Gradian verkkokirjasto

Tunnevalo : opas autismikirjon lasten kohtaamiseen kouluissa
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Häkkinen, Satu, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Tunnevalo : opas autismikirjon lasten kohtaamiseen kouluissa
Muut nimekkeet
  • Opas autismikirjon lasten kohtaamiseen kouluissa
Julkaistu
  • BoD - Books on Demand, Helsinki, Suomi : [2023] BoD - Books on Demand Norderstedt, Saksa : ©2023
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 64 sivua : kuvitettu ; 22 cm
Yleinen huomautus
  • Julkaisussa täytettäviä sivuja.
Huomautus sisällöstä
  • Johdanto -- 1. Autismikirjosta -- 2. Kohtaaminen, tunnevalo -- 3. Autismikirjon lasten vuorovaikutus -- 4. Vuorovaikutuksen kehät -- 5. Autismikirjon lasten kuormittuminen -- 6. Autismikirjon lasten toiminnanohjaus -- 7. Autismikirjon lasten tunnesäätely -- 8. Aurtismikirjon lapsi aktiivisena toimijana -- 9. Opettajien keskinäinen mentorointi -- 10. Mikä muuttuu.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Autismikirjon lasten kohtaaminen mahdollistaa muutoksen. Tunnevalo on hetki, jolloin kohtaaminen tapahtuu. Neuropsykologi Satu Häkkinen avaa kirjassaan autismikirjon lasten kohtaamiseen liittyviä erityispiirteitä. Pohjalla on autismikirjon lapsen kokemus kohdatuksi tulemisesta, valon hetkestä. Kirjan tärkein ajatus liittyy kuitenkin aikuisen tunnehetken äärelle pysähtymiseen. Kokemuksiin, ajatuksiin ja tunteisiin, joita kohtaamiset herättävät aikuisessa. Kirjan avulla on mahdollista oppia tunnistamaan paremmin sekä omat, että lapsen lähtökohdat tunnevaloon, kohtaamisen hetkeen. Kirja sisältää tietoa autismikirjon erityispiirteistä, teoriaa elävöittäviä esimerkkejä, sekä Sadun omia kokemuksia tunnevalosta. Lukijan oman pohdinnan tueksi kirjasta löytyy myös tehtäviä ja harjoituksia sekä malli opettajien väliseen vertaismentorointiin.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Lehtola, Netta, kuvittaja.
Yhteisönnimi
  • Books on Demand (yhtiö), kustantaja.
ISBN
  • 978-952-80-6980-5
*00005038cam a2200781 i 4500
*00132806
*00520230418121247.0
*008230310t20232023fi ||||       |0| 0|fin| 
*020  $a978-952-80-6980-5$qpehmeäkantinen
*035  $a(FI-BTJ)7375530
*035  $a(FI-MELINDA)018744499
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL$dFI-O
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a376$21974/fin/fennica
*0801 $a616.8$21974/fin/fennica
*084  $a38.55$2ykl
*084  $a59.55$2ykl
*084  $a14.16$2ykl
*1001 $aHäkkinen, Satu,$ekirjoittaja.
*24510$aTunnevalo :$bopas autismikirjon lasten kohtaamiseen kouluissa /$cSatu Häkkinen ; kuvittanut: Netta Lehtola.
*24630$aOpas autismikirjon lasten kohtaamiseen kouluissa
*264 1$aHelsinki, Suomi :$bBoD - Books on Demand,$c[2023]
*264 3$aNorderstedt, Saksa :$bBoD - Books on Demand
*264 4$c©2023
*300  $a64 sivua :$bkuvitettu ;$c22 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aJulkaisussa täytettäviä sivuja.
*5050 $aJohdanto -- 1. Autismikirjosta -- 2. Kohtaaminen, tunnevalo -- 3. Autismikirjon lasten vuorovaikutus -- 4. Vuorovaikutuksen kehät -- 5. Autismikirjon lasten kuormittuminen -- 6. Autismikirjon lasten toiminnanohjaus -- 7. Autismikirjon lasten tunnesäätely -- 8. Aurtismikirjon lapsi aktiivisena toimijana -- 9. Opettajien keskinäinen mentorointi -- 10. Mikä muuttuu.
*520  $aAutismikirjon lasten kohtaaminen mahdollistaa muutoksen. Tunnevalo on hetki, jolloin kohtaaminen tapahtuu. Neuropsykologi Satu Häkkinen avaa kirjassaan autismikirjon lasten kohtaamiseen liittyviä erityispiirteitä. Pohjalla on autismikirjon lapsen kokemus kohdatuksi tulemisesta, valon hetkestä. Kirjan tärkein ajatus liittyy kuitenkin aikuisen tunnehetken äärelle pysähtymiseen. Kokemuksiin, ajatuksiin ja tunteisiin, joita kohtaamiset herättävät aikuisessa. Kirjan avulla on mahdollista oppia tunnistamaan paremmin sekä omat, että lapsen lähtökohdat tunnevaloon, kohtaamisen hetkeen. Kirja sisältää tietoa autismikirjon erityispiirteistä, teoriaa elävöittäviä esimerkkejä, sekä Sadun omia kokemuksia tunnevalosta. Lukijan oman pohdinnan tueksi kirjasta löytyy myös tehtäviä ja harjoituksia sekä malli opettajien väliseen vertaismentorointiin.
*583  $aBTJ$5FENNI
*583  $aBTJ AUKT/HENK$5FENNI
*650 7$aautismikirjon häiriöt$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27421
*650 7$aautismi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18190
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$aerityisoppilaat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12623
*650 7$avuorovaikutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$akohtaaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22700
*650 7$akoulunkäynti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10624
*650 7$atoiminnanohjaus (psykologia)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29412
*650 7$aerityispedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13762
*650 7$aharjoitukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13335
*650 7$aneuropsykiatria$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21368
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$apsykologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1632
*650 7$atietoinen läsnäolo$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24919
*650 7$aneuropsykiatri$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21368
*650 7$aundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$apsykologi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1632
*650 7$amindfulnessmeditation$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p24919
*650 7$aväxelverkan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$aautismspektrumtillstånd$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p27421
*650 7$aautism$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18190
*650 7$abarn (åldersgrupper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$aspecialelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12623
*650 7$amötande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p22700
*650 7$askolgång$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10624
*650 7$aexekutiv funktion$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29412
*650 7$aspecialpedagogik (vetenskap)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13762
*650 7$aövningar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13335
*7001 $aLehtola, Netta,$ekuvittaja.$0(FI-ASTERI-N)000215739
*7102 $aBooks on Demand (yhtiö),$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000039002
*884  $aONIX3 to MARC transformation$g20230307$kMELINDA_RECORD_IMPORT_SOURCE_4$qFI-NL$5MELINDA
*884  $aHelmet to Melinda MARC transformation$g20230418$kHELMET:bc5ae7ba3ef984a201261540a512533e63d2c61ad508961bf42926b73a8ff742$qFI-NL$5MELINDA
*901  $aMU20230414$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Autismikirjon lasten kohtaaminen mahdollistaa muutoksen. Tunnevalo on hetki, jolloin kohtaaminen tapahtuu. Neuropsykologi Satu Häkkinen avaa kirjassaan autismikirjon lasten kohtaamiseen liittyviä erityispiirteitä. Pohjalla on autismikirjon lapsen kokemus kohdatuksi tulemisesta, valon hetkestä. Kirjan tärkein ajatus liittyy kuitenkin aikuisen tunnehetken äärelle pysähtymiseen. Kokemuksiin, ajatuksiin ja tunteisiin, joita kohtaamiset herättävät aikuisessa. Kirjan avulla on mahdollista oppia tunnistamaan paremmin sekä omat, että lapsen lähtökohdat tunnevaloon, kohtaamisen hetkeen. Kirja sisältää tietoa autismikirjon erityispiirteistä, teoriaa elävöittäviä esimerkkejä, sekä Sadun omia kokemuksia kohtaamisista. Lukijan oman pohdinnan tueksi kirjasta löytyy myös tehtäviä ja harjoituksia sekä malli opettajien väliseen vertaismentorointiin.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.55