Gradian verkkokirjasto

Näin johdat varhaiskasvatuksen tiimiä
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Ranta, Samuli, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Näin johdat varhaiskasvatuksen tiimiä
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2023] Printon, Viro : 2023.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 276 sivua : kuvitettu ; 22 cm
Yleinen huomautus
  • Teos sisältää myös artikkeleita.
  • Artikkelien kirjoittajat: Hanna Hjelt ja 13 muuta.
Huomautus bibliografiasta ym.
  • Sisältää bibliografisia viitteitä.
Huomautus sisällöstä
  • Esipuhe / Inkeri Ruokonen -- Johdanto -- Osa 1: Toimivan tiimityön edellytykset -- Ulkoiset tekijät -- Yksikön sisäiset tekijät -- Työntekijäkohtaiset tekijät -- Tiimityön kehittämistyö - tapaus Tornio / Samuli Ranta ja Thomas Nukarinen -- Osa 2: Tiimijohtajuus -- Tiimijohtajuus -- Tiimien johtaminen varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa -- Tiimin elinkaari -- Tiimijohtajuuden toteutuminen varhaiskasvatuksessa - tiimijohtajuuden erilaiset profiilit -- Osa 3: Toimivan tiimityön vaikutukset -- Työ ja tunteet -- Tunteiden vaikutus työntekijöiden väliseen vuorovaikutukseen -- Tiimityö osana lasten oppimista ja hyvinvointia -- Yhteenveto -- Liite 1. Päiväkodin johtajan tiimityön kehittämisen vuosikellomalli -- Liite 2. Tiimijohtamisen vuosikellomalli.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Mitä tiimin johtaminen varhaiskasvatuksessa tarkoittaa? Mitä tiimien johtamisessa tulee huomioida? Miten tiimijohtaja voi tukea moniammatillisten tiimien työtä? Tiimijohtaja auttaa tiimin jäseniä tekemään yhteistyötä keskenään ja suoriutumaan tehtävässään yhdessä sovittujen tavoitteiden mukaisesti. Tiimijohtajan on tarkasteltava kriittisesti tiimin toimintatapoja, mikä vaatii pureutumista niin perusasioihin, kuten toimintaa ohjaaviin asiakirjoihin ja tiimin rakenteeseen, kuin tiimin vuorovaikutukseen ja työskentelymalleihin. Teos kertoo konkreettisesti, millaisin keinoin tiimin toiminnasta vastaavat henkilöt voivat kehittää omia tiimijohtamisen taitojaan. Hyvä johtaminen tukee paitsi tiimin toimivuutta ja hyvinvointia myös lasten hyvää kasvua ja oppimista.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Hjelt, Hanna, kirjoittaja.
Yhteisönnimi
  • PS-kustannus, kustantaja.
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto: ISBN 9789523704367
ISBN
  • 978-952-370-401-5
*00004901cam a2200709 i 4500
*00132808
*00520231127123831.0
*008230216s2023    fi a   e b    000 0|fin| 
*020  $a978-952-370-401-5$qpehmeäkantinen
*035  $a(FI-BTJ)7367245
*035  $a(FI-MELINDA)018727986
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL$dFI-Ku
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a364$x-053.2$21974/fin/fennica
*0801 $a37$21974/fin/fennica
*0801 $a371$21974/fin/1992
*084  $a38.51$2ykl
*1001 $aRanta, Samuli,$ekirjoittaja.
*24510$aNäin johdat varhaiskasvatuksen tiimiä /$cSamuli Ranta.
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2023]
*264 3$aViro :$bPrinton,$c2023.
*300  $a276 sivua :$bkuvitettu ;$c22 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aTeos sisältää myös artikkeleita.
*500  $aArtikkelien kirjoittajat: Hanna Hjelt ja 13 muuta.
*504  $aSisältää bibliografisia viitteitä.
*5052 $aEsipuhe / Inkeri Ruokonen -- Johdanto -- Osa 1: Toimivan tiimityön edellytykset -- Ulkoiset tekijät -- Yksikön sisäiset tekijät -- Työntekijäkohtaiset tekijät -- Tiimityön kehittämistyö - tapaus Tornio / Samuli Ranta ja Thomas Nukarinen -- Osa 2: Tiimijohtajuus -- Tiimijohtajuus -- Tiimien johtaminen varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa -- Tiimin elinkaari -- Tiimijohtajuuden toteutuminen varhaiskasvatuksessa - tiimijohtajuuden erilaiset profiilit -- Osa 3: Toimivan tiimityön vaikutukset -- Työ ja tunteet -- Tunteiden vaikutus työntekijöiden väliseen vuorovaikutukseen -- Tiimityö osana lasten oppimista ja hyvinvointia -- Yhteenveto -- Liite 1. Päiväkodin johtajan tiimityön kehittämisen vuosikellomalli -- Liite 2. Tiimijohtamisen vuosikellomalli.
*520  $aMitä tiimin johtaminen varhaiskasvatuksessa tarkoittaa? Mitä tiimien johtamisessa tulee huomioida? Miten tiimijohtaja voi tukea moniammatillisten tiimien työtä? Tiimijohtaja auttaa tiimin jäseniä tekemään yhteistyötä keskenään ja suoriutumaan tehtävässään yhdessä sovittujen tavoitteiden mukaisesti. Tiimijohtajan on tarkasteltava kriittisesti tiimin toimintatapoja, mikä vaatii pureutumista niin perusasioihin, kuten toimintaa ohjaaviin asiakirjoihin ja tiimin rakenteeseen, kuin tiimin vuorovaikutukseen ja työskentelymalleihin. Teos kertoo konkreettisesti, millaisin keinoin tiimin toiminnasta vastaavat henkilöt voivat kehittää omia tiimijohtamisen taitojaan. Hyvä johtaminen tukee paitsi tiimin toimivuutta ja hyvinvointia myös lasten hyvää kasvua ja oppimista.
*583  $aBTJ AUKT/HENK$5FENNI
*650 7$apedagoginen johtaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23846
*650 7$avarhaiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$aesiopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20272
*650 7$atiimit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6374
*650 7$atiimityö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4081
*650 7$ajohtaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p554
*650 7$ajohtajuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8420
*650 7$atyöyhteisöt$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8543
*650 7$ayhteistyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6334
*650 7$avuorovaikutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$apäiväkodit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p282
*650 7$apedagogiskt ledarskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p23846
*650 7$asmåbarnspedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$aförskoleundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20272
*650 7$ateam$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6374
*650 7$ateamarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4081
*650 7$aledarskap (verksamhetsledning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p554
*650 7$aledarskap (egenskaper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8420
*650 7$aarbetsgemenskaper$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8543
*650 7$asamarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6334
*650 7$aväxelverkan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10591
*650 7$adaghem$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p282
*7001 $aHjelt, Hanna,$ekirjoittaja.
*7102 $aPS-kustannus,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000220565
*77608$iVerkkoaineisto:$z9789523704367
*884  $aONIX3 to MARC transformation$g20230317 - 20231103$kMELINDA_RECORD_IMPORT_SOURCE_4:22de871a45e0bd849ef95f6bf010f702282281e756f3993a8ef1491ee1045a65$qFI-NL$5MELINDA
*884  $aHelmet to Melinda MARC transformation$g20231127$kHELMET:509261300b735a0046a38f034dacfee168c2e6c4d6b6ed033ef20846aecd9b08$qFI-NL$5MELINDA
*901  $aMU20231120$5FENNI
*974  $aKV$bTT0048149$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Mitä tiimin johtaminen varhaiskasvatuksessa tarkoittaa? Mitä tiimien johtamisessa tulee huomioida? Miten tiimijohtaja voi tukea moniammatillisten tiimien työtä? Tiimijohtaja auttaa tiimin jäseniä tekemään yhteistyötä keskenään ja suoriutumaan tehtävässään yhdessä sovittujen tavoitteiden mukaisesti. Tiimijohtajan on tarkasteltava kriittisesti tiimin toimintatapoja, mikä vaatii pureutumista niin perusasioihin, kuten toimintaa ohjaaviin asiakirjoihin ja tiimin rakenteeseen, kuin tiimin vuorovaikutukseen ja työskentelymalleihin. Teos kertoo konkreettisesti, millaisin keinoin tiimin toiminnasta vastaavat henkilöt voivat kehittää omia tiimijohtamisen taitojaan. Hyvä johtaminen tukee paitsi tiimin toimivuutta ja hyvinvointia myös lasten hyvää kasvua ja oppimista. KT Samuli Ranta toimii yliopistotutkijana Itä-Suomen yliopistossa ja on kysytty luennoitsija. Ranta on aktiivisesti ottanut kantaa varhaiskasvatuksen ongelmakohtiin ja haluaa olla mukana kehittämässä varhaiskasvatuksen pedagogiikkaa. Tällä hetkellä Rannan tutkimustyö painottuu tiimityön, tiimijohtajuuden ja pedagogiikan ulottuvuuksiin.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.51