Gradian verkkokirjasto

Muutoksen johtaminen arjessa : opas sosiaali- ja terveydenhuoltoon
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Kallankari, Sanna.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Muutoksen johtaminen arjessa : opas sosiaali- ja terveydenhuoltoon
Julkaistu
  • Duodecim, Helsinki : 2019.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Painos
  • 1. painos
Ulkoasutiedot
  • 286 sivua.
  • kuvitettu.
  • 24 cm.
Huomautus sisällöstä
  • sa 1. Muutoksen ja muutosjohtamisen perusteet sote-palveluissa -- Osa 2. Muutoksen onnistumista edistävät olosuhteet -- Osa 3. Muutoksen valmisteluvaihe ja muutossuunnitelma -- Osa 4. Muutoksen käynnistäminen -- Osa 5. Asioiden ja ihmisten johtaminen muutosprosessin aikana -- Osa 6. Muutoksen loppuunsaattaminen ja vakiinnuttaminen -- Osa 7. Muutoksen arviointi -- Osa 8. Jatkuva kehittäminen sote-palveluissa -- Osa 9. Kehittämisen työkaluja ja menetelmiä sote-palveluissa -- Osa 10. Työhyvinvointi muutoksessa -- Osa 11. Työkaluosio.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • [Tiivistelmä] Hyvällä muutoksen hallinnalla ja taitavalla johtamisella muutoksen onnistumista ja tavoitteiden saavuttamista on mahdollista edistää. Sosiaali- ja terveydenhuollossa tutkimus, innovaatiot ja hoitosuositukset kehittyvät kiivaasti. Yhteiskunnan taholta tulee myös jatkuvaa muutostarvetta. Sote-palveluiden kehittämistyön onnistumisella on suuri merkitys potilasturvallisuudelle ja asiakkaiden saamalle palvelulle. On todettu, että vain 20 % muutoksista onnistuu. Paremmin onnistuttaisiin taitavalla johtamisella, joka huomioi niin asia- kuin ihmisjohtamisenkin. Tässä sote-palveluiden muutosjohtamisen oppaassa kuvataan helposti ymmärrettävästi kehittämisen ja muutoksen hallinnan perusteet ja niissä hyödynnettäviä menetelmiä arjessa. Lukija ohjataan perehtymään muutosmahdollisuuksiin sosiaali- ja terveydenhuollossa yhdistelemällä teoriaa ja havainnollistavia esimerkkejä palveluiden arkipäivästä. Kirjassa annetaan konkreettisia vinkkejä muutoksen suunnitteluun ja toteuttamiseen, sekä ihmisten johtamiseen ja aktivoimiseen mukaan muutokseen
  • Opas sosiaali- ja terveydenhuoltoon
Asiasana
Asiasana - Kontrolloimaton
Henkilönnimi
  • Schmidt, Helena.
ISBN
  • 978-952-360-012-6
*00003136nam a22005054a 4500
*00122553
*00520200525075555.0
*008200309s2019\\\\fi\||||||||||\||||||fin|c
*020  $a978-952-360-012-6
*035  $a49098
*035  $a(PrettyLib)0000049098
*0410 $afin
*080  $aUDK:65.01
*080  $aUDK:364
*080  $aUDK:614
*084  $aYKL:59.2$2ykl
*084  $aYKL:37.2$2ykl
*084  $aYKL:69.11$2ykl
*1001 $aKallankari, Sanna.
*24510$aMuutoksen johtaminen arjessa :$bopas sosiaali- ja terveydenhuoltoon /$cSanna Kallankari ; piirroskuvat: Helena Schmidt.
*250  $a1. painos
*260  $aHelsinki :$bDuodecim,$c2019.
*300  $a286 sivua.
*300  $bkuvitettu.
*300  $c24 cm.
*5050 $asa 1. Muutoksen ja muutosjohtamisen perusteet sote-palveluissa -- Osa 2. Muutoksen onnistumista edistävät olosuhteet -- Osa 3. Muutoksen valmisteluvaihe ja muutossuunnitelma -- Osa 4. Muutoksen käynnistäminen -- Osa 5. Asioiden ja ihmisten johtaminen muutosprosessin aikana -- Osa 6. Muutoksen loppuunsaattaminen ja vakiinnuttaminen -- Osa 7. Muutoksen arviointi -- Osa 8. Jatkuva kehittäminen sote-palveluissa -- Osa 9. Kehittämisen työkaluja ja menetelmiä sote-palveluissa -- Osa 10. Työhyvinvointi muutoksessa -- Osa 11. Työkaluosio.
*520  $a[Tiivistelmä] Hyvällä muutoksen hallinnalla ja taitavalla johtamisella muutoksen onnistumista ja tavoitteiden saavuttamista on mahdollista edistää. Sosiaali- ja terveydenhuollossa tutkimus, innovaatiot ja hoitosuositukset kehittyvät kiivaasti. Yhteiskunnan taholta tulee myös jatkuvaa muutostarvetta. Sote-palveluiden kehittämistyön onnistumisella on suuri merkitys potilasturvallisuudelle ja asiakkaiden saamalle palvelulle. On todettu, että vain 20 % muutoksista onnistuu. Paremmin onnistuttaisiin taitavalla johtamisella, joka huomioi niin asia- kuin ihmisjohtamisenkin. Tässä sote-palveluiden muutosjohtamisen oppaassa kuvataan helposti ymmärrettävästi kehittämisen ja muutoksen hallinnan perusteet ja niissä hyödynnettäviä menetelmiä arjessa. Lukija ohjataan perehtymään muutosmahdollisuuksiin sosiaali- ja terveydenhuollossa yhdistelemällä teoriaa ja havainnollistavia esimerkkejä palveluiden arkipäivästä. Kirjassa annetaan konkreettisia vinkkejä muutoksen suunnitteluun ja toteuttamiseen, sekä ihmisten johtamiseen ja aktivoimiseen mukaan muutokseen
*520  $aOpas sosiaali- ja terveydenhuoltoon
*650 7$aterveydenhuolto$2ysa
*650 7$asosiaalihuolto$2ysa
*650 7$amuutosjohtaminen$2ysa
*650 7$ajohtaminen$2ysa
*650 7$amuutoksenhallinta$2ysa
*650 7$aorganisaatiomuutokset$2ysa
*650 7$aterveyspalvelut$2ysa
*650 7$asosiaalipalvelut$2ysa
*650 7$akehittäminen$2ysa
*653  $ahealth services
*653  $asocial welfare
*653  $asocial work
*653  $achange management
*653  $aleadership
*653  $aorganizations
*7001 $aSchmidt, Helena.
*852  $lKALLANKARI
*979  $a0000049098
*999  $aMikroMarc$b[Kirja]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Sote-palveluiden muutoksissa on paljon pelissä, joten kehittämistyön onnistumisella on suuri merkitys. Tämä käytännönläheinen sosiaali- ja terveydenhuollon palveluiden kehittämisen opas parantaa mahdollisuuksia kuulua muutoksessa onnistujiin. Opas on tarkoitettu sosiaali- ja terveydenhuollon organisaatioille, niissä työskenteleville esimiehille, asiantuntijoille ja johtajille, sekä palveluiden tilaajille ja tuottajille, ja kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Lähetä