Gradian verkkokirjasto

Havaintomotoriikka : harjoitteita motoristen taitojen kehittämiseksi
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Jaakkola, Timo, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Havaintomotoriikka : harjoitteita motoristen taitojen kehittämiseksi
Muut nimekkeet
  • Harjoitteita motoristen taitojen kehittämiseksi
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2023] BALTO print, Liettua : 2023.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 131 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Huomautus sisällöstä
  • Esipuhe -- Osa 1 - Mitä on havaintomotoriikka? -- Mitä havaintomotoriikalla tarkoitetaan? -- Ekologinen dynamiikka - havaintomotoriikan merkitys motorisessa käyttäytymisessä -- Eri aistikanavien merkitys liikkumisessa -- Havaitseminen ja motoristen taitojen oppimisen tiedostamattomuus -- Informaatioprosessointiteoria -- Havaintomotoriikan harjoittelu -- Nonlineaari pedagogiikka -- Ohjaamisen malli havaintojen ja päätöksenteon tueksi -- Osa 2 - Harjoitteita havaintomotoriikan kehittämiseksi -- Havaintomotorisia harjoitteita esi- ja alkuopetukseen -- Havaintomotorisia harjoitteita 3.-6.-luokkalaisille -- Havaintomotorisia harjoitteita yläkouluun -- Havaintomotorisia harjoitteita urheiluseuroille -- Lähteet ja oheislukemisto -- Kirjoittaja.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Havaintomotoriikan kehittyminen näkyy sujuvana liikkumisena ja tehokkaana fyysisten tehtävien ratkaisemisena. Sen osa-alueita ovat kehontuntemus, avaruudellinen hahmottaminen sekä suunnan ja ajan hahmottaminen. Tarvitsemme havaintomotoriikka paitsi kaikissa liikunnallisissa suorituksissa myös esimerkiksi liikenteessä selviytymisessä ja monissa ammateissa. Teos sisältää runsaasti havaintomotoriikkaa kehittäviä harjoitteita, joita voi hyödyntää lasten ja nuorten liikunnan ohjaamisessa, opettamisessa ja valmentamisessa. Kirja soveltuu ideapankiksi esimerkiksi lasten liikuttamiseen varhaiskasvatuksessa, alakoulujen liikunnallistamiseen, perusopetuksen liikunnanopetukseen, lasten ohjaamiseen urheiluseuroissa ja myös tavoitteelliseen urheiluvalmennukseen. Harjoitteiden toteuttaminen on helppoa, sillä tehtävät eivät vaadi erityisiä välineitä eivätkä liikunta-alan koulutusta.-- Takakansi.
Asiasana
Yhteisönnimi
  • PS-kustannus, kustantaja.
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto: ISBN 9789523703759
ISBN
  • 978-952-370-337-7
*00004607cam a2200661 i 4500
*00132490
*00520230208084027.0
*008220922s2023    fi a          |0| 0|fin| 
*020  $a978-952-370-337-7$qpehmeäkantinen
*035  $a(FI-MELINDA)018411375
*040  $aFI-Kareli$bfin$erda$dFI-NL$dFI-Xamk$dFI-BTJ
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a372$21974/fin/fennica
*0801 $a796/799$21974/fin/fennica
*0801 $a159.94/.95$21974/fin/fennica
*0801 $a372$21974/fin/1983
*0801 $a796/799$21974/fin/1983
*084  $a38.297$2ykl
*084  $a79.1$2ykl
*084  $a14.12$2ykl
*1001 $aJaakkola, Timo,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000126842
*24510$aHavaintomotoriikka :$bharjoitteita motoristen taitojen kehittämiseksi /$cTimo Jaakkola.
*24630$aHarjoitteita motoristen taitojen kehittämiseksi
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2023]
*264 3$aLiettua :$bBALTO print,$c2023.
*300  $a131 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aEsipuhe -- Osa 1 - Mitä on havaintomotoriikka? -- Mitä havaintomotoriikalla tarkoitetaan? -- Ekologinen dynamiikka - havaintomotoriikan merkitys motorisessa käyttäytymisessä -- Eri aistikanavien merkitys liikkumisessa -- Havaitseminen ja motoristen taitojen oppimisen tiedostamattomuus -- Informaatioprosessointiteoria -- Havaintomotoriikan harjoittelu -- Nonlineaari pedagogiikka -- Ohjaamisen malli havaintojen ja päätöksenteon tueksi -- Osa 2 - Harjoitteita havaintomotoriikan kehittämiseksi -- Havaintomotorisia harjoitteita esi- ja alkuopetukseen -- Havaintomotorisia harjoitteita 3.-6.-luokkalaisille -- Havaintomotorisia harjoitteita yläkouluun -- Havaintomotorisia harjoitteita urheiluseuroille -- Lähteet ja oheislukemisto -- Kirjoittaja.
*520  $aHavaintomotoriikan kehittyminen näkyy sujuvana liikkumisena ja tehokkaana fyysisten tehtävien ratkaisemisena. Sen osa-alueita ovat kehontuntemus, avaruudellinen hahmottaminen sekä suunnan ja ajan hahmottaminen. Tarvitsemme havaintomotoriikka paitsi kaikissa liikunnallisissa suorituksissa myös esimerkiksi liikenteessä selviytymisessä ja monissa ammateissa. Teos sisältää runsaasti havaintomotoriikkaa kehittäviä harjoitteita, joita voi hyödyntää lasten ja nuorten liikunnan ohjaamisessa, opettamisessa ja valmentamisessa. Kirja soveltuu ideapankiksi esimerkiksi lasten liikuttamiseen varhaiskasvatuksessa, alakoulujen liikunnallistamiseen, perusopetuksen liikunnanopetukseen, lasten ohjaamiseen urheiluseuroissa ja myös tavoitteelliseen urheiluvalmennukseen. Harjoitteiden toteuttaminen on helppoa, sillä tehtävät eivät vaadi erityisiä välineitä eivätkä liikunta-alan koulutusta.--$cTakakansi.
*583  $aBTJ$5FENNI
*650 7$aaistit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1938
*650 7$amotoriikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p496
*650 7$amotoriset taidot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24478
*650 7$amotorinen oppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29034
*650 7$akehonhallinta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24041
*650 7$aliikuntataidot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24598
*650 7$aliikuntakasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15764
*650 7$akoordinaatio (motoriikka)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38088
*650 7$aharjoitteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24969
*650 7$aesiopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20272
*650 7$aalkuopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14419
*650 7$aperusopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19327
*650 7$asinnen$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1938
*650 7$amotorik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p496
*650 7$amotoriska färdigheter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24478
*650 7$amotoriskt lärande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29034
*650 7$akroppskontroll$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24041
*650 7$afysiska färdigheter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24598
*650 7$afysisk fostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p15764
*650 7$akoordination (motorik)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38088
*650 7$aträningsmoment$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24969
*7102 $aPS-kustannus,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000220565
*77608$iVerkkoaineisto:$z9789523703759
*901  $aMU20230207$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Havaintomotoriikan kehittyminen näkyy sujuvana liikkumisena ja tehokkaana fyysisten tehtävien ratkaisemisena. Sen osa-alueita ovat kehontuntemus, avaruudellinen hahmottaminen sekä suunnan ja ajan hahmottaminen. Tarvitsemme havaintomotoriikka paitsi kaikissa liikunnallisissa suorituksissa myös esimerkiksi liikenteessä selviytymisessä ja monissa ammateissa. Teos sisältää runsaasti havaintomotoriikkaa kehittäviä harjoitteita, joita voi hyödyntää lasten ja nuorten liikunnan ohjaamisessa, opettamisessa ja valmentamisessa. Kirja soveltuu ideapankiksi esimerkiksi lasten liikuttamiseen varhaiskasvatuksessa, alakoulujen liikunnallistamiseen, perusopetuksen liikunnanopetukseen, lasten ohjaamiseen urheiluseuroissa ja myös tavoitteelliseen urheiluvalmennukseen. Harjoitteiden toteuttaminen on helppoa, sillä tehtävät eivät vaadi erityisiä välineitä eivätkä liikunta-alan koulutusta. Timo Jaakkola on koulutukseltaan liikuntatieteiden tohtori ja psykologi, joka työskentelee liikuntapedagogiikan apulaisprofessorina Jyväskylän yliopistossa. Lisäksi hän on dosenttina Rauman opettajankoulutuslaitoksessa. Jaakkola on kirjoittanut useita kirjoja muun muassa liikuntataitojen oppimisesta, taitoharjoittelusta ja liikuntapedagogiikasta.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.297