Gradian verkkokirjasto

Tarinan voima opetuksessa
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Kinossalo, Maiju, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Tarinan voima opetuksessa
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2020] Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2020.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 247 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Huomautus sisällöstä
  • Johdanto -- Pääkäsitteet pähkinänkuoressa -- Tarinoiden, identiteetin ja oppimisen yhteys -- Osa 1. Tarinallinen pedagogiikka -- Tarinallisuus - tapa ymmärtää minua, meitä ja maailmaa -- Kuka minä olen : identiteetiksi tarinoitu vastaus -- Identiteetti alkaa rakentua jo varhaislapsuudessa -- Osa 2. Tarinallisen pedagogiikan menetelmiä ja tehtäviä -- Tarinat opetuksessa -- Tarinalliset ilmiöt opetuksessa -- Yhdessä rakennetut ja jaetut tarinat -- Tarinallisten kykyjen harjaannuttaminen -- Arvioinnin tarinat.
Asiasana
ISBN
  • 978-952-370-003-1
*00003598cam a2200673 i 4500
*00122582
*00520201120133911.0
*008200325s2020    fi ||||| ||||||0| 0|fin|c
*020  $a978-952-370-003-1$qnidottu
*035  $a(FI-HELKA)3330692-helkadb
*035  $a(FI-MELINDA)016760080
*040  $aFI-Halti$bfin$erda$dFI-BTJ$dFI-NL
*041  $afin
*042  $afinb
*080  $a371$21974/fin/fennica
*080  $a373$21974/fin/fennica
*084  $a38.2$2ykl
*084  $a38.5$2ykl
*100  $aKinossalo, Maiju,$ekirjoittaja.
*24510$aTarinan voima opetuksessa /$cMaiju Kinossalo.
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2020]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2020.
*300  $a247 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*505 0$aJohdanto -- Pääkäsitteet pähkinänkuoressa -- Tarinoiden, identiteetin ja oppimisen yhteys -- Osa 1. Tarinallinen pedagogiikka -- Tarinallisuus - tapa ymmärtää minua, meitä ja maailmaa -- Kuka minä olen : identiteetiksi tarinoitu vastaus -- Identiteetti alkaa rakentua jo varhaislapsuudessa -- Osa 2. Tarinallisen pedagogiikan menetelmiä ja tehtäviä -- Tarinat opetuksessa -- Tarinalliset ilmiöt opetuksessa -- Yhdessä rakennetut ja jaetut tarinat -- Tarinallisten kykyjen harjaannuttaminen -- Arvioinnin tarinat.
*583  $aBTJ$5FENNI
*583  $aBTJ AUKT/HENK$5FENNI
*650 7$anarratiivisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10164
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$aopetusmenetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$atarinat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4990
*650 7$ahyödyntäminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11327
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$alapsen kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2125
*650 7$aidentiteetti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9743
*650 7$akouluikäiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6914
*650 7$aoppilaat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$anuoret$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11617
*650 7$anarratiivinen psykologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27796
*650 7$akertomukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24639
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$anarrativitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10164
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$aundervisningsmetoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$asägner$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4990
*650 7$anyttiggörande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11327
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$abarnets utveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2125
*650 7$aidentitet (självbild)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9743
*650 7$abarn i skolåldern$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6914
*650 7$aelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$aungdomar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11617
*650 7$anarrativ psykologi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27796
*650 7$aberättelser$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24639
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*901  $aMU20201119$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Tarinat eivät ole vain viihdettä. Tarinoiden voima piilee siinä, että niiden avulla ymmärrämme ja muotoilemme koettua elämää sekä pohdimme mahdollisia tulevaisuudenkuvia. Tarinallinen tapa oppia ja opettaa tietopainotteisia sisältöjä auttaa muotoilemaan niitä merkityksellisiksi kokonaisuuksiksi ja luo syvempiä suhteita opittaviin asioihin. Tämä kirja kertoo, miten kokonaisvaltainen voima tarinallisuus on. Pedagogisesti tarinallisuudella on useita oppimista edistäviä tekijöitä. Kirja tarttuu niihin tutkimusperusteisesti mutta käytännönläheisesti ja osoittaa, miten tarinan voimaa voi hyödyntää omassa opetuksessa. Jokainen meistä omaksuu tarinoiden avulla uusia asioita. Ihminen on synnynnäisesti tarinallinen olento, joka elää ja muotoilee tarinoita joka päivä. Samalla ihminen etsii vastauksia identiteettiinsä eli siihen, kuka olen ja mitä kaikkea minusta voi tulla. Tarinallinen pedagogia tukee lapsen ja nuoren kykyjä oppia ja rakentaa identiteettiä, mikä on eräs kasvun ja kasvatuksen keskeisimmistä tavoitteista. Sitä voi opetuksessa käyttää paitsi eri oppiaineissa myös moni­alaisissa oppimiskokonaisuuksissa. Maiju Kinossalo on lasten ja nuorten elämäntarinoista kiinnostunut kehittävä, kokeileva ja tutkiva pedagogi. Hän on työskennellyt perusopetuksen alalla niin tutkimushankkeissa kuin opettajana ja kouluttanut opettajaksi opiskelevia. Keskeisimmän lähestymistavan kaikkeen kasvatukseen ja opetukseen hän löytää tarinallisesta pedagogiasta.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
89149Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.2