Gradian verkkokirjasto

Opettajan vaikeat kysymykset : arvot, rajat ja työn merkityksellisyys
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Norrena, Juho, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Opettajan vaikeat kysymykset : arvot, rajat ja työn merkityksellisyys
Muut nimekkeet
  • Arvot, rajat ja työn merkityksellisyys
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2021] Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2021.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 309 sivua ; 21 cm
Yleinen huomautus
  • Julkaisussa täytettäviä sivuja.
Asiasana
Aineiston lajityyppi/muoto
  • oppaat (teokset)
  • guider (verk)
ISBN
  • 978-952-370-093-2
*00003205cam a2200661 i 4500
*00128235
*00520210427082121.0
*008200925s2021    fi ||||       |0| 0|fin| 
*020  $a978-952-370-093-2$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)017419168
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*084  $a38.5$2ykl
*1001 $aNorrena, Juho,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000152717
*24510$aOpettajan vaikeat kysymykset :$barvot, rajat ja työn merkityksellisyys /$cJuho Norrena.
*24630$aArvot, rajat ja työn merkityksellisyys
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2021]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2021.
*300  $a309 sivua ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aJulkaisussa täytettäviä sivuja.
*583  $aBTJ$5FENNI
*650 7$aopettajuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$ahaasteet (ongelmat)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6564
*650 7$aopetustyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p28618
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$akoulukasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14839
*650 7$aammattietiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p862
*650 7$aarvot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1044
*650 7$akouluyhteisö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8558
*650 7$aammatti-identiteetti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12894
*650 7$aprofessionalismi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10140
*650 7$aammatillinen kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13158
*650 7$ajaksaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p135
*650 7$aopettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*650 7$alärarskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$autmaningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6564
*650 7$aundervisningsarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p28618
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$afostran i skolan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14839
*650 7$ayrkesetik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p862
*650 7$avärden$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1044
*650 7$askolgemenskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8558
*650 7$ayrkesidentitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12894
*650 7$aprofessionalism$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10140
*650 7$aprofessionell utveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13158
*650 7$aork$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p135
*650 7$alärare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*655 7$aoppaat (teokset)$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s202
*655 7$aguider (verk)$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s202
*901  $aMU20210423$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kuinka paljon itsestä ja omasta persoonastaan voi ammatilleen antaa? Kuinka voi jaksaa työssään ja silti kehittää itseään ammatillisesti? Entä katoaako kutsumus, jos töitä tekee vähemmän? Jokaisessa työssä on pitkä lista tehtävään kuuluvia asioita. Sitten on vielä runsaampi joukko asioita, jotka eivät missään nimessä kuulu omaan ammatillisuuteen. Tämä kirja kertoo opettajan työn kysymyksistä, jotka eivät mahdu kumpaankaan edellä mainittuun luokkaan. Ne ovat tekijöitä, jotka haastavat opettajan ajattelun, jaksamisen, kutsumuksen ja lopulta hyvinvoinnin. Opettaja on vaikeiden kysymysten äärellä päivittäin. Ratkaistavina ovat muun muassa hyvinvoinnin rakentaminen, kiusaamisen vähentäminen ja tuen tarpeisiin vastaaminen. Toisaalta pitäisi löytää aikaa pohtia, mitä luokan hallinta, kuri, auktoriteetti, oppilaslähtöisyys – tai ylipäätään koulun tehtävä – tarkoittavat tässä ajassa. Teoksessa pohditaan opettajan työn eettisiä näkökulmia ajankohtaisten puheenaiheiden taustalla ja annetaan eväitä opettajan työn haasteiden ratkaisemiseen. Keskeistä on tunnistaa opettajan työn rajat ja oppia hallitsemaan niitä. Kirjassa esitellään myös käytännön harjoituksia, joilla työmäärä ei vähene mutta sen saa tuntumaan siedettävämmältä. FT Juho Norrena on opetuspäällikkö, opettajakouluttaja ja tietokirjailija. Hän on aikaisemmin kirjoittanut muun muassa teokset Oman oppimisen kapteeni (PS-kustannus 2019) ja Innostava koulun muutos (PS-kustannus 2015).

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.5
Ex2Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.5