Gradian verkkokirjasto

Untuvikot : alle 3-vuotiaiden pedagogiikka
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Ahonen, Liisa, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Untuvikot : alle 3-vuotiaiden pedagogiikka
Muut nimekkeet
  • Alle 3-vuotiaiden pedagogiikka
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2021] Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2021.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 268 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Huomautus sisällöstä
  • 1 Johdanto -- 2 Tervetuloa untuvikoille! -- 3 Varhaiskasvatuspolku alkaa -- 4 Aamun tunnelmia -- 5 Matkataan satujen maailmaan -- 6 Nyt leikitään! -- 7 Syömään, olkaa hyvät! -- 8 Kauniita unia -- 9 Minä osaan! -- 10 Tilanteesta toiseen -- 11 Lähdetään ulos -- 12 Kotia kohti -- 13 Mietteitä päivän päätteeksi -- Lähteet ja lisälukemista.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Roos, Piia, kirjoittaja.
ISBN
  • 978-952-370-080-2
*00003308cam a2200625 i 4500
*00128214
*00520210215084244.0
*008200925s2021    fi ||||       |0| 0|fin| 
*020  $a978-952-370-080-2$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)017419194
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-Kareli$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a372$21974/fin/fennica
*084  $a37.41$2ykl
*1001 $aAhonen, Liisa,$ekirjoittaja.
*24510$aUntuvikot :$balle 3-vuotiaiden pedagogiikka /$cLiisa Ahonen ja Piia Roos.
*24630$aAlle 3-vuotiaiden pedagogiikka
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2021]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2021.
*300  $a268 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $a1 Johdanto -- 2 Tervetuloa untuvikoille! -- 3 Varhaiskasvatuspolku alkaa -- 4 Aamun tunnelmia -- 5 Matkataan satujen maailmaan -- 6 Nyt leikitään! -- 7 Syömään, olkaa hyvät! -- 8 Kauniita unia -- 9 Minä osaan! -- 10 Tilanteesta toiseen -- 11 Lähdetään ulos -- 12 Kotia kohti -- 13 Mietteitä päivän päätteeksi -- Lähteet ja lisälukemista.
*583  $aBTJ$5FENNI
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$avarhaiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$ataaperoikäiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27455
*650 7$avuorovaikutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$aleikkiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p316
*650 7$avarhaiskasvatussuunnitelmat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p37835
*650 7$avanhemmat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4074
*650 7$akasvatusyhteistyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38174
*650 7$aruokailu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14373
*650 7$alepo$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8298
*650 7$aulkoilu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2771
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$asmåbarnspedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$abarn i småbarnsåldern$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27455
*650 7$aväxelverkan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$alek (aktivitet)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p316
*650 7$abespisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14373
*650 7$avila$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8298
*650 7$afriluftsliv$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2771
*650 7$aplaner för småbarnspedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p37835
*650 7$aföräldrar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4074
*650 7$afostringssamarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38174
*650 7$abarn (åldersgrupper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*7001 $aRoos, Piia,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000194560
*901  $aMU20210208$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Varhaiskasvatuksen aloittaminen on yksi suurimpia muutoksia, joita pieni taapero elämässään kohtaa. Siksi ei ole yhdentekevää, millainen tämä uutena avautuva maailma pienen lapsen kannalta on. Pienten lasten pedagogiikka on arvokas osa varhaiskasvatusta, vaikka sen merkitystä joutuu perustelemaan toistuvasti. Laadukas pedagogiikka perustuu ennen kaikkea lämpimään vuorovaikutukseen, jossa kukin lapsi kohdataan omana ainutlaatuisena ja arvokkaana yksilönä. Kaikkein pienimmätkin lapset hyötyvät pedagogiikasta, joka on mukana niin leikin pyörteissä, vaipanvaihtohetkissä kuin päiväunille siirryttäessä. Kirja tukee alle 3-vuotiaiden lasten kanssa työskenteleviä varhaiskasvatuksen ammattilaisia tärkeässä tehtävässään. Se täydentää käytännönläheisten esimerkkien avulla varhaiskasvatuksen ammattilaisten jo olemassa olevaa tietoa sekä herättelee tarkastelemaan pedagogisia ratkaisuja uusista näkökulmista. Kirja etenee päiväkotipäivän rytmissä aamusta aina kotiin lähdön hetkeen saakka. Päivän toimintojen äärellä syvennytään pedagogiikan kannalta keskeisiin teemoihin kuten lämpimään vuorovaikutustapaan, ohjattuun toimintaan, oppimiseen, leikkiin, siirtymätilanteisiin ja ulkoiluun. KT Liisa Ahonen toimii oman Kasvusto-yrityksensä kautta kouluttajana ja kasvatuskonsulttina työkenttänään erityisesti varhaiskasvatus ja perusopetus. Hän on vuorovaikutuksen asiantuntija, joka uskoo, että lämmin vuorovaikutustapa on laadukkaan pedagogiikan perusta. Liisa rakastaa lapsia, ja siksi hän haluaa tehdä työtä heidän hyväkseen. Aivan erityisen lähellä hänen sydäntään ovat lapsista ne, jotka kaipaavat syystä tai toisesta enemmän tukea sosiaalisiin ja emotionaalisiin taitoihinsa. KT Piia Roos työskentelee kouluttajana ja varhaiskasvatuksen asiantuntijana. Hän on toiminut erilaisissa varhaiskasvatuksen työtehtävissä yli 25 vuotta. Tämä monipuolinen työkokemus näkyy taitona yhdistää ajankohtainen tutkimustieto käytännön työn tekemiseen. Lapsen äänen kuuleminen on Piian osaamisen ydintä.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma37.41