Gradian verkkokirjasto

Hyvinvoiva lapsi oppii
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Wiman, Annele, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Hyvinvoiva lapsi oppii
Julkaistu
  • Annele Wiman, [Kauniainen] : [2022] Otavan Kirjapaino Oy Keuruu : ©2022
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 398 sivua : kuvitettu ; 30 cm
Yleinen huomautus
  • Kannessa myös: Tunnetaitoja ja toiminnanohjauksen taitoja varhaiskasvatukseen, esiopetukseen ja alkuopetukseen.
  • Muut kirjoittajat: Tiia Trogen ja muita.
Huomautus sisällöstä
  • Osa 1 Oppiva ja hyvinvoiva lapsi -- Osa 2 Tunnesäätelyn taidot -- Osa 3 Hyvinvointipedagogiikalla kohti hyvinvoivaa oppimista -- Osa 4 Hyvinvointipedagogiikan työkalupakki -- Osa 5 To-tu-ta menetelmä -- Lisämateriaalia.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Meitä kaikkia tarvitaan, että jokainen lapsi saisi kasvaa turvallisessa, huolehtivassa sekä kasvua, kehitystä ja oppimista tukevassa ympäristössä. Pieni lapsi rakentaa itseään ja tulevaisuuttaan meidän aikuisten turvallisessa ja ymmärtävässä ohjauksessa. Kaiken keskiössä on laadukas vuorovaikutus, läsnäolo sekä lapsen tarpeiden aito kuuleminen, näkeminen ja tarpeisiin vastaaminen. Näiden tulisi olla varhaiskasvatuksen toiminnan ydintä, mutta onko näille riittävästi aikaa tämän päivän kasvatuksessa ja opetuksessa? Entä mitkä ovat niitä toiminnan sisältöjä, minkä varaan lapsi rakentaa itseään, omia vahvuuksiaan ja omaa persoonallista tapaansa toimia? Tällä hetkellä arkea värittävät kiire, meteli, resursssipula ja huoli tulevasta. Meillä jokaisella on kuitenkin myös avaimia oman ja lähiympäristömme hyvinvoinnin rakentamiseen. Tämä edellyttää kuitenkin tietoista, tavoitteellista ja arvokeskeistä työtapaa, mihin meidän tulisi tulevaisuuudessa sitoutua yhä enemmän. Koska työtä on paljon, tarvitaan meidän jokaisen panosta paremman huomisen eteen.
Asiasana
Asiasana - Kontrolloimaton
Henkilönnimi
  • Trogen, Tiia, kirjoittaja.
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto (PDF): ISBN 978-952-7378-01-4
  • Verkkoaineisto (EPUB): ISBN 978-952-7378-02-1
ISBN
  • 978-952-94-6173-8
*00004372cam a2200685 i 4500
*00132326
*00520220920103132.0
*008220324t20222022fi ||||  ||||||0| 0|fin| 
*020  $a978-952-94-6173-8$qpehmeäkantinen
*035  $a(FI-MELINDA)018189243
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*0801 $a364$x053.2$21974/fin/fennica
*084  $a38.51$2ykl
*1001 $aWiman, Annele,$ekirjoittaja.
*24510$aHyvinvoiva lapsi oppii /$cAnnele Wiman.
*264 1$a[Kauniainen] :$bAnnele Wiman,$c[2022]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy
*264 4$c©2022
*300  $a398 sivua :$bkuvitettu ;$c30 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aKannessa myös: Tunnetaitoja ja toiminnanohjauksen taitoja varhaiskasvatukseen, esiopetukseen ja alkuopetukseen.
*500  $aMuut kirjoittajat: Tiia Trogen ja muita.
*5050 $aOsa 1 Oppiva ja hyvinvoiva lapsi -- Osa 2 Tunnesäätelyn taidot -- Osa 3 Hyvinvointipedagogiikalla kohti hyvinvoivaa oppimista -- Osa 4 Hyvinvointipedagogiikan työkalupakki -- Osa 5 To-tu-ta menetelmä -- Lisämateriaalia.
*520  $aMeitä kaikkia tarvitaan, että jokainen lapsi saisi kasvaa turvallisessa, huolehtivassa sekä kasvua, kehitystä ja oppimista tukevassa ympäristössä. Pieni lapsi rakentaa itseään ja tulevaisuuttaan meidän aikuisten turvallisessa ja ymmärtävässä ohjauksessa. Kaiken keskiössä on laadukas vuorovaikutus, läsnäolo sekä lapsen tarpeiden aito kuuleminen, näkeminen ja tarpeisiin vastaaminen. Näiden tulisi olla varhaiskasvatuksen toiminnan ydintä, mutta onko näille riittävästi aikaa tämän päivän kasvatuksessa ja opetuksessa? Entä mitkä ovat niitä toiminnan sisältöjä, minkä varaan lapsi rakentaa itseään, omia vahvuuksiaan ja omaa persoonallista tapaansa toimia? Tällä hetkellä arkea värittävät kiire, meteli, resursssipula ja huoli tulevasta. Meillä jokaisella on kuitenkin myös avaimia oman ja lähiympäristömme hyvinvoinnin rakentamiseen. Tämä edellyttää kuitenkin tietoista, tavoitteellista ja arvokeskeistä työtapaa, mihin meidän tulisi tulevaisuuudessa sitoutua yhä enemmän. Koska työtä on paljon, tarvitaan meidän jokaisen panosta paremman huomisen eteen.
*583  $aBTJ$5FENNI
*583  $aBTJ AUKT/HENK$5FENNI
*594  $aENNAKKOTIETO KANSALLISKIRJASTO.$5FENNI
*594  $aEI VASTAANOTETTU$5FENNI
*650 7$avarhaiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$aesiopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20272
*650 7$aalkuopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14419
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$ahyvinvointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1947
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$atukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$atoiminnanohjaus (psykologia)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29412
*650 7$atunnetaidot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23975
*650 7$asmåbarnspedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$aförskoleundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20272
*650 7$anybörjarundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14419
*650 7$abarn (åldersgrupper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$avälfärd$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1947
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$astödjande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$aexekutiv funktion$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29412
*650 7$aemotionella färdigheter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23975
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*653 0$ahyvinvointipedagogiikka
*653 0$ato-tu-ta menetelmä
*7001 $aTrogen, Tiia,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000211633
*77608$iVerkkoaineisto (PDF):$z978-952-7378-01-4
*77608$iVerkkoaineisto (EPUB):$z978-952-7378-02-1
*901  $aMU20220905$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Meitä kaikkia tarvitaan, että jokainen lapsi saisi kasvaa turvallisessa, huolehtivassa sekä kasvua, kehitystä ja oppimista tukevassa ympäristössä. Pieni lapsi rakentaa itseään ja tulevaisuuttaan meidän aikuisten turvallisessa ja ymmärtävässä ohjauksessa. Kaiken keskiössä on laadukas vuorovaikutus, läsnäolo sekä lapsen tarpeiden aito kuuleminen, näkeminen ja tarpeisiin vastaaminen. Nämä ovat varhaiskasvatuksen toiminnan ydintä, mutta onko näille varattu riittävästi aikaa tämän päivän kasvatuksessa ja opetuksessa? Entä mitkä ovat niitä toiminnan sisältöjä, minkä varan lapsi rakentaa itseään, omia vahvuuksiaan ja omaa persoonallista tapaansa toimia? Tällä hetkellä arkea värittävät kiire, meteli, resurssipula ja huoli tulevasta. Meillä kaikilla on kuitenkin myös avaimia oman ja lähiympäristömme hyvinvoinnin rakentamiseen ja parantamiseen. Kirjani kautta vastaan mm kysymyksiin; miten lapsen arkea ja toimintaa voi rakentaa niin, että lapsi tulee aidosti kuulluksi ja nähdyksi, miten arkea hidastetaan, ja miten aidolle läsnäololle ja yhteyden tunteille annetaan tilaa. Kirja sisältää runsaasti tutkimustietoa, vinkkejä, menetelmiä ja toimintatapoja. Arkea ei rakenneta kuitenkaan yksittäisten vinkkien, ideoiden tai tiedonmurusten varaan, ja kirjan lukeminen ja sen ajatusten omaksuminen edellyttävät aikaa, pohdintaa sekä dialogia työyhteisön sisällä, että kirjan sisältämät ajatukset muuttuvat aidoiksi ja konkreettisiksi teoiksi lasten hyvinvoinnin eteen. Jokainen lapsi on ansainnut parasta, mitä me aikuiset voimme heille tarjota oman toimintamme, ajattelumme ja ymmärryksemme kautta. Kirjan koko on A4 ja kirjassa on 400 sivua. Kirjassa on myös kopioitavaa materiaalia.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.51