Gradian verkkokirjasto

Luokanvirittäjä : 150 harjoitusta oppilaiden työskentelyn tukemiseen
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Multanen, Maiju, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Luokanvirittäjä : 150 harjoitusta oppilaiden työskentelyn tukemiseen
Muut nimekkeet
  • 150 harjoitusta oppilaiden työskentelyn tukemiseen
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2022] BALTO print, Liettua : 2022.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 215 sivua, 12 numeroimatonta sivua : kuvitettu ; 23 cm
Huomautus sisällöstä
  • Ryhmä -- Ryhmäytymistä tukevat harjoitukset -- Vireystila -- Oman vireystilan säätelyä opettavat harjoitukset -- Keskittyminen ja tarkkaavaisuus -- Keskittymiseen ohjaavat ja sitä tukevat harjoitukset -- Tietoisuustaidot ja läsnäolo -- Tietoisuus- ja läsnäoloharjoitukset -- Leikki -- Vapauttavat ja leikkimään kutsuvat harjoitukset.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Vain muutama minuutti koulupäivän tai oppitunnin alussa voi ratkaista sen, miten oppiminen sujuu päivän aikana. Toisinaan oppilaat tarvitsevat apua rauhoittumiseen ja opiskeluun orientoitumiseen, toisinaan taas ympäristöön herättelyä ja aktivointia. Erilaisilla ryhmää ja yksilöä tukevilla menetelmillä opettaja voi helpottaa koko luokan työskentelyä. Yleensä lyhytkin yhteinen työskentely virittää oppilaat yhteiseen oppimiseen ja muu toiminta jää taka-alalle. Tämä kirja tarjoaa mahdollisuuden tarkastella luokan oppilaiden vaikeuksia ja tuen tarpeita uudesta näkökulmasta. Kirjan teemat ja harjoitukset käsittelevät muun muassa ryhmäytymistä, keskittymistä, vireystilan säätelyä sekä läsnäolotaitoja. Kirjan 150 harjoitusta ovat käytännön työssä testattuja. Ne ovat saaneet innoituksensa taideterapiasta, mutta kuka tahansa voi hyödyntää ideoita omassa työskentelyssään. Monet harjoituksista ovat lyhyitä, ja ne on helppo ottaa osaksi tavallista oppituntia sekä toteuttaa yhdessä koko luokan kanssa. Harjoitukset sopivat myös yleisemmin ryhmien ohjaamiseen.
Asiasana
Aineiston lajityyppi/muoto
  • opetusoppaat
ISBN
  • 978-952-370-276-9
*00003197cam a22004338i 4500
*00131969
*00520221008175956.0
*008220219s2022    fi ||||       |0| 0|fin|c
*020  $a978-952-370-276-9$qpehmeäkantinen
*035  $a(FI-MELINDA)018162370
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-Ceamk$dFI-Laure
*0410 $afin
*042  $afinb
*080  $a37.01$22022
*084  $a38.2$2ykl
*084  $a38.29$2ykl
*1001 $aMultanen, Maiju,$ekirjoittaja.
*24510$aLuokanvirittäjä :$b150 harjoitusta oppilaiden työskentelyn tukemiseen /$cMaiju Multanen.
*24630$a150 harjoitusta oppilaiden työskentelyn tukemiseen
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2022]
*264 3$aLiettua :$bBALTO print,$c2022.
*300  $a215 sivua, 12 numeroimatonta sivua :$bkuvitettu ;$c23 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aRyhmä -- Ryhmäytymistä tukevat harjoitukset -- Vireystila -- Oman vireystilan säätelyä opettavat harjoitukset -- Keskittyminen ja tarkkaavaisuus -- Keskittymiseen ohjaavat ja sitä tukevat harjoitukset -- Tietoisuustaidot ja läsnäolo -- Tietoisuus- ja läsnäoloharjoitukset -- Leikki -- Vapauttavat ja leikkimään kutsuvat harjoitukset.
*520  $aVain muutama minuutti koulupäivän tai oppitunnin alussa voi ratkaista sen, miten oppiminen sujuu päivän aikana. Toisinaan oppilaat tarvitsevat apua rauhoittumiseen ja opiskeluun orientoitumiseen, toisinaan taas ympäristöön herättelyä ja aktivointia. Erilaisilla ryhmää ja yksilöä tukevilla menetelmillä opettaja voi helpottaa koko luokan työskentelyä. Yleensä lyhytkin yhteinen työskentely virittää oppilaat yhteiseen oppimiseen ja muu toiminta jää taka-alalle. Tämä kirja tarjoaa mahdollisuuden tarkastella luokan oppilaiden vaikeuksia ja tuen tarpeita uudesta näkökulmasta. Kirjan teemat ja harjoitukset käsittelevät muun muassa ryhmäytymistä, keskittymistä, vireystilan säätelyä sekä läsnäolotaitoja. Kirjan 150 harjoitusta ovat käytännön työssä testattuja. Ne ovat saaneet innoituksensa taideterapiasta, mutta kuka tahansa voi hyödyntää ideoita omassa työskentelyssään. Monet harjoituksista ovat lyhyitä, ja ne on helppo ottaa osaksi tavallista oppituntia sekä toteuttaa yhdessä koko luokan kanssa. Harjoitukset sopivat myös yleisemmin ryhmien ohjaamiseen.
*583  $aBTJ$5FENNI
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aryhmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1127
*650 7$aharjoitukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13335
*650 7$aryhmäytyminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24126
*650 7$aläsnäolo$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9266
*650 7$atietoinen läsnäolo$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24919
*650 7$akeskittymiskyky$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4251
*650 7$aleikkiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p316
*655 7$aopetusoppaat$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1276
*901  $aMU2022$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

”Kun havaitsen luokassa jonkun oppilaan yli- tai alivireystiloja, itsesäätelyn vaikeuksia tai turvattomuuden tunteita, pyrin teettämään koko luokalla harjoituksia, joiden uskon helpottavan oppilaan oloa ja samalla tarjoavan hyvinvointia koko luokalle.” Vain muutama minuutti koulupäivän tai oppitunnin alussa voi ratkaista sen, miten oppiminen sujuu koko päivänä. Erilaisilla ryhmää tukevilla menetelmillä opettaja voi helpottaa koko luokan työskentelyä. Tämä kirja tarjoaa mahdollisuuden tarkastella luokassa esiintyviä oppilaiden vaikeuksia ja tuen tarpeita uudesta näkökulmasta. Kirjan teemat ja harjoitukset käsittelevät muun muassa ryhmäytymistä, keskittymistä, vireystilan säätelyä sekä läsnäolotaitoja. Kirjan 150 harjoitusta ovat käytännön työssä testattuja, ja ne ohjaavat vastaamaan monenlaisiin haasteisiin. Ne ovat saaneet innoituksensa taideterapiasta, mutta kuka tahansa voi hyödyntää ideoita omassa työskentelyssään. Monet harjoituksista ovat lyhyitä, ja ne on helppo ottaa osaksi tavallista oppituntia sekä toteuttaa yhdessä koko luokan kanssa. Harjoitukset sopivat myös yleisemmin ryhmien ohjaamiseen. Kun opettaja saa heti päivän alussa viritettyä luokan oikealle oppimisen taajuudelle, on opettaminen helpompaa. Maiju Multanen on steinerkoulun luokanopettaja, erityisopettaja ja äidinkielen aineenopettaja. Lisäksi hän on valmistunut taideterapeutiksi Eino Roiha -instituutista sekä suorittanut lasten tunne- ja tietoisuustaitojen ohjaaja -koulutuksen.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.2