Gradian verkkokirjasto

Kasvun asenne oppimisessa : hyödyllisten haasteiden käyttöopas
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Miao, Minna, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Kasvun asenne oppimisessa : hyödyllisten haasteiden käyttöopas
Muut nimekkeet
  • Hyödyllisten haasteiden käyttöopas
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2021] Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2021.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 231 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Huomautus sisällöstä
  • Osa 1 Oppiminen pähkinänkuoressa -- Oppiminen omaan tahtiin -- Hyödylliset haasteet -- Oppiminen arvioinnin kohteena -- Osa 2 Kohti kasvun ajattelua -- Voiko kiinnostusta kehittää? -- Voiko lahjakkuutta oppia? -- Resepti sisäiseen motivaatioon -- Tunteet oppimisen tulkkeina -- Osa 3 Hyödyllisten haasteiden käyttöopas -- Kohti yksilöllistä oppimispolkua -- Hyödylliset haasteet oppimisen eri alueilla.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Oppimista tapahtuu usein siellä, missä taidot ja tiedot joutuvat koetukselle. Ponnistelulla on tärkeä tehtävänsä kaikessa oppimisessa ja harjaantumisessa. Moni omaksuu koulu-uran alusta lähtien ajatuksia ja uskomuksia, jotka rajoittavat oppimisen mahdollisuuksia, nakertavat oppimisen iloa ja motivaatiota. Usein nämä uskomukset liittyvät käsityksiin synnynnäisestä lahjakkuudesta tai ”opiskelupäästä”, joka toisilla on ja toisilla ei. On kuitenkin olemassa vaihtoehto — kasvun asenne. Tässä oppaassa pureudutaan oppimisen hyödyllisiin haasteisiin. Kasvun asennetta kehittämällä opimme tunnistamaan uusia oppimisen mahdollisuuksia siellä, missä aikaisemmin näimme esteitä. Kirjassa kerrotaan, miten jokainen oppija voi löytää sopivan vaativuustason ja miten hyödyllisiä haasteita voi huomioida erilaisissa oppimistilanteissa tai oppimisen tukimuotojen kehittämisessä.
Asiasana
ISBN
  • 978-952-370-161-8
*00004640cam a2200697 i 4500
*00128794
*00520211014102018.0
*008210325s2021    fi ||||       |0| 0|fin|c
*020  $a978-952-370-161-8$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)017555466
*040  $aFI-Kareli$bfin$erda$dFI-O$dFI-BTJ$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a159.94/.95$21974/fin/fennica
*084  $a14.12$2ykl
*1001 $aMiao, Minna,$ekirjoittaja.
*24510$aKasvun asenne oppimisessa :$bhyödyllisten haasteiden käyttöopas /$cMinna Miao.
*24630$aHyödyllisten haasteiden käyttöopas
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2021]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2021.
*300  $a231 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aOsa 1 Oppiminen pähkinänkuoressa -- Oppiminen omaan tahtiin -- Hyödylliset haasteet -- Oppiminen arvioinnin kohteena -- Osa 2 Kohti kasvun ajattelua -- Voiko kiinnostusta kehittää? -- Voiko lahjakkuutta oppia? -- Resepti sisäiseen motivaatioon -- Tunteet oppimisen tulkkeina -- Osa 3 Hyödyllisten haasteiden käyttöopas -- Kohti yksilöllistä oppimispolkua -- Hyödylliset haasteet oppimisen eri alueilla.
*520  $aOppimista tapahtuu usein siellä, missä taidot ja tiedot joutuvat koetukselle. Ponnistelulla on tärkeä tehtävänsä kaikessa oppimisessa ja harjaantumisessa. Moni omaksuu koulu-uran alusta lähtien ajatuksia ja uskomuksia, jotka rajoittavat oppimisen mahdollisuuksia, nakertavat oppimisen iloa ja motivaatiota. Usein nämä uskomukset liittyvät käsityksiin synnynnäisestä lahjakkuudesta tai ”opiskelupäästä”, joka toisilla on ja toisilla ei. On kuitenkin olemassa vaihtoehto — kasvun asenne. Tässä oppaassa pureudutaan oppimisen hyödyllisiin haasteisiin. Kasvun asennetta kehittämällä opimme tunnistamaan uusia oppimisen mahdollisuuksia siellä, missä aikaisemmin näimme esteitä. Kirjassa kerrotaan, miten jokainen oppija voi löytää sopivan vaativuustason ja miten hyödyllisiä haasteita voi huomioida erilaisissa oppimistilanteissa tai oppimisen tukimuotojen kehittämisessä.
*583  $aBTJ$5FENNI
*650 7$aoppimispsykologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15202
*650 7$aoppimiskäsitykset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6332
*650 7$auskomukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6088
*650 7$aasenteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5619
*650 7$aoppimiskyky$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11792
*650 7$alahjakkuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6729
*650 7$amotivaatio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4734
*650 7$ahaasteet (ongelmat)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6564
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aarviointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7413
*650 7$aonnistuminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2419
*650 7$aoppimistyylit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7416
*650 7$aharjoitukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13335
*650 7$ahenkinen kasvu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3305
*650 7$aluovuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8311
*650 7$aharjoittelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26412
*650 7$ainlärningspsykologi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15202
*650 7$ainlärningsuppfattningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6332
*650 7$aandlig tillväxt$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3305
*650 7$atrosföreställningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6088
*650 7$aattityder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5619
*650 7$ainlärningsförmåga$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11792
*650 7$abegåvning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6729
*650 7$amotivation$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4734
*650 7$autmaningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6564
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$autvärdering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7413
*650 7$alyckas$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2419
*650 7$ainlärningsstilar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7416
*650 7$akreativitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8311
*650 7$aträning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26412
*650 7$aövningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13335
*901  $aMU20211013$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Oppimista tapahtuu usein siellä, missä taidot ja tiedot joutuvat koetukselle. Ponnistelulla on tärkeä tehtävänsä kaikessa oppimisessa ja harjaantumisessa. Moni omaksuu koulu-uran alusta lähtien ajatuksia ja uskomuksia, jotka rajoittavat oppimisen mahdollisuuksia, nakertavat oppimisen iloa ja motivaatiota. Usein nämä uskomukset liittyvät käsityksiin synnynnäisestä lahjakkuudesta tai ”opiskelupäästä”, joka toisilla on ja toisilla ei. On kuitenkin olemassa vaihtoehto – kasvun asenne. Tässä oppaassa pureudutaan oppimisen hyödyllisiin haasteisiin. Kasvun asennetta kehittämällä opimme tunnistamaan uusia oppimisen mahdollisuuksia siellä, missä aikaisemmin näimme esteitä. Kirjassa kerrotaan, miten jokainen oppija voi löytää sopivan vaativuustason ja miten hyödyllisiä haasteita voi huomioida erilaisissa oppimistilanteissa tai oppimisen tukimuotojen kehittämisessä. Minna Miao on psykologi, kirjailija ja valmentaja. Hän on kiinnostunut arvotyöskentelystä, luovasta ajattelusta sekä oppimisen harjoittelun psykologiasta – ja ennen kaikkea niiden mahdollisuuksista tukea ihmisiä matkalla kohti kukoistusta ja merkityksellistä elämää.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma14.12
Ex2Odottaa uutta hyllysijaintia Kukkulan kirjasto - Priimus-kokoelma159.9