Gradian verkkokirjasto

Positiivinen johtaminen : johda paremmin opetus- ja kasvatusalalla
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Wenström, Sanna, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Positiivinen johtaminen : johda paremmin opetus- ja kasvatusalalla
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : 2020.
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 374 sivua : kuvitettu
Huomautus sisällöstä
  • Johdanto: Positiivinen johtaminen : innostusta ja hyvinvointia kouluyhteisöön -- OSA 1 Lähtökohtia positiiviselle johtamiselle -- 1 Innostuksen ja hyvinvoinnin monet muodot -- 2 Positiivisella johtamisella innostusta ja hyvinvointia -- OSA 2 Positiivinen organisaatio -- 3 Positiivinen johtaminen käytäntöön : positiivisen organisaation PRIDE-teoria -- 4 (E) Myönteiset tunteet ja ilmapiiri -- 5 (R) Vuorovaikutus ja yhteistyö -- 6 (I) Vahvuudet -- 7 (P) Myönteiset käytänteet -- 8 (D) Positiivinen johtaminen ajatteluna ja toimintana -- OSA 3 Positiivinen johtaja -- 9 Positiivisen johtajan hyveet ja luonteenvahvuudet -- 10 Positiiviseksi johtajaksi kehittyminen -- Lopuksi: Johda hyvin, johda paremmin, johda positiivisesti.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Syövätkö työn kasvavat vaatimukset innostumista? Haastaako muutos hyvinvointia? Miten muuttaa oppilaitoksen tunnekulttuuria myönteisempään suuntaan? Positiivisen johtamisen ydinajatus on keskittyä siihen, mikä yksilön, tiimin ja organisaation tasolla toimii ja tuottaa hyvää tulosta. Positiivinen johtaminen kytkeytyy humanistisiin arvoihin ja ihmiskäsitykseen ja sopii siten erityisen hyvin pedagogisiin organisaatioihin. Se edistää paitsi koko yhteisön oppimista ja hyvinvointia myös tuloksellisuutta, tehokkuutta ja laatua, joita nykyisin koulutukselta peräänkuulutetaan. Positiivisen johtamisen uusin tutkimustieto ja käytännön esimerkit tuovat tuoreita näkökulmia organisaatioiden johtamiseen ja kehittämiseen eri kouluasteilla ja varhaiskasvatuksessa. Teos sisältää runsaasti käytännön työskentelymalleja, joiden varassa on helpompi kohdata myös muutoksia ja haasteita.
Asiasana
ISBN
  • 978-952-370-023-9
*00003289cam a22003974i 4500
*00128012
*00520200914131257.0
*008200320s2020    fi |||||||||| 00||0 fin|c
*020  $a978-952-370-023-9$qsidottu
*035  $a(FI-MELINDA)016757801
*040  $aFI-KV$bfin$erda$dFI-O
*041  $afin
*042  $afinb
*084  $a69.11$2ykl
*1001 $aWenström, Sanna,$ekirjoittaja.
*24510$aPositiivinen johtaminen :$bjohda paremmin opetus- ja kasvatusalalla /$cSanna Wenström
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c2020.
*300  $a374 sivua :$bkuvitettu
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aJohdanto: Positiivinen johtaminen : innostusta ja hyvinvointia kouluyhteisöön -- OSA 1 Lähtökohtia positiiviselle johtamiselle -- 1 Innostuksen ja hyvinvoinnin monet muodot -- 2 Positiivisella johtamisella innostusta ja hyvinvointia -- OSA 2 Positiivinen organisaatio -- 3 Positiivinen johtaminen käytäntöön : positiivisen organisaation PRIDE-teoria -- 4 (E) Myönteiset tunteet ja ilmapiiri -- 5 (R) Vuorovaikutus ja yhteistyö -- 6 (I) Vahvuudet -- 7 (P) Myönteiset käytänteet -- 8 (D) Positiivinen johtaminen ajatteluna ja toimintana -- OSA 3 Positiivinen johtaja -- 9 Positiivisen johtajan hyveet ja luonteenvahvuudet -- 10 Positiiviseksi johtajaksi kehittyminen -- Lopuksi: Johda hyvin, johda paremmin, johda positiivisesti.
*520  $aSyövätkö työn kasvavat vaatimukset innostumista? Haastaako muutos hyvinvointia? Miten muuttaa oppilaitoksen tunnekulttuuria myönteisempään suuntaan? Positiivisen johtamisen ydinajatus on keskittyä siihen, mikä yksilön, tiimin ja organisaation tasolla toimii ja tuottaa hyvää tulosta. Positiivinen johtaminen kytkeytyy humanistisiin arvoihin ja ihmiskäsitykseen ja sopii siten erityisen hyvin pedagogisiin organisaatioihin. Se edistää paitsi koko yhteisön oppimista ja hyvinvointia myös tuloksellisuutta, tehokkuutta ja laatua, joita nykyisin koulutukselta peräänkuulutetaan. Positiivisen johtamisen uusin tutkimustieto ja käytännön esimerkit tuovat tuoreita näkökulmia organisaatioiden johtamiseen ja kehittämiseen eri kouluasteilla ja varhaiskasvatuksessa. Teos sisältää runsaasti käytännön työskentelymalleja, joiden varassa on helpompi kohdata myös muutoksia ja haasteita.
*594  $aENNAKKOTIETO / KIRJAVÄLITYS$5FENNI$5FENNI
*650 7$ajohtaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p554
*650 7$apedagoginen johtaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23846
*650 7$apositiivisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12031
*650 7$ahenkilöstöjohtaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12871
*650 7$akoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$aoppilaitokset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1028
*650 7$aopetusala$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15623
*650 7$akasvatusala$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21393
*650 7$akannustus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4735
*650 7$apositiivinen psykologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25140
*650 7$apositiivinen pedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29074
*852  $aWENSTRÖM
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Syövätkö työn kasvavat vaatimukset innostumista? Haastaako muutos hyvinvointia? Miten muuttaa oppilaitoksen tunnekulttuuria myönteisempään suuntaan? Positiivisen johtamisen ydinajatus on keskittyä siihen, mikä yksilön, tiimin ja organisaation tasolla toimii ja tuottaa hyvää tulosta. Positiivinen johtaminen kytkeytyy humanistisiin arvoihin ja ihmiskäsitykseen ja sopii siten erityisen hyvin pedagogisiin organisaatioihin. Se edistää paitsi koko yhteisön oppimista ja hyvinvointia myös tuloksellisuutta, tehokkuutta ja laatua, joita nykyisin koulutukselta peräänkuulutetaan. Positiivisen johtamisen uusin tutkimustieto ja käytännön esimerkit tuovat tuoreita näkökulmia organisaatioiden johtamiseen ja kehittämiseen eri kouluasteilla ja varhaiskasvatuksessa. Teos sisältää runsaasti käytännön työskentelymalleja, joiden varassa on helpompi kohdata myös muutoksia ja haasteita. FM, KT Sanna Wenström on toiminut opetus- ja ohjaustyössä sekä opetuksen ja oppilaitosten kehittämistehtävissä vuodesta 2005 alkaen. Nykyään hän toimii Oulun ammattikorkeakoulun ammatillisessa opettajakorkeakoulussa eri kouluasteiden ja varhaiskasvatuksen henkilöstön, johdon ja työyhteisöjen kouluttajana, valmentajana ja kehittäjänä.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Odottaa uutta hyllysijaintia Kukkulan kirjasto - Priimus-kokoelma65.01