Gradian verkkokirjasto

Pedagoginen tuki varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Sandberg, Erja, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Pedagoginen tuki varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2023] BALTO print, Liettua : 2023.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Painos
  • 3., päivitetty painos.
Ulkoasutiedot
  • 309 sivua : kuvitettu ; 24 cm
Huomautus bibliografiasta ym.
  • Sisältää bibliografisia viitteitä.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Varhaiskasvatus ja esiopetus tarjoavat hyvän maaperän varhaiseen tuen tarpeen kartoittamiseen ja lapsen taitojen kehittämiseen. Tämän käsikirjan avulla voit tunnistaa lapsen arkeen ja uuden oppimiseen liittyvät vaikeudet sekä ohjata lasta kohti myönteistä kehitystä. Teoksessa tarkastellaan laadukkaan pedagogisen tukemisen periaatteita, pedagogisten suunnitelmien laadintaa ja suunnitelmien viemistä arjen työkaluksi. Kirjassa käydään läpi tarkkaavuuden, toiminnanohjauksen, tunnetaitojen ja hahmottamisen vaikeuksia. Lisäksi pureudutaan lukemisen ja kirjoittamisen sekä matemaattisten taitojen valmiuksiin. Kolmannessa painoksessa on huomioitu varhaiskasvatuslain päivitysten ja Varhaiskasvatussuunnitelman perusteiden 2022 tuomat muutokset tuen tarjoamisen periaatteisiin. Teos on suunnattu kaikille varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen opettajille, ohjaajille ja johtajille sekä vanhemmille. KT, erityispedagogi Erja Sandberg on työskennellyt kaikilla kasvatuksen ja koulutuksen asteilla ja toimii nykyään opetus- ja kasvatusalan opiskelijoiden kouluttajana sekä eri alojen ammattilaisten täydennyskouluttajana. Hänellä on vahva asiantuntemus erityispedagogiikan ja positiivisen pedagogiikan yhdistämisestä ja toteuttamisesta eri ikäkausina. Hän on erityisen kiinnostunut vahvuusperustaisista tukitoimista ja siirtymävaiheista kouluasteiden välillä.
Asiasana
Yhteisönnimi
  • PS-kustannus, kustantaja.
ISBN
  • 978-952-370-403-9
*00005456cam a2200817 i 4500
*00132707
*00520230208132309.0
*008221210s2023    fi a          |0| 0|fin| 
*020  $a978-952-370-403-9$qkovakantinen
*035  $a(FI-MELINDA)018673821
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-Tamy$dFI-NL
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a372$21974/fin/fennica
*0801 $a376$21974/fin/fennica
*084  $a38.51$2ykl
*084  $a38.55$2ykl
*1001 $aSandberg, Erja,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000163677
*24510$aPedagoginen tuki varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa /$cErja Sandberg.
*250  $a3., päivitetty painos.
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2023]
*264 3$aLiettua :$bBALTO print,$c2023.
*300  $a309 sivua :$bkuvitettu ;$c24 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*504  $aSisältää bibliografisia viitteitä.
*520  $aVarhaiskasvatus ja esiopetus tarjoavat hyvän maaperän varhaiseen tuen tarpeen kartoittamiseen ja lapsen taitojen kehittämiseen. Tämän käsikirjan avulla voit tunnistaa lapsen arkeen ja uuden oppimiseen liittyvät vaikeudet sekä ohjata lasta kohti myönteistä kehitystä. Teoksessa tarkastellaan laadukkaan pedagogisen tukemisen periaatteita, pedagogisten suunnitelmien laadintaa ja suunnitelmien viemistä arjen työkaluksi. Kirjassa käydään läpi tarkkaavuuden, toiminnanohjauksen, tunnetaitojen ja hahmottamisen vaikeuksia. Lisäksi pureudutaan lukemisen ja kirjoittamisen sekä matemaattisten taitojen valmiuksiin. Kolmannessa painoksessa on huomioitu varhaiskasvatuslain päivitysten ja Varhaiskasvatussuunnitelman perusteiden 2022 tuomat muutokset tuen tarjoamisen periaatteisiin. Teos on suunnattu kaikille varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen opettajille, ohjaajille ja johtajille sekä vanhemmille. KT, erityispedagogi Erja Sandberg on työskennellyt kaikilla kasvatuksen ja koulutuksen asteilla ja toimii nykyään opetus- ja kasvatusalan opiskelijoiden kouluttajana sekä eri alojen ammattilaisten täydennyskouluttajana. Hänellä on vahva asiantuntemus erityispedagogiikan ja positiivisen pedagogiikan yhdistämisestä ja toteuttamisesta eri ikäkausina. Hän on erityisen kiinnostunut vahvuusperustaisista tukitoimista ja siirtymävaiheista kouluasteiden välillä.
*583  $aBTJ$5FENNI
*650 7$aerityispedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13762
*650 7$aesiopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20272
*650 7$avarhaiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$avarhaiskasvatussuunnitelmat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p37835
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$atukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$aoppimisvaikeudet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5302
*650 7$atarkkaavaisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9105
*650 7$ahäiriöt$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p544
*650 7$atoiminnanohjaus (psykologia)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29412
*650 7$atunteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3485
*650 7$asäätely$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3920
*650 7$ahahmottaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25732
*650 7$alukutaito$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11405
*650 7$akirjoitustaito$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11408
*650 7$amatemaattiset taidot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23002
*650 7$alukihäiriöt$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5301
*650 7$aspecialpedagogik (vetenskap)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13762
*650 7$aförskoleundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20272
*650 7$asmåbarnspedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$aplaner för småbarnspedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p37835
*650 7$abarn (åldersgrupper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$apedagogik (undervisning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*650 7$astödjande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$ainlärningssvårigheter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5302
*650 7$auppmärksamhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9105
*650 7$astörningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p544
*650 7$aexekutiv funktion$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29412
*650 7$akänslor$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3485
*650 7$ajustering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3920
*650 7$agestaltning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25732
*650 7$aläsfärdighet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11405
*650 7$askrivfärdighet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11408
*650 7$amatematiska färdigheter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23002
*650 7$aläs- och skrivsvårigheter$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5301
*7102 $aPS-kustannus,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000220565
*901  $aMU20230207$5FENNI
*902  $ab$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Varhaiskasvatus ja esiopetus tarjoavat hyvän maaperän varhaiseen tuen tarpeen kartoittamiseen ja lapsen taitojen kehittämiseen. Tämän käsikirjan avulla voit tunnistaa lapsen arkeen ja uuden oppimiseen liittyvät vaikeudet sekä ohjata lasta kohti myönteistä kehitystä. Teoksessa tarkastellaan laadukkaan pedagogisen tukemisen periaatteita, pedagogisten suunnitelmien laadintaa ja suunnitelmien viemistä arjen työkaluksi. Kirjassa käydään läpi tarkkaavuuden, toiminnanohjauksen, tunnetaitojen ja hahmottamisen vaikeuksia. Lisäksi pureudutaan lukemisen ja kirjoittamisen sekä matemaattisten taitojen valmiuksiin. Kolmannessa painoksessa on huomioitu varhaiskasvatuslain päivitysten ja Varhaiskasvatussuunnitelman perusteiden 2022 tuomat muutokset tuen tarjoamisen periaatteisiin. Teos on suunnattu kaikille varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen opettajille, ohjaajille ja johtajille sekä vanhemmille. KT, erityispedagogi Erja Sandberg on työskennellyt kaikilla kasvatuksen ja koulutuksen asteilla ja toimii nykyään opetus- ja kasvatusalan opiskelijoiden kouluttajana sekä eri alojen ammattilaisten täydennyskouluttajana. Hänellä on vahva asiantuntemus erityispedagogiikan ja positiivisen pedagogiikan yhdistämisestä ja toteuttamisesta eri ikäkausina. Hän on erityisen kiinnostunut vahvuusperustaisista tukitoimista ja siirtymävaiheista kouluasteiden välillä.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Lainassa01.08.2024Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.51