Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
Julkaistu PS-kustannus, Jyväskylä : [2022]
Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2022.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Painos
Ulkoasutiedot 410 sivua : kuvitettu ; 24 cm
Yleinen huomautus Artikkelien kirjoittajat: Päivi Pihlaja ja 21 muuta. Toimittajat myös kirjoittajia.
Asiasana
Henkilönnimi Pihlaja, Päivi, kirjoittaja, toimittaja. Viitala, Riitta, kirjoittaja, toimittaja. Paakkolanvaara, Juha, kuvittaja. Hiltunen, Janne, kuvittaja.
Toinen ilmiasu Verkkoaineisto: ISBN 9789523703780
ISBN
*00004654cam a2200913 i 4500
*00132496
*00520221207135738.0
*008220922s2022 fi |||| |0| 0|fin|
*020 $a978-952-370-341-4$qkovakantinen
*035 $a(FI-MELINDA)018411394
*040 $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL
*0410 $afin
*042 $afinb
*0801 $a364-053.2$21974/fin/fennica
*0801 $a376$21974/fin/fennica
*0801 $a372$21974/fin/fennica
*084 $a38.55$2ykl
*084 $a38.51$2ykl
*24500$aVarhaiserityiskasvatus /$cPäivi Pihlaja ja Riitta Viitala (toim.) ; kuvitus: Juha Paakkolanvaara ja Janne Hiltunen.
*250 $a3., uudistettu painos.
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2022]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2022.
*300 $a410 sivua :$bkuvitettu ;$c24 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*500 $aArtikkelien kirjoittajat: Päivi Pihlaja ja 21 muuta.
*500 $aToimittajat myös kirjoittajia.
*583 $aBTJ$5FENNI
*650 7$avarhaiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$aerityiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6985
*650 7$apäivähoito$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3523
*650 7$ainkluusio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18355
*650 7$aryhmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1127
*650 7$atukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$alapsen kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2125
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$asosiaalinen kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6138
*650 7$akielelliset häiriöt$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2234
*650 7$atunne-elämän kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12114
*650 7$apuhehäiriöt$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12074
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$amotorinen oppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29034
*650 7$aliikuntarajoitteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27708
*650 7$akehitysvammat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p48
*650 7$aautismi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18190
*650 7$akuulovammat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1943
*650 7$anäkövammat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1450
*650 7$asuomi toisena kielenä$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24613
*650 7$aoppimisvaikeudet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5302
*650 7$asmåbarnspedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$aspecialpedagogik (verksamhet)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6985
*650 7$adagvård$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3523
*650 7$ainklusion$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18355
*650 7$agrupper$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1127
*650 7$astödjande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$abarnets utveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2125
*650 7$abarn (åldersgrupper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$asocial utveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6138
*650 7$aspråkliga störningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2234
*650 7$aemotionell utveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12114
*650 7$atalstörningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12074
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$amotoriskt lärande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29034
*650 7$arörelsehinder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27708
*650 7$aintellektuella funktionsnedsättningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p48
*650 7$aautism$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18190
*650 7$ahörselskador $2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1943
*650 7$asynskador$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1450
*650 7$afinska som andraspråk$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24613
*650 7$ainlärningssvårigheter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5302
*7001 $aPihlaja, Päivi,$ekirjoittaja,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000088151
*7001 $aViitala, Riitta,$ekirjoittaja,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000101533
*7001 $aPaakkolanvaara, Juha,$ekuvittaja.
*7001 $aHiltunen, Janne,$ekuvittaja.
*77608$iVerkkoaineisto:$z9789523703780
*901 $aMU20221201$5FENNI
*902 $ab$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Kirjassa kerrotaan tutkimusperusteisesti ja käytännönläheisesti, miten lapselle järjestetään hänen kasvuaan edistävä varhaiskasvatusympäristö sekä muu tarvittava tuki. Uudistetussa painoksessa on huomioitu varhaiskasvatuksen uudistunut lainsäädäntö tuen tasoineen ja Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet 2022.
Varhaiskasvatuksen lisäksi kirja sopii myös esi- ja alkuopetuksen tarpeisiin. Teos toimii sekä käsikirjana kentällä että kasvatus- ja opetusalan koulutuksissa.
Päivi Pihlaja (KT, dosentti, psykoterapeutti, erityisopettaja) työskentelee Helsingin yliopistossa yliopistonlehtorina varhaiskasvatuksen oppiaineessa.
Riitta Viitala (KT, erityisopettaja) työskentelee erityispedagogiikan lehtorina Jyväskylän yliopistossa. Muut kirjoittajat ovat alan tutkijoita ja erityisasiantuntijoita.