Gradian verkkokirjasto

Terveysalan opettajan käsikirja
Muistilista on tyhjä
Vis
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Terveysalan opettajan käsikirja
Julkaistu
  • Tietosanoma, Helsinki : [2023] Baltoprint, Liettua : 2023.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Painos
  • 3., uudistettu laitos.
Ulkoasutiedot
  • 433 sivua : kuvitettu ; 24 cm
Yleinen huomautus
  • Toimittajat myös kirjoittajia.
  • Muut kirjoittajat: Arja Liisa Ahvenkoski ja 31 muuta.
Huomautus sisällöstä
  • I Terveysalan koulutuksen perusteet -- 1 Koulutusjärjestelmän kehitys vuodesta 1900 -- 2 Hoitotieteen didaktiikasta kohti terveyspedagogiikkaa -- 3 Koulutuksen ja opetuksen suunnittelu -- 4 Eettiset kysymykset opettajan työssä -- II Terveysalan muuttuvat oppimisympäristöt ja opetusmenetelmät -- 5 Oppimisympäristöt ja opetusmenetelmät opettajan työssä -- 6 Oppiminen ja opetus digitaalisissa ympäristöissä -- 7 Uudet digitaaliset oppimisympäristöt -- 8 Simulaatio-oppiminen -- 9 Draama ja osallistava teatteri -- 10 Ongelmaperustainen oppiminen -- 11 Yhteistoiminnallinen oppiminen -- 12 Monialaisen osaamisen oppiminen -- 13 Monikulttuurisuuden haasteet terveydenhuollossa ja koulutuksessa -- III Terveysalan opiskelijan ohjaus -- 14 Reflektio osana oppimista -- 15 Opintojen ohjaus ja tutorointi -- 16 Opiskelijaohjaus harjoittelussa -- 17 Kansainvälisten opiskelijoiden ohjaus harjoittelussa -- 18 Opiskelijan ja potilaan välinen suhde -- IV Terveysalan oppimisen, osaamisen, opetuksen ja koulutuksen vaikuttavuuden arviointi -- 19 Opiskelijan arviointi -- 20 Koulutuksen vaikuttavuuden arviointi -- 21 Eettiset kysymykset opiskelijan arvioinnissa -- V Terveysalan opettajan ammatillinen kasvu ja työhyvinvointi -- 22 Opettajien koulutus terveysalalle -- 23 Opettajien osaaminen ja sen kehittäminen -- 24 Sosiaali- ja terveysalan opettajien työhyvinvointi ja sen kehittäminen.
Asiasana
Aineiston lajityyppi/muoto
  • käsikirjat
  • handböcker
Henkilönnimi
  • Saaranen, Terhi, kirjoittaja, toimittaja.
  • Koivula, Meeri, kirjoittaja, toimittaja.
  • Mikkonen, Kristina, kirjoittaja, toimittaja.
  • Hemberg, Jessica, kirjoittaja, toimittaja.
  • Salminen, Leena, kirjoittaja, toimittaja.
  • Ahvenkoski, Arja Liisa, kirjoittaja.
Yhteisönnimi
  • Tietosanoma (yhtiö), kustantaja.
ISBN
  • 978-951-885-494-7
*00007978cam a2201225 i 4500
*00132535
*00520230818100400.0
*008221021s2023    fi ||||       |0| 0|fin| 
*020  $a978-951-885-494-7$qpehmeäkantinen
*035  $a(FI-MELINDA)018640698
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL$dFI-O$dFI-KV
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a377$21974/fin/fennica
*0801 $a378$21974/fin/fennica
*0801 $a614$21974/fin/fennica
*0801 $a616$21974/fin/fennica
*084  $a59.21$2ykl
*084  $a38.295$2ykl
*084  $a38.4$2ykl
*084  $a59.2$2ykl
*084  $a38.2$2ykl
*24500$aTerveysalan opettajan käsikirja /$ctoimittaneet Terhi Saaranen, Meeri Koivula, Kristina Mikkonen, Jessica Hemberg, Leena Salminen.
*250  $a3., uudistettu laitos.
*264 1$aHelsinki :$bTietosanoma,$c[2023]
*264 3$aLiettua :$bBaltoprint,$c2023.
*300  $a433 sivua :$bkuvitettu ;$c24 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aToimittajat myös kirjoittajia.
*500  $aMuut kirjoittajat: Arja Liisa Ahvenkoski ja 31 muuta.
*5050 $aI Terveysalan koulutuksen perusteet -- 1 Koulutusjärjestelmän kehitys vuodesta 1900 -- 2 Hoitotieteen didaktiikasta kohti terveyspedagogiikkaa -- 3 Koulutuksen ja opetuksen suunnittelu -- 4 Eettiset kysymykset opettajan työssä -- II Terveysalan muuttuvat oppimisympäristöt ja opetusmenetelmät -- 5 Oppimisympäristöt ja opetusmenetelmät opettajan työssä -- 6 Oppiminen ja opetus digitaalisissa ympäristöissä -- 7 Uudet digitaaliset oppimisympäristöt -- 8 Simulaatio-oppiminen -- 9 Draama ja osallistava teatteri -- 10 Ongelmaperustainen oppiminen -- 11 Yhteistoiminnallinen oppiminen -- 12 Monialaisen osaamisen oppiminen -- 13 Monikulttuurisuuden haasteet terveydenhuollossa ja koulutuksessa -- III Terveysalan opiskelijan ohjaus -- 14 Reflektio osana oppimista -- 15 Opintojen ohjaus ja tutorointi -- 16 Opiskelijaohjaus harjoittelussa -- 17 Kansainvälisten opiskelijoiden ohjaus harjoittelussa -- 18 Opiskelijan ja potilaan välinen suhde -- IV Terveysalan oppimisen, osaamisen, opetuksen ja koulutuksen vaikuttavuuden arviointi -- 19 Opiskelijan arviointi -- 20 Koulutuksen vaikuttavuuden arviointi -- 21 Eettiset kysymykset opiskelijan arvioinnissa -- V Terveysalan opettajan ammatillinen kasvu ja työhyvinvointi -- 22 Opettajien koulutus terveysalalle -- 23 Opettajien osaaminen ja sen kehittäminen -- 24 Sosiaali- ja terveysalan opettajien työhyvinvointi ja sen kehittäminen.
*583  $aBTJ$5FENNI
*650 7$aterveysala$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26126
*650 7$akoulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p84
*650 7$akoulutusjärjestelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p248
*650 7$aterveydenhuolto$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2658
*650 7$ahoitotiede$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11402
*650 7$ahoitotyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10684
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$asuunnittelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1377
*650 7$avaikuttavuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1655
*650 7$aetiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3166
*650 7$aopetusmenetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$adidaktiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4930
*650 7$aosaaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8343
*650 7$aarviointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7413
*650 7$aoppilasarviointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7111
*650 7$aoppimisympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$aopetustaito$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11284
*650 7$aharjoittelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26412
*650 7$aterveydenhuollon opettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20166
*650 7$aammattietiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p862
*650 7$aopettajuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$amoniammatillisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p943
*650 7$amonikulttuurisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10647
*650 7$aammatillinen kehitys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13158
*650 7$atyöhyvinvointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1835
*650 7$aopetustyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p28618
*650 7$adraamamenetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21867
*650 7$aopetusoppaat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27132
*650 7$ahälsovårdsbranschen$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26126
*650 7$autbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p84
*650 7$autbildningssystem$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p248
*650 7$ahälso- och sjukvård$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2658
*650 7$avårdvetenskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11402
*650 7$aplanering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1377
*650 7$averkningsfullhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1655
*650 7$avårdarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10684
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aetik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3166
*650 7$aundervisningsmetoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$adidaktik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4930
*650 7$autvärdering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7413
*650 7$aelevbedömning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7111
*650 7$ainlärningsmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$aundervisningsförmåga$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11284
*650 7$aträning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26412
*650 7$ahälsovårdslärare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20166
*650 7$ayrkesetik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p862
*650 7$alärarskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$akunnande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8343
*650 7$amultiprofessionalitet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p943
*650 7$amångkulturalism$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10647
*650 7$aprofessionell utveckling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13158
*650 7$avälbefinnande i arbetet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1835
*650 7$aundervisningsarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p28618
*650 7$adramametoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21867
*650 7$alärarhandledningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27132
*655 7$akäsikirjat$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1148
*655 7$ahandböcker$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s1148
*7001 $aSaaranen, Terhi,$ekirjoittaja,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000127447
*7001 $aKoivula, Meeri,$ekirjoittaja,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000113498
*7001 $aMikkonen, Kristina,$ekirjoittaja,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000174106
*7001 $aHemberg, Jessica,$ekirjoittaja,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000160435
*7001 $aSalminen, Leena,$ekirjoittaja,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000101536
*7001 $aAhvenkoski, Arja Liisa,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000182872
*7102 $aTietosanoma (yhtiö),$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000216279
*884  $aONIX3 to MARC transformation$g20230803 - 20230804$kMELINDA_RECORD_IMPORT_SOURCE_4:1d746cca62c0348d24c68c20eac537b5775e3e26cbe14b3980f6107280d5bf58$qFI-NL$5MELINDA
*884  $aHelmet to Melinda MARC transformation$g20230815 - 20230818$kHELMET:01661e60f8b7107ad8204a7221e1ea0fd6ba38ec0cd96ecb83bb1ffe6f7e7777$qFI-NL$5MELINDA
*901  $aMU20230817$5FENNI
*902  $ab$5FENNI
*974  $aKV$bTT0046584$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Tuhti tietopaketti terveysalan opettajille. Terveysalan opettajan käsikirja on laaja-alainen oppikirja oppimisesta, opettamisesta ja ohjaamisesta sosiaali-, terveys- ja kuntoutusalan opettajille, opiskelijoille eri koulutusasteilla. Se soveltuu myös kyseisten alojen opiskelijoiden harjoitteluohjaajille, kliinisille opettajille, opetushoitajille ja kouluttajille, jotka vastaavat henkilöstön täydennyskoulutuksesta ja jatkuvasta oppimisesta. Kirjassa käsitellään terveysalan koulutuksen, opetuksen ja ohjauksen perusteita, terveysalan erilaisia oppimisympäristöjä ja opetusmenetelmiä sekä arviointia. Käsikirja tarjoaa ideoita ja ratkaisumalleja opetuksen ja ohjauksen suunnitteluun, toteuttamiseen ja arviointiin. Keskiössä on myös terveysalan opettajien ammatillinen osaaminen, sen kehittäminen ja työhyvinvointi. Kirjan on tehnyt työryhmä, jonka muodostavat Suomessa toimivat terveystieteiden opettajankoulutuksen professorit, yliopistonlehtorit sekä -opettajat, jotka työskentelevät terveysalan koulutuksen ja terveyspedagogisten kysymysten parissa. Työryhmä on useiden vuosien ajan kehittänyt ja tutkinut terveystieteiden opettajankoulutusta. Kirjan kolmannessa, päivitetyssä laitoksessa, on otettu huomioon alan uusin tutkimustieto.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma59.21