Gradian verkkokirjasto

Neurokirjon oppilas : opettajan ja ohjaajan työkalupakki
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Matilainen, Maria, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Neurokirjon oppilas : opettajan ja ohjaajan työkalupakki
Muut nimekkeet
  • Opettajan ja ohjaajan työkalupakki
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2023] Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2023.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 325 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Yleinen huomautus
  • Julkaisussa täytettäviä sivuja.
Huomautus sisällöstä
  • Osa 1 Neurokirjo tutuksi -- Neurokirjon sateenvarjon alla -- Neurokirjoon liittyviä haasteita ja vahvuuksia -- Ympäristön muokkaus -- Tilanteen arviointi ja tuen suunnittelu -- Osa 2 Opettajan ja ohjaajan työkalupakki -- Työkalut ja keinot oppilaan avuksi -- Joustavan ajattelun mallintaminen -- Kuormituksen ymmärtäminen -- Strukturointi ja ennakointi -- Sosiaalisten taitojen kehittäminen -- Tunnetaidot -- Vastuu vuorovaikutuksesta on aikuisella / Marjukka Puustinen -- Käyttäytymisen taitojen harjoittelu -- Lämmin vuorovaikutustapa tietoisena valintana / Liisa Ahonen -- Käyttäytymiseen vaikuttaminen -- Toivotun käyttäytymisen vahvistaminen / Linda Litmanen -- Tukea tarkkaavaisuuteen -- Tukea toiminnanohjaukseen -- Keinoja jumitilanteisiin -- Vireystilan säätely -- Rentoutumisen ja rauhoittumisen taitojen harjoittelu -- Osa 3 Yhteistyö ja ammattitaidon kehittäminen -- Yhteistyö vanhempien kanssa -- Yhteistyön katkoksia ja epätietoisuutta / Päivi Karttunen -- Ensimmäiset askeleet kohti koulua / Petra Hymylä -- Tukea työssä jaksamiseen -- Tunnista, tuumaa, toimi - ammattilaisen keinot oman jaksamisen säätelyyn / Johanna Perttilä -- Oman työn reflektointi -- Havainnointitaidot ja läsnäolon kuminauha / Sanna Turakka.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Miten neurokirjon oppilasta voisi tukea luokassa parhaiten? Millaiset tilanteet saavat oppilaan jumiutumaan? Kuinka välituntien haasteita voisi vähentää? Miten oppimisen esteitä madalletaan niin, että ne pystyy ylittämään? Näihin ja moniin muihin kysymyksiin etsitään vastauksia ohjaajan ja opettajan työkalupakista. Tämä työkalupakki auttaa tunnistamaan neurokirjon lasten ja nuorten kouluarkea kuormittavat asiat sekä etsimään toimivia keinoja tunteiden säätelyyn, käyttäytymisen ja oppimisen pulmiin. Kirjassa esitellyt käyttäytymisterapeuttiset ja erityispedagogiset työtavat ovat osoittautuneet tehokkaiksi neurokirjon oppilaiden haasteiden työstämisessä. Haasteiden rinnalle tarvitaan voimaa antavia asioita, kuten oppilaan vahvuuksien hyödyntämistä, taitoharjoittelua ja positiivisia kohtaamisia. Teos tarjoaa peruskoulun opettajille ja ohjaajille tiedon ohella runsaasti käytännönläheisiä vinkkejä, joiden avulla voi sujuvoittaa kouluarkea, tukea oppimista ja edistää omaa työssäjaksamista.
Asiasana
Aineiston lajityyppi/muoto
  • oppaat (teokset)
  • guider (verk)
Yhteisönnimi
  • PS-kustannus, kustantaja.
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto: ISBN 9789523703742
ISBN
  • 978-952-370-335-3
*00007058cam a2200949 i 4500
*00132492
*00520230326002259.0
*008230316s2023    fi ||||       |0| 0|fin|c
*020  $a978-952-370-335-3$qpehmeäkantinen
*035  $a(FI-MELINDA)018411369
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL$dFI-O$dFI-Ku
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a376$21974/fin/fennica
*0801 $a373$21974/fin/fennica
*0801 $a616.8$21974/fin/fennica
*0801 $a376$22023
*084  $a38.55$2ykl
*084  $a38.52$2ykl
*084  $a59.55$2ykl
*1001 $aMatilainen, Maria,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000214972
*24510$aNeurokirjon oppilas :$bopettajan ja ohjaajan työkalupakki /$cMaria Matilainen.
*24630$aOpettajan ja ohjaajan työkalupakki
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2023]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2023.
*300  $a325 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aJulkaisussa täytettäviä sivuja.
*5050 $aOsa 1 Neurokirjo tutuksi -- Neurokirjon sateenvarjon alla -- Neurokirjoon liittyviä haasteita ja vahvuuksia -- Ympäristön muokkaus -- Tilanteen arviointi ja tuen suunnittelu -- Osa 2 Opettajan ja ohjaajan työkalupakki -- Työkalut ja keinot oppilaan avuksi -- Joustavan ajattelun mallintaminen -- Kuormituksen ymmärtäminen -- Strukturointi ja ennakointi -- Sosiaalisten taitojen kehittäminen -- Tunnetaidot -- Vastuu vuorovaikutuksesta on aikuisella / Marjukka Puustinen -- Käyttäytymisen taitojen harjoittelu -- Lämmin vuorovaikutustapa tietoisena valintana / Liisa Ahonen -- Käyttäytymiseen vaikuttaminen -- Toivotun käyttäytymisen vahvistaminen / Linda Litmanen -- Tukea tarkkaavaisuuteen -- Tukea toiminnanohjaukseen -- Keinoja jumitilanteisiin -- Vireystilan säätely -- Rentoutumisen ja rauhoittumisen taitojen harjoittelu -- Osa 3 Yhteistyö ja ammattitaidon kehittäminen -- Yhteistyö vanhempien kanssa -- Yhteistyön katkoksia ja epätietoisuutta / Päivi Karttunen -- Ensimmäiset askeleet kohti koulua / Petra Hymylä -- Tukea työssä jaksamiseen -- Tunnista, tuumaa, toimi - ammattilaisen keinot oman jaksamisen säätelyyn / Johanna Perttilä -- Oman työn reflektointi -- Havainnointitaidot ja läsnäolon kuminauha / Sanna Turakka.
*520  $aMiten neurokirjon oppilasta voisi tukea luokassa parhaiten? Millaiset tilanteet saavat oppilaan jumiutumaan? Kuinka välituntien haasteita voisi vähentää? Miten oppimisen esteitä madalletaan niin, että ne pystyy ylittämään? Näihin ja moniin muihin kysymyksiin etsitään vastauksia ohjaajan ja opettajan työkalupakista. Tämä työkalupakki auttaa tunnistamaan neurokirjon lasten ja nuorten kouluarkea kuormittavat asiat sekä etsimään toimivia keinoja tunteiden säätelyyn, käyttäytymisen ja oppimisen pulmiin. Kirjassa esitellyt käyttäytymisterapeuttiset ja erityispedagogiset työtavat ovat osoittautuneet tehokkaiksi neurokirjon oppilaiden haasteiden työstämisessä. Haasteiden rinnalle tarvitaan voimaa antavia asioita, kuten oppilaan vahvuuksien hyödyntämistä, taitoharjoittelua ja positiivisia kohtaamisia. Teos tarjoaa peruskoulun opettajille ja ohjaajille tiedon ohella runsaasti käytännönläheisiä vinkkejä, joiden avulla voi sujuvoittaa kouluarkea, tukea oppimista ja edistää omaa työssäjaksamista.
*583  $aBTJ$5FENNI
*650 7$aneuropsykiatriset häiriöt$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p39567
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aammattitaito$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9365
*650 7$aperuskoulu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$aADHD$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4541
*650 7$aautismikirjon häiriöt$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27421
*650 7$aTouretten oireyhtymä$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18872
*650 7$akielelliset häiriöt$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2234
*650 7$aerilaiset oppijat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21534
*650 7$akäyttäytyminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3625
*650 7$aitsesäätely (psykologia)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14462
*650 7$akäyttäytymisanalyysi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19534
*650 7$akäyttäytymisterapia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7737
*650 7$atoiminnanohjaus (psykologia)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29412
*650 7$atukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$avuorovaikutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$ajaksaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p135
*650 7$akoululaiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16485
*650 7$aoppimisympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$aerityispedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13762
*650 7$aneuropsykiatriska störningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p39567
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$ayrkesskicklighet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9365
*650 7$agrundskolan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$aadhd$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4541
*650 7$aautismspektrumtillstånd$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27421
*650 7$aTourettes syndrom$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18872
*650 7$aspråkliga störningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2234
*650 7$aelever med särskilda behov$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21534
*650 7$abeteende$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3625
*650 7$asjälvreglering (psykologi)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14462
*650 7$aspecialpedagogik (vetenskap)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13762
*650 7$abeteendeanalys$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19534
*650 7$abeteendeterapi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7737
*650 7$aexekutiv funktion$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29412
*650 7$astödjande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$aväxelverkan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$aork$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p135
*650 7$askolelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16485
*650 7$ainlärningsmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*655 7$aoppaat (teokset)$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s202
*655 7$aguider (verk)$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s202
*7102 $aPS-kustannus,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000220565
*77608$iVerkkoaineisto:$z9789523703742
*884  $aONIX3 to MARC transformation$g20230307$kMELINDA_RECORD_IMPORT_SOURCE_4$qFI-NL$5MELINDA
*901  $b264, 505$5FENNI$c20230323105238.0
*974  $aKV$bTT0046253$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Tämä työkalupakki auttaa tunnistamaan neurokirjon lasten ja nuorten kouluarjessa näkyviä haasteita ja vahvuuksia sekä etsimään toimivia keinoja tunteiden säätelyn, käyttäytymisen ja oppimisen pulmiin. Kirjassa esitellyt käyttäytymisterapeuttiset työtavat on todettu vaikuttavuudeltaan parhaiksi keinoiksi neurokirjon oppilaiden haasteiden työstämiseen. Haasteiden rinnalle tarvitaan voimaa antavia asioita, kuten oppilaan vahvuuksien hyödyntämistä, taitoharjoittelua ja positiivisia kohtaamisia. Teos tarjoaa peruskoulun opettajille ja ohjaajille runsaasti keinoja, joiden avulla voi tunnistaa oppilasta kuormittavat asiat, sujuvoittaa kouluarkea ja tukea oppimista. Lisäksi käsitellään toimivaa yhteistyötä vanhempien kanssa ja työssäjaksamista. KM Maria Matilainen on kognitiivisen käyttäytymisterapian lasten ja nuorten psykoterapeutti, ratkaisukeskeinen neuropsykiatrinen valmentaja, erityisopettaja ja psykologian aineenopettaja. Nykyään hän tekee työtä lasten psykoterapeuttina omassa yrityksessään ja tapaa paljon neurokirjon lapsia ja nuoria sekä tekee tiivistä yhteistyötä koulujen kanssa.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.55