Gradian verkkokirjasto

Näin motivoit oppimaan
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Vasalampi, Kati, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Näin motivoit oppimaan
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2022] Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2022.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 197 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Huomautus sisällöstä
  • Osa 1: Mitä motivaatio on? -- Sisäinen ja ulkoinen motivaatio -- Motivaatio ja ympäristö -- Erilaiset motivaatio-ongelmat -- Vaatimusten ja voimavarojen tasapaino -- Osa 2: Motivaation tukeminen koulu- ja opiskeluympäristössä -- Oppijoiden sisäisen motivaation tukeminen -- Palaute motivaatiota tukemassa -- Sinnikkyys korostuu haastavissa tehtävissä -- Motivaatio yksittäisessä oppimistilanteessa -- Sosiaalinen kehitysympäristö oppijan hyvinvoinnin tukena.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Motivaatio on kaiken toimintamme liikkeelle laittava voima. Se saa myös oppijat työskentelemään sinnikkäästi haastavissakin tehtävissä. Miten psykologisia perustarpeita ja niiden myötä motivaatiota voidaan tukea? Millainen rooli on esimerkiksi oppijan hyvinvoinnilla, sopivankokoisilla oppimishaasteilla, toiminnan selkeällä organisoinnilla tai ilmapiirillä? Entä millaista on motivaatiota tukeva vuorovaikutus, kun joudutaan antamaan kielteistä palautetta? Teos tarjoaa tutkittua tietoa oppimismotivaatiosta ja sen tukemisesta. Kirja sopii peruskoulussa ja toisella asteella opetus- ja ohjaustyötä tekeville.
Asiasana
ISBN
  • 978-952-370-220-2
*00003665cam a2200589 i 4500
*00130478
*00520220310111430.0
*008220310s2022    fi a          00| 0 fin| 
*020  $a978-952-370-220-2$qpehmeäkantinen
*035  $z(FI-MELINDA)018056445
*035  $z(FI-MELINDA)018178334
*035  $a(FI-MELINDA)018178658
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a159.94/.95$21974/fin/fennica
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*084  $a14.12$2ykl
*084  $a14.16$2ykl
*084  $a38.5$2ykl
*1001 $aVasalampi, Kati,$ekirjoittaja.
*24510$aNäin motivoit oppimaan /$cKati Vasalampi.
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2022]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2022.
*300  $a197 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*385  $mAmmatti/harrastus$nocc$aopettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*385  $mAmmatti/harrastus$nocc$aohjaajat (kasvatus ja opastus)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p30185
*5050 $aOsa 1: Mitä motivaatio on? -- Sisäinen ja ulkoinen motivaatio -- Motivaatio ja ympäristö -- Erilaiset motivaatio-ongelmat -- Vaatimusten ja voimavarojen tasapaino -- Osa 2: Motivaation tukeminen koulu- ja opiskeluympäristössä -- Oppijoiden sisäisen motivaation tukeminen -- Palaute motivaatiota tukemassa -- Sinnikkyys korostuu haastavissa tehtävissä -- Motivaatio yksittäisessä oppimistilanteessa -- Sosiaalinen kehitysympäristö oppijan hyvinvoinnin tukena.
*520  $aMotivaatio on kaiken toimintamme liikkeelle laittava voima. Se saa myös oppijat työskentelemään sinnikkäästi haastavissakin tehtävissä. Miten psykologisia perustarpeita ja niiden myötä motivaatiota voidaan tukea? Millainen rooli on esimerkiksi oppijan hyvinvoinnilla, sopivankokoisilla oppimishaasteilla, toiminnan selkeällä organisoinnilla tai ilmapiirillä? Entä millaista on motivaatiota tukeva vuorovaikutus, kun joudutaan antamaan kielteistä palautetta? Teos tarjoaa tutkittua tietoa oppimismotivaatiosta ja sen tukemisesta. Kirja sopii peruskoulussa ja toisella asteella opetus- ja ohjaustyötä tekeville.
*583  $aBTJ$5FENNI
*583  $aMERGED FROM (FI-MELINDA)018178334 + (FI-MELINDA)018056445$c2022-03-10T08:09:06+02:00$5MELINDA
*650 7$ahaasteet (ongelmat)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6564
*650 7$akouluympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9486
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$amotivaatio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4734
*650 7$amotivaatiopsykologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15519
*650 7$amotivointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4736
*650 7$anuoret$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11617
*650 7$aopiskelumotivaatio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19163
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aoppimispsykologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15202
*650 7$aoppimisympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$apalaute$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1236
*650 7$aperuskoulu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$asosiaaliset suhteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p411
*650 7$atoisen asteen koulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3387
*650 7$atukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*901  $aMU20220309$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Motivaatio on kaiken toimintamme liikkeelle laittava voima. Se saa myös oppijat työskentelemään sinnikkäästi haastavissakin tehtävissä. Miten psykologisia perustarpeita ja niiden myötä motivaatiota voidaan tukea? Millainen rooli on esimerkiksi oppijan hyvinvoinnilla, sopivankokoisilla oppimishaasteilla, toiminnan selkeällä organisoinnilla tai ilmapiirillä? Entä millaista on motivaatiota tukeva vuorovaikutus, kun joudutaan antamaan kielteistä palautetta? Teos tarjoaa tutkittua tietoa oppimismotivaatiosta ja sen tukemisesta. Kirja sopii peruskoulussa ja toisella asteella opetus- ja ohjaustyötä tekeville. PsT, dosentti Kati Vasalampi työskentelee tutkijana Jyväskylän yliopiston psykologian laitoksella. Hän on tutkinut motivaatiota reilun 15 vuoden ajan ja on innostunut tutkimustiedon soveltamisesta arkielämään oppijoiden ja opettajien hyödyksi.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma14.12
Ex2Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma14.12