Gradian verkkokirjasto

Matkailuliiketoimintaa teoriasta käytäntöön
Muistilista on tyhjä
Vis
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Matkailuliiketoimintaa teoriasta käytäntöön
Julkaistu
  • Vastapaino, Tampere : 2020. Tallinna Raamatutrükikoda OÜ Tallinna :
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 335 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Yleinen huomautus
  • Artikkelien kirjoittajat: Leena Alakoski ja 12 muuta.
  • Vertaisarvioitu.
Huomautus sisällöstä
  • I Matkailuyritykset ja matkailuliiketoiminta -- II Matkailijat ja matkailuliiketoiminta -- III Matkailuliiketoiminnan toimintaympäristö.
  • Matkailuyrittäjyyden erityispiirteet / Helen Reijonen -- Asiakkaan osallistaminen elämyksellisten matkailupalveluiden kehittämiseen / Henna Konu -- Asiakassuhde-elämyksiä matkailijoille digitaalisen matkailuliiketoiminnan kautta / Juho Pesonen -- Vastuullisuusviestinnällä kohti kestävämpää matkailua / Katja Pasanen -- Venäläiset matkailijat ja kulttuurin merkitys / Ekaterina Miettinen -- Harraste matkailun motiivina : esimerkkeinä tiede- ja metsästysmatkailu / Juulia Räikkönen & Jarno Suni -- Maaseutumatkailuaktiviteetit matkailijoiden elämänlaadun edistäjinä / Henna Konu & Juho Pesonen -- Yritysasiakkaan arvon muodostuminen luontomatkailupalveluista / Leena Alakoski -- Maaseutumatkailun edellytykset ja yhteistoiminta osana biotaloutta / Virpi Pakarinen, Irmeli Mustalahti & Henna Konu -- Resurssista kilpailueduksi : järvi kokemusympäristönä / Anja Tuohino & Juho Pesonen -- Liiketoimintaverkostot ja niiden hallinta kulttuurimatkailussa / Arja Lemmetyinen -- Kansallisen matkailubrändin rakentuminen / Saila Saraniemi.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Miten matkailusta voidaan kehittää monipuolista ja vastuullista liiketoimintaa? Tämä ainutlaatuinen teos kertoo, millaista ymmärtämistä ja osaamista tarvitaan matkailuliiketoiminnassa ja sen keskeisissä kysymyksissä. Matkailussa tasapainotellaan yhä enemmän hyödynnettävien resurssien ja matkailun aiheuttamien ekologisten, yhteiskunnallisten ja kulttuuristen ongelmien sekä yritysten, yhteiskunnan, yhteisöjen ja matkailijoiden saaman ja kokeman arvon välillä. Matkailuliiketoiminnan merkitys Suomessa on kasvanut nopeasti. Muutokset kuluttajakäyttäytymisessä, digitalisaatiossa, kestävässä matkailussa ja ympäröivässä yhteiskunnassa vaativat alalla uusia taitoja, tietoa ja ymmärrystä. Kirja kokoaa yhteen suomalaisen matkailuliiketoiminnan tutkimuksen ja kehittämisen asiantuntijat ja tarjoaa monipuolisesti erilaisia näkökulmia matkailuliiketoiminnan kehittämiseen ja tutkimukseen Suomessa. Kirjassa lähestytään suomalaista matkailuliiketoimintaa monista näkökulmista ottaen huomioon matkailijat, matkailuyritykset, matkakohteet ja toimintaympäristön.
Huomautus saatavuudesta toisessa ilmiasussa
  • Julkaistu myös verkkoaineistona.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Konu, Henna, toimittaja, kirjoittaja.
  • Pesonen, Juho, toimittaja, kirjoittaja.
  • Reijonen, Helen, toimittaja, kirjoittaja.
  • Alakoski, Leena, kirjoittaja.
  • Miettinen, Ekaterina, kirjoittaja.
  • Mustalahti, Irmeli, kirjoittaja.
  • Pakarinen, Virpi, kirjoittaja.
  • Pasanen, Katja, kirjoittaja.
  • Räikkönen, Juulia, kirjoittaja.
  • Saraniemi, Saila, kirjoittaja.
  • Suni, Jarno, kirjoittaja.
  • Tuohino, Anja, kirjoittaja.
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto: ISBN 978-951-768-855-0
ISBN
  • 978-951-768-805-5
*00004878cam a2200613 i 4500
*00122378
*00520200805223501.0
*008200113s2020    fi ||||       |0| 0|fin|
*020  $a978-951-768-805-5$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)016684668
*040  $aFI-Tua$bfin$erda$dFI-BTJ$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0800 $a338.48$22020
*0800 $a338.486$22020
*0801 $a338.4$21974/fin/fennica
*084  $a40.7$2ykl
*24500$aMatkailuliiketoimintaa teoriasta käytäntöön /$cHenna Konu, Juho Pesonen & Helen Reijonen (toim.).
*260  $c2020
*264 1$aTampere :$bVastapaino,$c2020.
*264 3$aTallinna :$bTallinna Raamatutrükikoda OÜ
*300  $a335 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aArtikkelien kirjoittajat: Leena Alakoski ja 12 muuta.
*500  $aVertaisarvioitu.
*5050 $aI Matkailuyritykset ja matkailuliiketoiminta -- II Matkailijat ja matkailuliiketoiminta -- III Matkailuliiketoiminnan toimintaympäristö.
*50500$tMatkailuyrittäjyyden erityispiirteet /$rHelen Reijonen --$tAsiakkaan osallistaminen elämyksellisten matkailupalveluiden kehittämiseen /$rHenna Konu --$tAsiakassuhde-elämyksiä matkailijoille digitaalisen matkailuliiketoiminnan kautta /$rJuho Pesonen --$tVastuullisuusviestinnällä kohti kestävämpää matkailua /$rKatja Pasanen --$tVenäläiset matkailijat ja kulttuurin merkitys /$rEkaterina Miettinen --$tHarraste matkailun motiivina : esimerkkeinä tiede- ja metsästysmatkailu /$rJuulia Räikkönen & Jarno Suni --$tMaaseutumatkailuaktiviteetit matkailijoiden elämänlaadun edistäjinä /$rHenna Konu & Juho Pesonen --$tYritysasiakkaan arvon muodostuminen luontomatkailupalveluista /$rLeena Alakoski --$tMaaseutumatkailun edellytykset ja yhteistoiminta osana biotaloutta /$rVirpi Pakarinen, Irmeli Mustalahti & Henna Konu --$tResurssista kilpailueduksi : järvi kokemusympäristönä /$rAnja Tuohino & Juho Pesonen --$tLiiketoimintaverkostot ja niiden hallinta kulttuurimatkailussa /$rArja Lemmetyinen --$tKansallisen matkailubrändin rakentuminen /$rSaila Saraniemi.
*520  $aMiten matkailusta voidaan kehittää monipuolista ja vastuullista liiketoimintaa? Tämä ainutlaatuinen teos kertoo, millaista ymmärtämistä ja osaamista tarvitaan matkailuliiketoiminnassa ja sen keskeisissä kysymyksissä. Matkailussa tasapainotellaan yhä enemmän hyödynnettävien resurssien ja matkailun aiheuttamien ekologisten, yhteiskunnallisten ja kulttuuristen ongelmien sekä yritysten, yhteiskunnan, yhteisöjen ja matkailijoiden saaman ja kokeman arvon välillä. Matkailuliiketoiminnan merkitys Suomessa on kasvanut nopeasti. Muutokset kuluttajakäyttäytymisessä, digitalisaatiossa, kestävässä matkailussa ja ympäröivässä yhteiskunnassa vaativat alalla uusia taitoja, tietoa ja ymmärrystä. Kirja kokoaa yhteen suomalaisen matkailuliiketoiminnan tutkimuksen ja kehittämisen asiantuntijat ja tarjoaa monipuolisesti erilaisia näkökulmia matkailuliiketoiminnan kehittämiseen ja tutkimukseen Suomessa. Kirjassa lähestytään suomalaista matkailuliiketoimintaa monista näkökulmista ottaen huomioon matkailijat, matkailuyritykset, matkakohteet ja toimintaympäristön.
*530  $aJulkaistu myös verkkoaineistona.
*650 7$amatkailu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3917
*650 7$amatkailupalvelut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1552
*650 7$aliiketoiminta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2439
*650 7$amatkailuala$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3916
*650 7$avastuullisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24111
*650 7$amatkailuyritykset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9341
*650 7$atoimintaympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6105
*650 7$amatkailuyrittäjät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22880
*650 7$amatkailijat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16596
*7001 $aKonu, Henna,$etoimittaja,$ekirjoittaja.
*7001 $aPesonen, Juho,$etoimittaja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000171950
*7001 $aReijonen, Helen,$etoimittaja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000157529
*7001 $aAlakoski, Leena,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000092393
*7001 $aMiettinen, Ekaterina,$ekirjoittaja.
*7001 $aMustalahti, Irmeli,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000144292
*7001 $aPakarinen, Virpi,$ekirjoittaja.
*7001 $aPasanen, Katja,$ekirjoittaja.
*7001 $aRäikkönen, Juulia,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000158036
*7001 $aSaraniemi, Saila,$ekirjoittaja.
*7001 $aSuni, Jarno,$ekirjoittaja.
*7001 $aTuohino, Anja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000166459
*77608$iVerkkoaineisto:$z978-951-768-855-0
*901  $aMU20200612$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kyseessä on tieteellinen kokoomateos. Kohdeyleisönä ovat kaikki matkailuliiketoiminnasta kiinnostuneet matkailun kehittäjät, matkailuopiskelijat ja matkailuyrittäjät ja yrityksissä työskentelevät. Suomeen suuntautuvat matkailijamäärät kasvavat tällä hetkellä nopeasti ja matkailulla on yhä suurempia yhteiskunnallisia vaikutuksia. Tämän takia huomiota pitäisi myös kiinnittää matkailuliiketoiminnan kehittämiseen. Matkailuliiketoiminta on kuitenkin moniulotteinen aihealue, joka kärsii liiketoimintaosaamisen puuttumisesta. Tämä kirja tarjoaa uusimpia ajatuksia ja tutkimustuloksia matkailuliiketoiminnan kehittämiseen ja mahdollistaa liiketoimintaosaamisen kehittymisen matkailualalla Suomessa. Kirja kokoaa yhteen suomalaisen matkailuliiketoiminnan tutkimuksen ja kehittämisen asiantuntijat ja tarjoaa monipuolisesti erilaisia näkökulmia matkailuliiketoiminnan kehittämiseen ja tutkimukseen Suomessa. Kirjassa lähestytään suomalaista matkailuliiketoimintaa kolmesta näkökulmasta: matkailijat, matkailuyritykset ja matkakohteet, ja toimintaympäristö. Matkailutoimialan merkitys on kasvanut viime vuosien aikana huimasti ja se on toimialana suurempi kuin elintarvike tai metsäteollisuus. Suomi on listattu useiden kansainvälisten matkailujulkaisujen toimesta yhdeksi houkuttelevimmista matkailumaista ja tämä on näkynyt muun muassa kansainvälisen matkailun nopeana kasvuna. Muuttuva toimintaympäristö ja kansainvälisten matkailijoiden osuuden kasvu tuovat omia haasteita matkailutoimialalle, mutta ennen kaikkea muutokset tuovat myös uusia mahdollisuuksia. Matkailuyritysten ja niissä toimivien työntekijöiden tulee kehittää liiketoimintaosaamistaan pystyäkseen hyödyntämään uusia liiketoimintamahdollisuuksia. Liiketoimintaosaamisessa suomalaisissa matkailuyrityksissä on kuitenkin edelleen kehitettävää. Tämä kirja tarjoaa monipuolisen ja moniulotteisen näkemyksen matkailuliiketoimintaan ja sen kehittämiseen Suomessa. Se perustuu matkailuliiketoiminnan keskeisille käsitteille ja avaa niitä uusien tutkimustuloksien, käytännön esimerkkien ja aihepiirien asiantuntijoiden analyysien perusteella. Kirjan kirjoittajiksi on valittu pitkän kokemuksen omaavia matkailuliiketoiminnan tutkijoita ja kehittäjiä. Kirjan keskiössä on matkailijoiden, matkailuyritysten ja matkailun toimintaympäristön vuorovaikutukset. Vuorovaikutusten analyysi mahdollistaa aikaisempaa laajemman ja monipuolisemman käsityksen muodostamisen siitä, mitä matkailuliiketoiminta on ja mitkä ovat siihen vaikuttavia voimia ja tekijöitä. Tällainen kokonaisvaltainen kuva matkailuliiketoimintaan vaikuttavista tekijöistä tarjoaa erinomaisen lähtökohdan sen kehittämiseen.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
88751Odottaa uutta hyllysijaintia Kukkulan kirjasto - Priimus-kokoelma338.48