Gradian verkkokirjasto

Positiivinen kasvatus
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Trogen, Tiia, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Positiivinen kasvatus
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2020] Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2020.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 302 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Huomautus sisällöstä
  • Esipuhe -- Osa 1 Oppia, ei keppiä – empatiakasvatuksen aikakausi -- Osa 2 Kaikki lähtee yhteydestä – positiivisen kasvattajan pilarit -- Osa 3 Hyvinvointitaidot ovat osa positiivista kasvatusta -- Osa 4 Ei-toivottuun käyttäytymiseen puuttuminen -- Lopuksi: Positiivinen kasvatus käytäntöön.
Asiasana
ISBN
  • 978-952-370-025-3
*00002079cam a2200469 i 4500
*00122586
*00520200814142552.0
*008200327s2020    fi ||||| ||||||0| 0|fin|
*020  $a978-952-370-025-3$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)016762599
*040  $aFI-Kareli$bfin$erda$dFI-BTJ$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*0801 $a159.92$21974/fin/fennica
*084  $a38$2ykl
*084  $a14.61$2ykl
*084  $a38.1$2ykl
*084  $a37.41$2ykl
*1001 $aTrogen, Tiia,$ekirjoittaja.
*24510$aPositiivinen kasvatus /$cTiia Trogen.
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2020]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2020.
*300  $a302 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aEsipuhe -- Osa 1 Oppia, ei keppiä – empatiakasvatuksen aikakausi -- Osa 2 Kaikki lähtee yhteydestä – positiivisen kasvattajan pilarit -- Osa 3 Hyvinvointitaidot ovat osa positiivista kasvatusta -- Osa 4 Ei-toivottuun käyttäytymiseen puuttuminen -- Lopuksi: Positiivinen kasvatus käytäntöön.
*583  $aBTJ$5FENNI
*583  $aBTJ AUKT/HENK$5FENNI
*650 7$apositiivinen pedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29074
*650 7$akasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$apositiivisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12031
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$atunnetaidot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23975
*650 7$aratkaisukeskeisyys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p17838
*650 7$aempatia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8625
*650 7$ahenkinen hyvinvointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1946
*650 7$apositiivinen psykologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25140
*650 7$akasvattajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25974
*901  $aMU20200813$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Lapsi kokeilee, onko luottamuksemme kunnossa vai hylkäänkö hänet jossain vaiheessa. Hän hakee paikkaansa sinnikkäästi. Minä teen samoin. Otan toistuvasti halaukseen, sanoitan tunteita ja asetan rajat. Luovuttamatta. Lapsi ei opi uusia taitoja komentamalla ja rangaistuksin. Siten saamme aikaan vain loputtomia valtataisteluja, jotka usein johtavat lapsen ei-toivottuun käyttäytymiseen. Tottelemisen sijaan voisimme opettaa lasta ajattelemaan itse ratkaisuja hankaliin tilanteisiin. Positiivisen kasvatuksen ydin on lapsen empaattinen kohtaaminen. Kun lapsi tuntee olonsa turvalliseksi, kokee tulleensa kuulluksi ja ymmärretyksi sekä saa tarpeeksi läheisyyttä, vähentää se lapsen stressiä ja pahaa oloa. Tällöin hänen on mahdollista säädellä tunteita ja oppia uusia taitoja. Tämä käytännönläheinen teos opastaa kasvattajia ja vanhempia toteuttamaan positiivista kasvatusta arjessa. Kirjasta saa helposti toteutettavia työkaluja, joiden avulla voi lisätä lapsen ja aikuisen yhteyttä, opettaa hyvinvointi- ja tunnetaitoja sekä puuttua rakentavasti ei-toivottuun käyttäytymiseen. Pikkuhiljaa lapsi ymmärtää, että en aio moittia, pakottaa häntä pysymään sylissä tai toimimaan jollain tahtomallani tavalla. Lopulta hän jää syliini. Keinuttelemme pitkän aikaa ja annamme tunteiden viilentyä. TM Tiia Trogen on työskennellyt yli 20 vuotta eri-ikäisten lasten parissa. Hän on kehittänyt Ilo olla yhdessä! -kasvatusmenetelmän muun muassa positiivisen psykologian tutkimustulosten pohjalta.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
89153Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38