Gradian verkkokirjasto

Pedagogisen johtajan kirja
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Jalkanen, Juha, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Pedagogisen johtajan kirja
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2020] Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2020. ©2020
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 159 sivua : kuvitettu ; 22 cm
Huomautus bibliografiasta ym.
  • Sisältää bibliografisia viitteitä.
Huomautus sisällöstä
  • Aluksi -- Esipuhe -- Pedagogista kehittämistä muuttuvassa maailmassa -- OSA 1 – Perusteet -- Lähtökohtia muutokseen -- Pedagogisen johtamisen kolme ulottuvuutta -- Pedagogisen johtamisen piirteitä -- Ketterä ja systeeminen pedagoginen kehittäminen -- OSA 2 – Käytäntö -- Neljä näkökulmaa pedagogiseen johtamiseen -- Jaettu ymmärrys -- Yhteinen suunta -- Elävä organisaatio -- Syklinen prosessi -- Lopuksi -- Lähteet -- Kiitokset -- Harjoitukset.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Pedagoginen johtaminen on vuorovaikutteista toimintaa, joka pyrkii tukemaan oppivan yhteisön kehittymistä ja hyvinvointia. Keskeistä on löytää yhteinen suunta ja luoda kehittämiselle sellainen ympäristö, joka ruokkii halua ja kykyä tehdä asioita paremmin joka päivä. Kirjassa esitellään neljästä osa-alueesta koostuva malli pedagogisen johtamisen kehittämiseen. Lukuisat harjoitukset auttavat mallin soveltamisessa käytäntöön sekä herättelevät pohtimaan uudistumisen kannalta keskeisiä kysymyksiä. Kirja on tarkoitettu kaikille, jotka ovat tekemisissä opetuksen kehittämisen ja sen johtamisen kanssa varhaiskasvatuksessa, perusopetuksessa, toisen asteen koulutuksessa, korkeakoulutuksessa ja vapaassa sivistystyössä.
Asiasana
Yhteisönnimi
  • Otavan Kirjapaino, kirjanpainaja.
ISBN
  • 978-952-370-021-5
*00004057cam a2200637 i 4500
*00128621
*00520210105010316.0
*008200320t20202020fi a     b    000 0 fin c
*020  $a978-952-370-021-5$qsidottu
*035  $a(FI-MELINDA)016757789
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL$dFI-Hc
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*0801 $a65.01$21974/fin/fennica
*0800 $a005.9$22005
*084  $a38$2ykl
*084  $a69.11$2ykl
*1001 $aJalkanen, Juha,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000162068
*24510$aPedagogisen johtajan kirja /$cJuha Jalkanen.
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2020]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2020.
*264 4$c©2020
*300  $a159 sivua :$bkuvitettu ;$c22 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*504  $aSisältää bibliografisia viitteitä.
*5050 $aAluksi -- Esipuhe -- Pedagogista kehittämistä muuttuvassa maailmassa -- OSA 1 – Perusteet -- Lähtökohtia muutokseen -- Pedagogisen johtamisen kolme ulottuvuutta -- Pedagogisen johtamisen piirteitä -- Ketterä ja systeeminen pedagoginen kehittäminen -- OSA 2 – Käytäntö -- Neljä näkökulmaa pedagogiseen johtamiseen -- Jaettu ymmärrys -- Yhteinen suunta -- Elävä organisaatio -- Syklinen prosessi -- Lopuksi -- Lähteet -- Kiitokset -- Harjoitukset.
*520  $aPedagoginen johtaminen on vuorovaikutteista toimintaa, joka pyrkii tukemaan oppivan yhteisön kehittymistä ja hyvinvointia. Keskeistä on löytää yhteinen suunta ja luoda kehittämiselle sellainen ympäristö, joka ruokkii halua ja kykyä tehdä asioita paremmin joka päivä. Kirjassa esitellään neljästä osa-alueesta koostuva malli pedagogisen johtamisen kehittämiseen. Lukuisat harjoitukset auttavat mallin soveltamisessa käytäntöön sekä herättelevät pohtimaan uudistumisen kannalta keskeisiä kysymyksiä. Kirja on tarkoitettu kaikille, jotka ovat tekemisissä opetuksen kehittämisen ja sen johtamisen kanssa varhaiskasvatuksessa, perusopetuksessa, toisen asteen koulutuksessa, korkeakoulutuksessa ja vapaassa sivistystyössä.
*650 7$apedagoginen johtaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23846
*650 7$ajohtaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p554
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$aorganisaatiot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p272
*650 7$aoppiva organisaatio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9728
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aohjaus (neuvonta ja opastus)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p178
*650 7$akoulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p84
*650 7$akoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$aoppilaitokset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1028
*650 7$akehittäminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4230
*650 7$aledarskap (verksamhetsledning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p554
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$aorganisationer$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p272
*650 7$alärande organisation$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9728
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$ahandledning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p178
*650 7$autbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p84
*650 7$askolor (läroanstalter)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$aläroanstalter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1028
*650 7$autveckling (verksamhet)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4230
*7102 $aOtavan Kirjapaino,$ekirjanpainaja.$0(FI-ASTERI-N)000024630
*852  $aJALKANEN
*901  $aMU20200925$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Onko organisaatiossasi valtava määrä ideoita, jotka ovat syystä tai toisesta jääneet erinäisille muistilapuille tai kokousmuistiinpanojen marginaaleihin? Tämän kirjan avulla saat valjastettua näiden ideoiden piilevän voiman niin, että pedagoginen kehittäminen juurtuu innostavaksi toimintatavaksi. Pedagoginen johtaminen on vuorovaikutteista toimintaa, joka pyrkii tukemaan oppivan yhteisön kehittymistä ja hyvinvointia. Keskeistä on löytää yhteinen suunta ja luoda kehittämiselle sellainen ympäristö, joka ruokkii halua ja kykyä tehdä asioita paremmin joka päivä. Tällaista uudistumiskykyä tarvitaan kaikilla koulutuksen tasoilla: varhaiskasvatuksessa, perusopetuksessa, toisen asteen koulutuksessa, korkeakoulutuksessa ja vapaassa sivistystyössä. Kirjassa esitellään neljästä osa-alueesta koostuva malli pedagogisen johtamisen kehittämiseen. Lukuisat harjoitukset auttavat mallin soveltamisessa käytäntöön sekä herättelevät pohtimaan uudistumisen kannalta keskeisiä kysymyksiä. Pienilläkin ideoilla voi olla suuri vaikutus – eiköhän päästetä ideat irti! FT Juha Jalkanen on työskennellyt yli kymmenen vuotta koulutuksen parissa erilaisissa opetus-, tutkimus-, kehittämis- ja johtotehtävissä. Hän on kiinnostunut pedagogiikan, asiantuntijuuden ja johtamisen kehittämisestä oppivissa yhteisöissä.

Lähetä