Gradian verkkokirjasto

Toiminta-alueittain järjestettävä opetus
Muistilista on tyhjä
Vis
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Toiminta-alueittain järjestettävä opetus
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2022] Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2022.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 302 sivua : kuvitettu ; 24 cm
Yleinen huomautus
  • Kirjoittajat: Noora Heiskanen ja 17 muuta.
  • Toimittajat myös kirjoittajia.
Huomautus sisällöstä
  • Johdanto -- Osa 1 Lähtökohtia toiminta-alueittain järjestettävälle opetukselle -- 1. Inkluusio ja toiminta-alueittain järjestettävä opetus / Aino Äikäs ja Irene Rämä -- 2. Hallinnolliset päätökset opetuksen järjestämisen perustana / Päivi Lång, Irene Rämä ja Aino Äikäs -- 3. Erityisen tuen päätös määrittää opetuksen järjestämistä / Päivi Lång, Irene Rämä ja Aino Äikäs -- 4. Toimintakyky ja sen arvioiminen toiminta-alueittain järjestettävässä opetuksessa / Irene Rämä ja Erja Kaakkuriniemi -- Osa 2 Toiminta-alueittain järjestettävän opetuksen käytäntöjä -- 5. Erityisluokanopettajien näkemyksiä HOJKS-tavoitteiden asettamisesta / Satu Peltomäki -- 6. Toiminta-alueittaisen opetuksen suunnittelu ja toteutus / Ella Rönkkö, Tiia Jussila, Raija Pirttimaa ja Elina Kontu -- 7. Oppilaan kommunikoinnin ja vuorovaikutuksen tukeminen / Antti Räsänen, Enni Herttuainen ja Aino Äikäs -- 8. Ompele oma painike tai tee portaista piano : tee-se-itse-teknologian soveltaminen opetuksessa / Virpi Vellonen ja Susanne Mäkelä -- 9. Toiminta-alueittain järjestettävä opetus erilaisissa toimintaympäristöissä / Päivi Neitola, Maarit Lasanen ja Johanna Pulkkinen -- Osa 3 Yhdessä kohti tulevaisuutta -- 10. Moniammatillinen yhteistyö opetuksen tukena / Kukka-Maaria Kaukomaa -- 11. Siirtymävaiheet lapsen ja nuoren opintopolulla / Noora Heiskanen -- 12. Arviointi, osallisuus ja muita kehittämiskohteita / Irene Rämä ja Aino Äikäs.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Yksilöllisten oppimäärien mukaisesti etenevä opetus perusopetuksen erityisessä tuessa saattaa olla joillekin oppilaille liian haasteellista. Tällöin opetus voidaan järjestää oppiainejaon sijasta toiminta-alueittain, joita ovat motoriset, kognitiiviset, sosiaaliset ja päivittäisten toimintojen taidot sekä kieli ja kommunikaatio. Toiminta-alueittaisen opetuksen tavoitteena on tukea oppilaan kokonaiskehitystä sekä edistää ja ylläpitää oppilaan toimintakykyä. Teoksessa toiminta-alueittaista opetusta käsitellään kattavasti muun muassa tutkimusten, käytännön esimerkkien ja lainsäädännön näkökulmista. Kirja on suunnattu opettajille, kasvatustieteellisen alan opiskelijoille ja opetuksen järjestäjille. Se sopii myös muille toimijoille ja asiasta kiinnostuneille vaativan erityisen tuen piirissä.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Äikäs, Aino, toimittaja, kirjoittaja.
  • Rämä, Irene, toimittaja, kirjoittaja.
  • Heiskanen, Noora, kirjoittaja.
ISBN
  • 978-952-370-215-8
*00005543cam a2200697 i 4500
*00131505
*00520220210085420.0
*008211009s2022    fi ||||       |0| 0|fin| 
*020  $a978-952-370-215-8$qkovakantinen
*035  $a(FI-MELINDA)018056459
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-O$dFI-Ku$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a376$21974/fin/fennica
*0801 $a373$21974/fin/fennica
*084  $a38.55$2ykl
*084  $a38.52$2ykl
*084  $a38$2ykl
*24500$aToiminta-alueittain järjestettävä opetus /$cAino Äikäs ja Irene Rämä (toim.).
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2022]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2022.
*300  $a302 sivua :$bkuvitettu ;$c24 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aKirjoittajat: Noora Heiskanen ja 17 muuta.
*500  $aToimittajat myös kirjoittajia.
*5050 $aJohdanto -- Osa 1 Lähtökohtia toiminta-alueittain järjestettävälle opetukselle -- 1. Inkluusio ja toiminta-alueittain järjestettävä opetus / Aino Äikäs ja Irene Rämä -- 2. Hallinnolliset päätökset opetuksen järjestämisen perustana / Päivi Lång, Irene Rämä ja Aino Äikäs -- 3. Erityisen tuen päätös määrittää opetuksen järjestämistä / Päivi Lång, Irene Rämä ja Aino Äikäs -- 4. Toimintakyky ja sen arvioiminen toiminta-alueittain järjestettävässä opetuksessa / Irene Rämä ja Erja Kaakkuriniemi -- Osa 2 Toiminta-alueittain järjestettävän opetuksen käytäntöjä -- 5. Erityisluokanopettajien näkemyksiä HOJKS-tavoitteiden asettamisesta / Satu Peltomäki -- 6. Toiminta-alueittaisen opetuksen suunnittelu ja toteutus / Ella Rönkkö, Tiia Jussila, Raija Pirttimaa ja Elina Kontu -- 7. Oppilaan kommunikoinnin ja vuorovaikutuksen tukeminen / Antti Räsänen, Enni Herttuainen ja Aino Äikäs -- 8. Ompele oma painike tai tee portaista piano : tee-se-itse-teknologian soveltaminen opetuksessa / Virpi Vellonen ja Susanne Mäkelä -- 9. Toiminta-alueittain järjestettävä opetus erilaisissa toimintaympäristöissä / Päivi Neitola, Maarit Lasanen ja Johanna Pulkkinen -- Osa 3 Yhdessä kohti tulevaisuutta -- 10. Moniammatillinen yhteistyö opetuksen tukena / Kukka-Maaria Kaukomaa -- 11. Siirtymävaiheet lapsen ja nuoren opintopolulla / Noora Heiskanen -- 12. Arviointi, osallisuus ja muita kehittämiskohteita / Irene Rämä ja Aino Äikäs.
*520  $aYksilöllisten oppimäärien mukaisesti etenevä opetus perusopetuksen erityisessä tuessa saattaa olla joillekin oppilaille liian haasteellista. Tällöin opetus voidaan järjestää oppiainejaon sijasta toiminta-alueittain, joita ovat motoriset, kognitiiviset, sosiaaliset ja päivittäisten toimintojen taidot sekä kieli ja kommunikaatio. Toiminta-alueittaisen opetuksen tavoitteena on tukea oppilaan kokonaiskehitystä sekä edistää ja ylläpitää oppilaan toimintakykyä. Teoksessa toiminta-alueittaista opetusta käsitellään kattavasti muun muassa tutkimusten, käytännön esimerkkien ja lainsäädännön näkökulmista. Kirja on suunnattu opettajille, kasvatustieteellisen alan opiskelijoille ja opetuksen järjestäjille. Se sopii myös muille toimijoille ja asiasta kiinnostuneille vaativan erityisen tuen piirissä.
*583  $aBTJ$5FENNI
*583  $aBTJ AUKT/HENK$5FENNI
*650 7$aerityisopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6984
*650 7$aperusopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19327
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$ainkluusio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18355
*650 7$akoulunkäynti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10624
*650 7$atukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$aerityinen tuki$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p28737
*650 7$aerityisoppilaat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12623
*650 7$aHOJKS$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22091
*650 7$alainsäädäntö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13854
*650 7$aopetusmenetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$aerityispedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13762
*650 7$alapsen kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2125
*650 7$aopetusteknologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4418
*650 7$aoppimisympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$amoniammatillisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p943
*650 7$aoppilasarviointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7111
*650 7$aspecialundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6984
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$ainklusion$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18355
*650 7$aundervisningsmetoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$asärskilt stöd$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p28737
*650 7$aspecialpedagogik (vetenskap)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13762
*650 7$aindividuell plan för hur undervisningen skall ordnas$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22091
*650 7$alagstiftning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13854
*7001 $aÄikäs, Aino,$etoimittaja,$ekirjoittaja.
*7001 $aRämä, Irene,$etoimittaja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000163678
*7001 $aHeiskanen, Noora,$ekirjoittaja.
*901  $aMU20220209$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Yksilöllisten oppimäärien mukaisesti etenevä opetus perusopetuksen erityisessä tuessa saattaa olla joillekin oppilaille liian haasteellista. Tällöin opetus voidaan järjestää oppiainejaon sijasta toiminta-alueittain, joita ovat motoriset, kognitiiviset, sosiaaliset ja päivittäisten toimintojen taidot sekä kieli ja kommunikaatio. Toiminta-alueittaisen opetuksen tavoitteena on tukea oppilaan kokonaiskehitystä sekä edistää ja ylläpitää oppilaan toimintakykyä. Teoksessa toiminta-alueittaista opetusta käsitellään kattavasti muun muassa tutkimusten, käytännön esimerkkien ja lainsäädännön näkökulmista. Kirja on suunnattu opettajille, kasvatustieteellisen alan opiskelijoille ja opetuksen järjestäjille. Se sopii myös muille toimijoille ja asiasta kiinnostuneille vaativan erityisen tuen piirissä. Kirjan toimittajista kasvatustieteen tohtori Aino Äikäs on erityispedagogiikan yliopistonlehtori Itä-Suomen yliopistossa. Hänen kiinnostuksen kohteinaan opetuksessa ja tutkimuksessa ovat vaativan erityisen tuen, inklusiivisen kasvatuksen sekä moniammatillisen yhteistyön teemat. Irene Rämä toimii tutkijatohtorina Helsingin yliopiston Koulutuksen arviointikeskuksessa. Hän on tutkimuksissaan käsitellyt vaativan erityisen tuen eri aiheita, erityisesti toiminta-alueittain järjestettävää opetusta sekä autismikirjon opetusta ja diagnosointia. Muut kirjoittajat ovat opettajia, kouluttajia tai alan tutkijoita, joita kaikkia yhdistää kiinnostus ja vahva perehtyneisyys toiminta-alueittain järjestettävään opetukseen.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.55