Gradian verkkokirjasto

Noidankehästä pois : voiko koulukiusaamisen kierteen katkaista
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Pöyhönen, Virpi, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Noidankehästä pois : voiko koulukiusaamisen kierteen katkaista
Muut nimekkeet
  • Voiko koulukiusaamisen kierteen katkaista
Julkaistu
  • Tammi, Helsinki : [2021] EU:ssa ©2021
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 208 sivua ; 23 cm
Asiasana
ISBN
  • 978-952-04-1808-3
*00002498cam a2200565 i 4500
*00128378
*00520210819121849.0
*008201119t20212021fi ||||| ||||||0| 0|fin| 
*020  $a978-952-04-1808-3$qsidottu
*035  $a(FI-MELINDA)017453751
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a373$21974/fin/fennica
*0801 $a316.6$21974/fin/fennica
*084  $a38.5$2ykl
*084  $a30.13$2ykl
*1001 $aPöyhönen, Virpi,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000129842
*24510$aNoidankehästä pois :$bvoiko koulukiusaamisen kierteen katkaista /$cVirpi Pöyhönen.
*24630$aVoiko koulukiusaamisen kierteen katkaista
*264 1$aHelsinki :$bTammi,$c[2021]
*264 3$aEU:ssa
*264 4$c©2021
*300  $a208 sivua ;$c23 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*583  $aBTJ$5FENNI
*650 7$akoulukiusaaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p70
*650 7$akiusaaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p71
*650 7$akoulunkäynti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10624
*650 7$apsyykkiset vaikutukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9401
*650 7$asosiaaliset suhteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p411
*650 7$asosiaaliset taidot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6444
*650 7$aryhmäkäyttäytyminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13203
*650 7$anettikiusaaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21214
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$anuoret$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11617
*650 7$askolmobbning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p70
*650 7$amobbning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p71
*650 7$askolgång$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10624
*650 7$apsykiska effekter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9401
*650 7$asociala relationer$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p411
*650 7$asocial kompetens$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6444
*650 7$agruppbeteende$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13203
*650 7$anätmobbning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21214
*650 7$abarn (åldersgrupper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$aungdomar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11617
*901  $aMU20210816$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Kiusaamisen ehkäisy on yhteinen asia. Kirja kertoo koulukiusaamisesta tutkimustiedon pohjalta, lähestyy aihetta valtasuhteiden näkökulmasta ja auttaa hahmottamaan, miten jokainen voisi omalla tavallaan olla katkaisemassa kiusaamisen kierrettä. Suomessa noin joka kymmenes oppilas joutuu koulukiusatuksi. Tämä tarkoittaa kymmeniä tuhansia lapsia ja nuoria, joiden koulunkäyntiin liittyvät toistuvat näkymättömyyden ja sorretuksi tulemisen kokemukset ja joiden elämään ja sosiaalisiin suhteisiin kiusaaminen vaikuttaa tavalla tai toisella vielä vuosien jälkeen. Valta liittyy aina väistämättä kiusaamiseen. Kiusaaminen on alistussuhde. Monissa koululuokissa vallan epätasapaino ruokkii itseään ja muita kiusaavat oppilaat ovat luokkatovereidensa silmissä suosittuja, mikä vaikuttaa sekä kiusatuksi joutuvan oppilaan kokemuksiin että luokkatovereiden toimintaan kiusaamistilanteessa. Kirja haastaa lukijan ajattelemaan ilmiötä samanaikaisesti sekä yksilön että ryhmän näkökulmasta. Ryhmän ääni muodostuu yksilöiden äänistä, ja jokaisella äänellä on merkitystä.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.5