Gradian verkkokirjasto

Pienten lasten motivaatio
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Laitinen, Satu, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Pienten lasten motivaatio
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2021] Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2021.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 191 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Huomautus sisällöstä
  • Esipuhe -- MITÄ MOTIVAATIO ON? -- Pienten lasten motivaation rakentuminen -- Motivaatio, hallinnan tunne ja itsesäätely -- Motivaatio ja oppiminen -- PIENTEN LASTEN MOTIVAATION HAVAINNOINTI -- Motivaation suuntautumisen tunnistaminen -- Havainnointi-ikkuna päiväkodin lukutuokioon -- Opettajien arvioita lasten motivaatiosta -- Mutta tytöthän niitä motivoituneita ovat? -- Lasten ajatuksia omista kiinnostuksen kohteistaan -- MIKÄ AUTTAA PIENTÄ LASTA OPPIMAAN? -- Oppimistalkoot varhaiskasvatuksessa -- Lapsen omat motivaatiolasit -- Oppimistehtävään suuntautuminen -- Myönteiset oppimiskokemukset -- Sosiaalinen ympäristö motivaation muokkaajana -- Kielelliset valmiudet -- Kielteisen kehän katkaiseminen -- Interventioita motivaatioon -- Loppusanat -- Lähteet.
Asiasana
ISBN
  • 978-952-370-043-7
*00003180cam a2200553 i 4500
*00122580
*00520210315155325.0
*008200408s2021    fi ||||  |    |0| 0|fin|c
*020  $a978-952-370-043-7$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)016768176
*040  $aFI-Kareli$bfin$erda$dFI-BTJ$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*0801 $a159.94/.95$21974/fin/fennica
*0801 $a372.3$21974/fin/1992
*0801 $a159.922.7$21974/fin/1992
*084  $a37.41$2ykl
*084  $a38.51$2ykl
*1001 $aLaitinen, Satu,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000192099
*24510$aPienten lasten motivaatio /$cSatu Laitinen.
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2021]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2021.
*300  $a191 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aEsipuhe -- MITÄ MOTIVAATIO ON? -- Pienten lasten motivaation rakentuminen -- Motivaatio, hallinnan tunne ja itsesäätely -- Motivaatio ja oppiminen -- PIENTEN LASTEN MOTIVAATION HAVAINNOINTI -- Motivaation suuntautumisen tunnistaminen -- Havainnointi-ikkuna päiväkodin lukutuokioon -- Opettajien arvioita lasten motivaatiosta -- Mutta tytöthän niitä motivoituneita ovat? -- Lasten ajatuksia omista kiinnostuksen kohteistaan -- MIKÄ AUTTAA PIENTÄ LASTA OPPIMAAN? -- Oppimistalkoot varhaiskasvatuksessa -- Lapsen omat motivaatiolasit -- Oppimistehtävään suuntautuminen -- Myönteiset oppimiskokemukset -- Sosiaalinen ympäristö motivaation muokkaajana -- Kielelliset valmiudet -- Kielteisen kehän katkaiseminen -- Interventioita motivaatioon -- Loppusanat -- Lähteet.
*583  $aBTJ$5FENNI
*650 7$amotivaatio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4734
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aopiskelumotivaatio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19163
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$aleikki-ikäiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6915
*650 7$aoppimisvalmiudet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9706
*650 7$akielellinen kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10162
*650 7$avarhaiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$apäiväkodit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p282
*650 7$amotivation$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4734
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$astudiemotivation$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19163
*650 7$abarn (åldersgrupper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$abarn i lekåldern$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6915
*650 7$ainlärningsförutsättningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9706
*650 7$asmåbarnspedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$adaghem$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p282
*650 7$aspråkutveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10162
*901  $aMU20210308$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Jo neljävuotiailla lapsilla näkyy selviä eroja oppimismotivaatiossa. Lapsi voi oppimistilanteissa syventyä aktiivisesti tehtävään, vältellä tehtävää tai tarvita apua jo ennen kuin aloittaa työskentelyn. Nämä erot on tärkeä tunnistaa, jotta lasta voi oppimistilanteissa tukea yksilöllisesti ja tarkoituksenmukaisesti. Lapselle syntyy varhaisvuosien aikana varsin nopeasti kuva itsestä oppijana ja omasta pystyvyydestä ottaa itsenäisesti askelia eteenpäin. Onnistuneet ja yhtä lailla kielteiset kokemukset varhaisia taitoja harjoittavista oppimistilanteista toistuvat helposti tilanteesta toiseen ja voivat synnyttää positiivisen tai kielteisen oppimisen kehän jo vuosia ennen koulun alkua. Pienten lasten motivaatio kertoo oppimismotivaatiosta sekä tutkimusten että käytännönläheisten ideoiden avulla. Se auttaa varhaiskasvatuksen kentällä toimivia tunnistamaan lasten oppimiseen ja motivaatioon liittyviä vahvuuksia sekä mahdollisia tuen tarpeita. KT Satu Laitinen on tutkinut pienten lasten, kouluikäisten ja korkeakouluopiskelijoiden oppimismotivaatiota useissa monitieteisissä tutkimushankkeissa. Hänen tutkimuksiaan on julkaistu kansainvälisissä tieteellisissä aikakauslehdissä.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
89147Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma37.41