Gradian verkkokirjasto

Tiimin voima varhaiskasvatuksessa
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Ahonen, Liisa, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Tiimin voima varhaiskasvatuksessa
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2023] BALTO print, Liettua : 2023.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 314 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Huomautus sisällöstä
  • 1 Johdanto -- 2 Toimiva tiimityö päiväkodissa -- 3 Vuorovaikutustavat tiimeissä -- 4 Vastuun kantaminen itsestä -- 5 Työn ja vastuun jakaminen -- 6 Laadukasta pedagogiikkaa rakentamassa -- 7 Haastaviksi koetut kasvatustilanteet -- 8 Tiimien johtaminen -- 9 Haastavat tilanteet tiimissä -- 10 Kasvatusyhteistyö -- Lähteet ja lisälukemista.
Huomautus kielestä
  • suomi.
Asiasana
Yhteisönnimi
  • PS-kustannus, kustantaja.
ISBN
  • 978-952-370-340-7
*00003102cam a22006014i 4500
*00132494
*00520230127104229.0
*008220922t20232023fi a          00| 0 fin c
*020  $a978-952-370-340-7$qpehmeäkantinen
*0248 $a(FI-MELINDA)018411372$d20230110103117.0
*035  $a(FI-MELINDA)018411372
*040  $aFI-KV$bfin$erda$dFI-Kareli$dFI-NL
*0411 $afin
*042  $afinb
*080  $a372$22023
*084  $a38.51$2ykl
*084  $a37.41$2ykl
*1001 $aAhonen, Liisa,$ekirjoittaja.
*24510$aTiimin voima varhaiskasvatuksessa /$cLiisa Ahonen.
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2023]
*264 3$aLiettua :$bBALTO print,$c2023.
*300  $a314 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $a1 Johdanto -- 2 Toimiva tiimityö päiväkodissa -- 3 Vuorovaikutustavat tiimeissä -- 4 Vastuun kantaminen itsestä -- 5 Työn ja vastuun jakaminen -- 6 Laadukasta pedagogiikkaa rakentamassa -- 7 Haastaviksi koetut kasvatustilanteet -- 8 Tiimien johtaminen -- 9 Haastavat tilanteet tiimissä -- 10 Kasvatusyhteistyö -- Lähteet ja lisälukemista.
*546  $asuomi.
*650 7$avarhaiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$atiimityö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4081
*650 7$atiimit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6374
*650 7$avuorovaikutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$aitsensä johtaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27940
*650 7$atyön organisointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4266
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$ahaasteet (ongelmat)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6564
*650 7$ajohtaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p554
*650 7$ayhteistyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6334
*650 7$akasvatusyhteistyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38174
*650 7$apäiväkodit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p282
*650 7$asmåbarnspedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$ateamarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4081
*650 7$ateam$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6374
*650 7$aväxelverkan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$asjälvledarskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27940
*650 7$aarbetets organisering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4266
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$autmaningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6564
*650 7$aledarskap (verksamhetsledning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p554
*650 7$asamarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6334
*650 7$afostringssamarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38174
*650 7$adaghem$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p282
*7102 $aPS-kustannus,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000220565
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Toimiva tiimityö on laadukkaan varhaiskasvatuksen kulmakivi – kun tiimi ja sen jäsenet voivat hyvin, positiivinen vaikutus heijastuu myös lapsiin. Vaikka tiimityö on ilmeinen ja olennainen osa varhaiskasvatusta, tiimityön kehittämiseen panostaminen on sen sijaan kaikkea muuta kuin itsestään selvää. Lukuisat varhaiskasvatuksen ammattilaiset myöntävät, että tiimien yhteinen aika käytetään yksinomaan lapsiryhmän pedagogisen toiminnan ja juoksevien asioiden äärellä. Tällöin tiimien sisäinen toimivuus jää helposti huomiotta. Tämän kirjan tarkoituksena on houkutella ajan kanssa ja tietoisesti toimivan tiimityön merkityksellisyyden äärelle. Kirjassa pysähdytään tarkastelemaan hyvinvoivan tiimin toimintaa ennen kaikkea vuorovaikutuksen näkökulmasta. Teos tarjoaa runsaasti konkreettisia tehtäviä ja ideoita, joiden avulla tiimin toimivuutta voi suunnitella, arvioida ja kehittää. Parhaimmillaan tiimistä tulee jokaisen jäsenensä ammatillista kasvua ja työssäjaksamista tukeva yksikkö, jossa töitä lasten hyväksi tehdään yhdessä. KT Liisa Ahonen toimii oman Kasvusto-yrityksensä kautta kouluttajana ja kasvatuskonsulttina työkenttänään erityisesti varhaiskasvatus ja perusopetus. Hän on vuorovaikutuksen asiantuntija, joka uskoo, että lämmin vuorovaikutustapa on laadukkaan pedagogiikan perusta. Konsultaatioiden ansiosta Liisalla on ollut ilo kulkea hetken aikaa kymmenien tiimien rinnalla varhaiskasvatuksessa. Hän on saanut olla mukana kehittämässä niin tiimien tiimityötaitoja kuin pedagogista toimintaakin.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Lainassa01.08.2024Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.51