Gradian verkkokirjasto

Ymmärrä matematiikkaa : 23-metodilla menestykseen
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Johnsen, Anne Lene, kirjoittaja.
Yhtenäistetty nimeke
  • Hvordan fatte matte, suomi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Ymmärrä matematiikkaa : 23-metodilla menestykseen
Muut nimekkeet
  • 23-metodilla menestykseen
Julkaistu
  • Bazar, [Helsinki] : [2018] Livonia Print, Latvia : 2018.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 284 sivua : kuvitettu ; 24 cm
Huomautus sisällöstä
  • ALKUSANAT -- Ongelma -- OSA 1 Ratkaisu -- Vaikeuksien lähteille -- OSA 2 Opettaminen -- Opetuksen liikennesäännöt -- Luku 0 Peruskäsitteiden opettaminen -- Luku 1 Luvut, laskeminen ja lukutaju -- Luku 2 Paikkajärjestelmä -- Luku 3 Neljä peruslaskutoimitusta -- Luku 4 Murto- ja desimaaliluvut, prosentit ja promillet -- Luku 5 Mittaaminen ja kellonajat -- Luku 6 Geometria -- Luku 7 Algebra, yhtälöt ja funktiot -- Luku 8 Oppimisen prosessi ja oppimisvaikeuksien mahdollisia aiheuttajia -- Luku 9 Etymologiaa.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Onko lapsellasi vaikeuksia matikanläksyjen kanssa, mutta et tiedä miten osaisit auttaa häntä? Mitä tehdä, kun murtoluvut eivät hahmotu, kertotaulu takkuaa eikä geometriaan tule tolkkua? Ymmärrä matematiikkaa on vallankumouksellinen matematiikkakirja. Se soveltuu kaikille, joilla on vaikeuksia peruskoulun matematiikan kanssa tai jotka haluavat auttaa heitä. Kirjan avulla opit ymmärtämään, miksi matematiikka on joillekin vaikeaa, saat työkaluja tarttua ongelmien syihin, saat vinkkejä siitä, miten voit oppia tai opettaa matematiikan eri alueita. Kirja perustuu norjalaisten pedagogien kehittämään 23-metodiin: omaksumalla 23 peruskäsitettä koululainen oppii oivaltamaan matematiikkaa ulkoa opettelun sijaan. Peruskäsitteet ovat perusta, jolle varsinainen matematiikan oppiminen voi rakentua. Kun ne ovat kunnossa, tulee oppimisesta helppoa. Ymmärrä matematiikkaa kumoaa myytin huonosta matematiikkapäästä. Kenestä tahansa voi tulla hyvä matematiikassa ja kuka tahansa voi oppia pitämään siitä.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Natås, Elin, kirjoittaja.
  • Vainikainen, Virpi, kääntäjä.
ISBN
  • 978-952-279-513-7
*00004411cam a2200637 i 4500
*00131745
*00520210504130723.0
*008171101|2018    fi a|||       |00 0|fin| 
*020  $a978-952-279-513-7$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)011547407
*040  $aFI-NL$bfin$erda$dFI-BTJ$dFI-Sata
*0411 $afin$hnor
*042  $afinb
*0801 $a51$21974/fin/fennica
*0801 $a372$21974/fin/fennica
*084  $a51.07$2ykl
*084  $a38.295$2ykl
*1001 $aJohnsen, Anne Lene,$ekirjoittaja.
*24010$aHvordan fatte matte,$lsuomi
*24510$aYmmärrä matematiikkaa :$b23-metodilla menestykseen /$cAnne Lene Johnsen ja Elin Natås ; suomentanut Virpi Vainikainen.
*24630$a23-metodilla menestykseen
*264 1$a[Helsinki] :$bBazar,$c[2018]
*264 3$aLatvia :$bLivonia Print,$c2018.
*300  $a284 sivua :$bkuvitettu ;$c24 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aALKUSANAT -- Ongelma -- OSA 1 Ratkaisu -- Vaikeuksien lähteille -- OSA 2 Opettaminen -- Opetuksen liikennesäännöt -- Luku 0 Peruskäsitteiden opettaminen -- Luku 1 Luvut, laskeminen ja lukutaju -- Luku 2 Paikkajärjestelmä -- Luku 3 Neljä peruslaskutoimitusta -- Luku 4 Murto- ja desimaaliluvut, prosentit ja promillet -- Luku 5 Mittaaminen ja kellonajat -- Luku 6 Geometria -- Luku 7 Algebra, yhtälöt ja funktiot -- Luku 8 Oppimisen prosessi ja oppimisvaikeuksien mahdollisia aiheuttajia -- Luku 9 Etymologiaa.
*520  $aOnko lapsellasi vaikeuksia matikanläksyjen kanssa, mutta et tiedä miten osaisit auttaa häntä? Mitä tehdä, kun murtoluvut eivät hahmotu, kertotaulu takkuaa eikä geometriaan tule tolkkua? Ymmärrä matematiikkaa on vallankumouksellinen matematiikkakirja. Se soveltuu kaikille, joilla on vaikeuksia peruskoulun matematiikan kanssa tai jotka haluavat auttaa heitä. Kirjan avulla opit ymmärtämään, miksi matematiikka on joillekin vaikeaa, saat työkaluja tarttua ongelmien syihin, saat vinkkejä siitä, miten voit oppia tai opettaa matematiikan eri alueita. Kirja perustuu norjalaisten pedagogien kehittämään 23-metodiin: omaksumalla 23 peruskäsitettä koululainen oppii oivaltamaan matematiikkaa ulkoa opettelun sijaan. Peruskäsitteet ovat perusta, jolle varsinainen matematiikan oppiminen voi rakentua. Kun ne ovat kunnossa, tulee oppimisesta helppoa. Ymmärrä matematiikkaa kumoaa myytin huonosta matematiikkapäästä. Kenestä tahansa voi tulla hyvä matematiikassa ja kuka tahansa voi oppia pitämään siitä.
*650 7$amatematiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3160
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aopetusmenetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$adidaktiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4930
*650 7$aainedidaktiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18464
*650 7$aopetusoppaat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27132
*650 7$aoppimateriaali$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p157
*650 7$aoppimisvaikeudet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5302
*650 7$aharjoitukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13335
*650 7$amatematik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3160
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aundervisningsmetoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$abarn (åldersgrupper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$adidaktik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4930
*650 7$aämnesdidaktik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18464
*650 7$alärarhandledningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27132
*650 7$aläromedel$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p157
*650 7$ainlärningssvårigheter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5302
*650 7$aövningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13335
*7001 $aNatås, Elin,$ekirjoittaja.
*7001 $aVainikainen, Virpi,$ekääntäjä.$0(FI-ASTERI-N)000110338
*901  $aMU20180130$5FENNI
*901  $aMM20180410 (020q)$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Onko lapsellasi vaikeuksia matikanläksyjen kanssa, mutta et tiedä miten osaisit auttaa häntä? Mitä tehdä, kun murtoluvut eivät hahmotu, kertotaulu takkuaa eikä geometriaan tule tolkkua? Norjalaisten pedagogien kirjoittama Ymmärrä matematiikkaa tarjoaa ratkaisun, joka on helpompi kuin uskoisikaan. Kirja osoittaa, missä ja miksi koululaisilla on eniten haasteita matematiikan opiskelussa sekä näyttää, miten ne ratkaistaan tehokkaimmalla tavalla. Norjassa kehitetyn, tutkimukseen ja vankkaan kokemukseen perustuvan 23-metodin avulla kirja pureutuu helppotajuisesti matematiikan perusteisiin. Omaksumalla 23 peruskäsitettä koululainen oppii oivaltamaan matematiikkaa ulkoa opettelun sijaan. Ymmärrä matematiikkaa sopii niin vanhemmille kuin opettajillekin, jotka toimivat lasten ja nuorten kanssa. Kirjan avulla matematiikan maailmaan pääsevät uudelleen myös aikuiset, jotka koulussa putosivat kärryiltä. Kirja osoittaa myytiksi käsityksen huonosta matikkapäästä – kuka tahansa voi oppia pitämään matematiikasta ja tulla hyväksi numeroiden kanssa! Kirjasta tuli Norjassa ilmestyttyään heti huikea myyntimenestys: teoksesta otettiin muutamassa viikossa kolme painosta ja se oli kevään 2017 myydyin tietokirja. Anne Lene Johnsen (s. 1968, kuvas sa vasemmalla) oli hyvä koulussa ja harrasti matematiikkaa myös vapaa-ajallaan. Sittemmin hän on tehnyt tutkinnot kauppatieteissä, kognitiivisessa neurotieteessä, psykologiassa ja sosiaalipsykologiassa sekä toiminut opettajana eri ikäisille opiskelijoille. Johnsenin julkaisutuotantoon kuuluu monia aivojen kehittämistä käsitteleviä kirjoja. Elin Natås (s. 1955) kärsi lapsena dysleksiasta, jonka vuoksi hänellä oli vaikeuksia oppia lukemaan, kirjoittamaan ja laskemaan. Valmistuttuaan erityisopettajaksi hän on auttanut matematiikan oppimisvaikeuksista kärsiviä lapsia jo yli 20 vuoden ajan. Natås työskentelee yksityisellä erityisoppilaiden opetusklinikalla Oslossa.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Lyseon lukion kirjasto - Pääkokoelma51/54