokeman arvon välillä. Matkailu liiketoiminnan merkitys Suomessa on kasvanut nopeasti. Muutokset kuluttajakäyttäytymisessä, digitalisaatiossa, kestävässä matkailu ssa ja ympäröivässä yhteiskunnassa vaativat alalla uusia taitoja, tietoa ja ymmärrystä. Kirja kokoaa yhteen suomalaisen matkailu liiketoiminnan tutkimuksen ja kehittämisen asiantuntijat ja tarjoaa monipuolisesti erilaisia näkökulmia matkailu liiketoiminnan kehittämiseen ja tutkimukseen Suomessa. Kirjassa lähestytään suomalaista matkailu liiketoimintaa monista näkökulmista ottaen huomioon matkailijat, matkailu yritykset, matkakohteet ja toimintaympäristön.
*530 $aJulkaistu myös verkkoaineistona.
*650 7$amatkailu $2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3917
*650 7$amatkailu palvelut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1552
*650 7$aliiketoiminta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2439
*650 7$amatkailu ala$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3916
*650 7$avastuullisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24111
*650 7$amatkailu yritykset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9341
*650 7$atoimintaympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6105
*650 7$amatkailu yrittäjät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22880
*650 7$amatkailijat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16596
*7001 $aKonu, Henna,$etoimittaja,$ekirjoittaja.
*7001 $aPesonen, Juho,$etoimittaja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000171950
*7001 $aReijonen, Helen,$etoimittaja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000157529
*7001 $aAlakoski, Leena,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000092393
*7001 $aMiettinen, Ekaterina,$ekirjoittaja.
*7001 $aMustalahti, Irmeli,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000144292
*7001 $aPakarinen, Virpi,$ekirjoittaja.
*7001 $aPasanen, Katja,$ekirjoittaja.
*7001 $aRäikkönen, Juulia,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000158036
*7001 $aSaraniemi, Saila,$ekirjoittaja.
*7001 $aSuni, Jarno,$ekirjoittaja.
*7001 $aTuohino, Anja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000166459
*77608$iVerkkoaineisto:$z978-951-768-855-0
*901 $aMU20200612$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Kyseessä on tieteellinen kokoomateos. Kohdeyleisönä ovat kaikki matkailuliiketoiminnasta kiinnostuneet matkailun kehittäjät, matkailuopiskelijat ja matkailuyrittäjät ja yrityksissä työskentelevät. Suomeen suuntautuvat matkailijamäärät kasvavat tällä hetkellä nopeasti ja matkailulla on yhä suurempia yhteiskunnallisia vaikutuksia. Tämän takia huomiota pitäisi myös kiinnittää matkailuliiketoiminnan kehittämiseen.
Matkailuliiketoiminta on kuitenkin moniulotteinen aihealue, joka kärsii liiketoimintaosaamisen puuttumisesta. Tämä kirja tarjoaa uusimpia ajatuksia ja tutkimustuloksia matkailuliiketoiminnan kehittämiseen ja mahdollistaa liiketoimintaosaamisen kehittymisen matkailualalla Suomessa. Kirja kokoaa yhteen suomalaisen matkailuliiketoiminnan tutkimuksen ja kehittämisen asiantuntijat ja tarjoaa monipuolisesti erilaisia näkökulmia matkailuliiketoiminnan kehittämiseen ja tutkimukseen Suomessa.
Kirjassa lähestytään suomalaista matkailuliiketoimintaa kolmesta näkökulmasta: matkailijat, matkailuyritykset ja matkakohteet, ja toimintaympäristö. Matkailutoimialan merkitys on kasvanut viime vuosien aikana huimasti ja se on toimialana suurempi kuin elintarvike tai metsäteollisuus. Suomi on listattu useiden kansainvälisten matkailujulkaisujen toimesta yhdeksi houkuttelevimmista matkailumaista ja tämä on näkynyt muun muassa kansainvälisen matkailun nopeana kasvuna.
Muuttuva toimintaympäristö ja kansainvälisten matkailijoiden osuuden kasvu tuovat omia haasteita matkailutoimialalle, mutta ennen kaikkea muutokset tuovat myös uusia mahdollisuuksia. Matkailuyritysten ja niissä toimivien työntekijöiden tulee kehittää liiketoimintaosaamistaan pystyäkseen hyödyntämään uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Liiketoimintaosaamisessa suomalaisissa matkailuyrityksissä on kuitenkin edelleen kehitettävää. Tämä kirja tarjoaa monipuolisen ja moniulotteisen näkemyksen matkailuliiketoimintaan ja sen kehittämiseen Suomessa. Se perustuu matkailuliiketoiminnan keskeisille käsitteille ja avaa niitä uusien tutkimustuloksien, käytännön esimerkkien ja aihepiirien asiantuntijoiden analyysien perusteella. Kirjan kirjoittajiksi on valittu pitkän kokemuksen omaavia matkailuliiketoiminnan tutkijoita ja kehittäjiä. Kirjan keskiössä on matkailijoiden, matkailuyritysten ja matkailun toimintaympäristön vuorovaikutukset. Vuorovaikutusten analyysi mahdollistaa aikaisempaa laajemman ja monipuolisemman käsityksen muodostamisen siitä, mitä matkailuliiketoiminta on ja mitkä ovat siihen vaikuttavia voimia ja tekijöitä. Tällainen kokonaisvaltainen kuva matkailuliiketoimintaan vaikuttavista tekijöistä tarjoaa erinomaisen lähtökohdan sen kehittämiseen.