Gradian verkkokirjasto

Kouluikäisten mielenterveysongelmien tuki ja hoito perustason palveluissa : opas tutkimiseen, hoitoon ja vaikuttavien menetelmien käyttöön
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Aalto-Setälä, Terhi, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Kouluikäisten mielenterveysongelmien tuki ja hoito perustason palveluissa : opas tutkimiseen, hoitoon ja vaikuttavien menetelmien käyttöön
Muut nimekkeet
  • Opas tutkimiseen, hoitoon ja vaikuttavien menetelmien käyttöön
Julkaistu
  • Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, [Helsinki] : [2020] PunaMusta Oy, Vantaa : 2020.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 302 sivua : kuvitettu ; 30 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Ohjaus, ISSN 2341-8095 ; 2020, 6
Huomautus sisällöstä
  • OSA I Mielenterveyspalvelut -- 1 Mielenterveys -- 2 Kouluikäisten mielenterveyspalvelut -- OSA II Tutkiminen, tukeminen ja hoito -- 3 Mielenterveysongelmien tutkiminen -- 4 Yleistä tukea antavia toimintamalleja ja menetelmiä -- 5 Häiriöiden tunnistaminen ja hoito -- OSA III Menetelmät ja välineet -- 6 Oirekyselyitä ja arviointiasteikkoja -- 7 Näyttöön perustuvia hoitomenetelmiä -- 8 Mielenterveyttä edistäviä menetelmiä.
Asiasana
Aineiston lajityyppi/muoto
  • oppaat (teokset)
  • guider (verk)
Henkilönnimi
  • Huikko, Eeva, kirjoittaja.
  • Appelqvist-Schmidlechner, Kaija, kirjoittaja.
  • Haravuori, Henna, kirjoittaja.
  • Marttunen, Mauri, kirjoittaja.
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Ohjaus / Terveyden ja hyvinvoinnin laitos, 2341-8095 ; 2020, 6.
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI)
  • http://urn.fi/URN:ISBN:978-952-343-547-6 Linkki verkkojulkaisuun
ISBN
  • 978-952-343-546-9
*00004690cam a2200805 i 4500
*00128370
*00520210104134038.0
*008201021s2020    fi ||||       |0| 0|fin|c
*020  $a978-952-343-546-9$qrengaskirja
*035  $a(FI-MELINDA)017434703
*040  $aFI-Diak$bfin$erda$dFI-BTJ$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a364$x-053.2$21974/fin/fennica
*0801 $a616.8$21974/fin/fennica
*084  $a59.56$2ykl
*1001 $aAalto-Setälä, Terhi,$0(FI-ASTERI-N)000112083$ekirjoittaja.
*24510$aKouluikäisten mielenterveysongelmien tuki ja hoito perustason palveluissa :$bopas tutkimiseen, hoitoon ja vaikuttavien menetelmien käyttöön /$ckirjoittajat: Terhi Aalto-Setälä [ja neljä muuta].
*24630$aOpas tutkimiseen, hoitoon ja vaikuttavien menetelmien käyttöön
*264 1$a[Helsinki] :$bTerveyden ja hyvinvoinnin laitos,$c[2020]
*264 3$aVantaa :$bPunaMusta Oy,$c2020.
*300  $a302 sivua :$bkuvitettu ;$c30 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aOhjaus,$x2341-8095 ;$v2020, 6
*5050 $aOSA I Mielenterveyspalvelut -- 1 Mielenterveys -- 2 Kouluikäisten mielenterveyspalvelut -- OSA II Tutkiminen, tukeminen ja hoito -- 3 Mielenterveysongelmien tutkiminen -- 4 Yleistä tukea antavia toimintamalleja ja menetelmiä -- 5 Häiriöiden tunnistaminen ja hoito -- OSA III Menetelmät ja välineet -- 6 Oirekyselyitä ja arviointiasteikkoja -- 7 Näyttöön perustuvia hoitomenetelmiä -- 8 Mielenterveyttä edistäviä menetelmiä.
*583  $aK-KPL$5FENNI
*650 7$amielenterveystyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7913
*650 7$amielenterveyspalvelut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7914
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$anuoret$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11617
*650 7$amielenterveysongelmat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20629
*650 7$amielenterveyshäiriöt$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p990
*650 7$atunnistaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8265
*650 7$aoireet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2414
*650 7$aarviointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7413
*650 7$adiagnoosi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14134
*650 7$ahoitomenetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p392
*650 7$aterveyden edistäminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12732
*650 7$amielenterveys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1949
*650 7$akouluikäiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6914
*650 7$akoululaiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16485
*650 7$atukimuodot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1758
*650 7$apsykiska problem$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20629
*650 7$abarn i skolåldern$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6914
*650 7$apsykiska störningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p990
*650 7$aigenkännande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8265
*650 7$abarn (åldersgrupper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$askolelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16485
*650 7$amentalvårdstjänster$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7914
*650 7$ahälsofrämjande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12732
*650 7$amental hälsa$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1949
*650 7$abehandlingsmetoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p392
*650 7$astödformer$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1758
*650 7$amentalvårdsarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7913
*650 7$aungdomar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11617
*650 7$asymtom$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2414
*650 7$autvärdering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7413
*650 7$adiagnos$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14134
*655 7$aoppaat (teokset)$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s202
*655 7$aguider (verk)$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s202
*7001 $aHuikko, Eeva,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000127579
*7001 $aAppelqvist-Schmidlechner, Kaija,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000120616
*7001 $aHaravuori, Henna,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000115712
*7001 $aMarttunen, Mauri,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000078508
*830 0$aOhjaus / Terveyden ja hyvinvoinnin laitos,$x2341-8095 ;$v2020, 6.
*85641$uhttp://urn.fi/URN:ISBN:978-952-343-547-6$yLinkki verkkojulkaisuun
*901  $aMU20201123$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Opas on laadittu kouluikäisten lasten ja nuorten mielenterveysongelmien ja -häiriöiden tunnistamisen, tukemisen, tutkimuksen ja hoidon apuvälineeksi perustason palveluissa. Mielenterveystyö on tyypillisesti moniammatillista. Lääkärin tehtäviin kuuluvat diagnostiikka, hoidon tarpeen arviointi ja hoidon suunnittelu. Häiriöiden tunnistamiseen ja arviointiin sekä tuen ja hoidon toteutukseen sen sijaan osallistuvat useat eri ammattiryhmät kouluissa, terveyspalveluissa tai sosiaalipalveluissa. Oppaassa annetaan yleiskuva kouluikäisten mielenterveyspalveluista, kuvataan käytännönläheisesti ja konkreettisesti perustasolle soveltuvia mielenterveysongelmien tutkimuksen ja hoidon käytäntöjä sekä esitellään mielenterveyden edistämisen menetelmiä. Opas tarjoaa hyödyllistä tietoa myös alueellisia palvelukokonaisuuksia suunnitteleville.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma59.56