Gradian verkkokirjasto

Tavallisen erityinen lapsi : kasvun ja hyvinvoinnin tukeminen yhdessä
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Määttä, Paula, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Tavallisen erityinen lapsi : kasvun ja hyvinvoinnin tukeminen yhdessä
Muut nimekkeet
  • Kasvun ja hyvinvoinnin tukeminen yhdessä
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2022] Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2022.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Painos
  • 3., uudistettu painos.
Ulkoasutiedot
  • 372 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Huomautus sisällöstä
  • Esipuhe -- Mitä lapselle ja nuorelle kuuluu? -- Lapsuus nykyajan Suomessa -- Lapsen hyvinvointi puntaroitavana -- Lapseen liittyvät tulkinnat -- Lapsen arki arvoon -- Lapsen kehitysympäristöt -- Mitä kotiin kuuluu? -- Varhaiskasvatuksessa ja koulussa -- Yhdessä tekemisen meininki -- Yhteinen kieli - yhteinen ymmärrys -- Yhdessä tekemisen toimintakulttuurit -- Perheen osallisuus - pelkkää puhetta vai totta? -- Yhdessä tekemisen käytännöt -- Vastuukysymys - vielä kerran -- Lapsen kehitysyhteisöjen kohtaamiset -- Lapsen arki yhdessä tekemisen perustana -- Muutosmyönteisyydellä lapsen hyvinvointiin -- Lähteet.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Rantala, Anja, kirjoittaja.
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto: ISBN 9789523702622
ISBN
  • 978-952-370-261-5
*00004578cam a2200805 i 4500
*00131504
*00520220512095031.0
*008211009s2022    fi ||||       |0| 0|fin| 
*020  $a978-952-370-261-5$qpehmeäkantinen
*035  $a(FI-MELINDA)018056444
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-O$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*084  $a38$2ykl
*1001 $aMäättä, Paula,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000053102
*24510$aTavallisen erityinen lapsi :$bkasvun ja hyvinvoinnin tukeminen yhdessä /$cPaula Määttä ja Anja Rantala.
*24630$aKasvun ja hyvinvoinnin tukeminen yhdessä
*250  $a3., uudistettu painos.
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2022]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2022.
*300  $a372 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aEsipuhe -- Mitä lapselle ja nuorelle kuuluu? -- Lapsuus nykyajan Suomessa -- Lapsen hyvinvointi puntaroitavana -- Lapseen liittyvät tulkinnat -- Lapsen arki arvoon -- Lapsen kehitysympäristöt -- Mitä kotiin kuuluu? -- Varhaiskasvatuksessa ja koulussa -- Yhdessä tekemisen meininki -- Yhteinen kieli - yhteinen ymmärrys -- Yhdessä tekemisen toimintakulttuurit -- Perheen osallisuus - pelkkää puhetta vai totta? -- Yhdessä tekemisen käytännöt -- Vastuukysymys - vielä kerran -- Lapsen kehitysyhteisöjen kohtaamiset -- Lapsen arki yhdessä tekemisen perustana -- Muutosmyönteisyydellä lapsen hyvinvointiin -- Lähteet.
*583  $aBTJ$5FENNI
*650 7$akasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$akasvuympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8798
*650 7$avaikutukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p795
*650 7$aperheet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4363
*650 7$alapsuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13735
*650 7$alapsen kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2125
*650 7$avanhempi-lapsisuhde$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2260
*650 7$avuorovaikutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$aaikuiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5590
*650 7$avanhemmat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4074
*650 7$avastuu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p854
*650 7$akasvatusyhteistyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38174
*650 7$akodin ja koulun yhteistyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38591
*650 7$avarhaiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$apäivähoito$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3523
*650 7$akoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$ahyvinvointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1947
*650 7$alainsäädäntö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13854
*650 7$ayhteistyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6334
*650 7$akoti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5473
*650 7$avuxna$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5590
*650 7$afostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$auppväxtmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8798
*650 7$ahem (boende)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5473
*650 7$askolor (läroanstalter)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$abarnets utveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2125
*650 7$abarn (åldersgrupper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$abarndom$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13735
*650 7$afamiljer$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4363
*650 7$adagvård$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3523
*650 7$aföräldrar-barn-förhållande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2260
*650 7$aföräldrar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4074
*650 7$aansvar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p854
*650 7$aväxelverkan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$asamarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6334
*650 7$avälfärd$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1947
*650 7$alagstiftning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13854
*7001 $aRantala, Anja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000111155
*77608$iVerkkoaineisto:$z9789523702622
*901  $aMU20220511$5FENNI
*902  $ab$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Miksi on päädytty puhumaan erityisistä lapsista ja kadotettu heidän tavallinen lapsuutensa? Perheen ja ammattikasvattajien yhteistyö virittyy yleensä vain silloin, kun lapsen kehityksestä huolestutaan. Tällöinkin vastuu mieluusti siirretään erityisasiantuntijoille. Kun lapset luokitellaan erityisiksi, arjen asiantuntijat – vanhemmat – ohitetaan. Tavallinen lapsuus ilman leimaamista ja muista lapsista erilleen joutumista kuuluu kaikille. Tässä kirjassa tavallisen erityisiin lapsiin kuuluvat myös ne lapset, joilla on lääketieteellinen diagnoosi. Kirjassa tarkastellaan lapsen kehityksen huolenaiheita, kehitysympäristöjen moninaisuutta ja yhteistyön pelisääntöjä. Samalla tuodaan esille hyväksi havaittuja yhdessä tekemisen toimintamalleja. Kodin, päivähoidon ja koulun arjesta syntyy lapsuus, jonka rakentamiseen tarvitaan yhteistyötä ja kunkin osapuolen asiantuntemusta. Kirjan avulla ammattikasvattaja havaitsee, että erityinen onkin tavallista. Hänen uskonsa omiin mahdollisuuksiin työskennellä kaikkien lasten kanssa lisääntyy. Uudistetussa painoksessa on huomioitu muun muassa uudet tutkimustiedot perheen arjesta, lapsen tuen tarpeista ja yhteistyön käytänteistä sekä lainsäädännön ja käsitteiden muutokset. Kirjan kirjoittajat ovat erityispedagogiikan asiantuntijoita. Paula Määttä on johtanut 20 vuotta tutkimusta, jossa on selvitetty, miten perheet pärjäävät ammattilaisten kanssa. Anja Rantala puolestaan perehdyttää opiskelijoita monialaiseen yhteistyöhön Jyväskylän yliopiston lehtorina.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38