Gradian verkkokirjasto

Poissa porukasta : vahvista kouluun kiinnittymistä ja puutu poissaoloihin
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Virtanen, Tuomo, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Poissa porukasta : vahvista kouluun kiinnittymistä ja puutu poissaoloihin
Muut nimekkeet
  • Vahvista kouluun kiinnittymistä ja puutu poissaoloihin
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2023] BALTO print, Liettua : 2023.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 276 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Huomautus bibliografiasta ym.
  • Sisältää bibliografisia viitteitä.
Huomautus sisällöstä
  • Osa I Kouluun kiinnittyminen -- Osa II Koulupoissaolot -- Osa III Kouluun kiinnittymisen vahvistaminen ja koulupoissaolojen ehkäiseminen.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Pelkonen, Jenni, kirjoittaja.
Yhteisönnimi
  • PS-kustannus, kustantaja.
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto: ISBN 978-952-370-441-1
ISBN
  • 978-952-370-398-8
*00003247cam a2200661 i 4500
*00132809
*00520230929173252.0
*008230216s2023    fi a   | b||||||0|0|fin| 
*020  $a978-952-370-398-8$qpehmeäkantinen
*035  $a(FI-BTJ)7367251
*035  $a(FI-MELINDA)018727997
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL$dFI-Diak$dFI-Ku
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a373$21974/fin/fennica
*0801 $a377$21974/fin/fennica
*084  $a38.5$2ykl
*084  $a38.52$2ykl
*084  $a38.54$2ykl
*1001 $aVirtanen, Tuomo,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000164954
*24510$aPoissa porukasta :$bvahvista kouluun kiinnittymistä ja puutu poissaoloihin /$cTuomo Virtanen ja Jenni Pelkonen.
*24630$aVahvista kouluun kiinnittymistä ja puutu poissaoloihin
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2023]
*264 3$aLiettua :$bBALTO print,$c2023.
*300  $a276 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*504  $aSisältää bibliografisia viitteitä.
*5050 $aOsa I Kouluun kiinnittyminen -- Osa II Koulupoissaolot -- Osa III Kouluun kiinnittymisen vahvistaminen ja koulupoissaolojen ehkäiseminen.
*583  $aBTJ$5FENNI
*583  $aBTJ/AUKT HENK/jp$5FENNI
*650 7$akoulunkäynti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10624
*650 7$asitoutuminen (toiminta)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13419
*650 7$atukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$aoppilaat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$akoululaiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16485
*650 7$apoissaolot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12648
*650 7$aennaltaehkäisy$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19552
*650 7$aperuskoulu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$atoisen asteen koulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3387
*650 7$askolgång$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10624
*650 7$aförbinda sig$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13419
*650 7$astödjande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$aelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$askolelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16485
*650 7$afrånvaro$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12648
*650 7$aförebyggande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19552
*650 7$agrundskolan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$aandra stadiets utbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3387
*7001 $aPelkonen, Jenni,$ekirjoittaja.
*7102 $aPS-kustannus,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000220565
*77608$iVerkkoaineisto:$z978-952-370-441-1
*884  $aONIX3 to MARC transformation$g20230317 - 20230910$kMELINDA_RECORD_IMPORT_SOURCE_4:215a6df92a3e4df23e8c727e3b47e56052585a0be6f366fa0c447dbcbfd536b6$qFI-NL$5MELINDA
*884  $aHelmet to Melinda MARC transformation$g20230929$kHELMET:72276a7d2f1e796fac4441aca82a31baefef34ea72eaafe21fc0c6706febc83c$qFI-NL$5MELINDA
*901  $aMU20230928$5FENNI
*974  $aKV$bTT0048156$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Miksi pulpetti on tyhjä? Mitä lisääntyvien koulupoissaolojen taustalla on? Mikä tukisi oppilaan hyvinvointia ja kiinnittymistä kouluun? On tärkeää puuttua koulupoissaoloihin varhaisessa vaiheessa. Poissaolot koskettavat vain osaa oppilaista, mutta kouluun kiinnittymättömyys voi levitä myös kollektiiviseksi ilmiöksi. Kouluissa, joissa pinnataan paljon, saattaa pinnata myös sellainen oppilas, joka toisenlaisessa kouluympäristössä ei pinnaisi. Tämä käsikirja tarjoaa tutkittua tietoa ja käytännön ratkaisuehdotuksia oppilaiden kouluun kiinnittymisen vahvistamiseen, koulupoissaolojen ennaltaehkäisyyn ja poissaoloihin puuttumiseen. Kirja soveltuu peruskoulun ja toisen asteen oppilaiden parissa työskenteleville sekä korkeakoulujen opettajille. Tuomo Virtanen on yliopistonlehtori ja dosentti Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitoksessa sekä apulaisprofessori II Stavangerin yliopistossa Norjassa. Aiemmin hän on toiminut 19 vuotta perusasteen erityisopettajana. Virtanen väitteli vuonna 2016 kouluun kiinnittymisestä. Jenni Pelkonen on yliopistonopettaja Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitoksessa ohjauksen koulutusyksikössä. Hän on työskennellyt 14 vuotta perusopetuksen opinto-ohjaajana. Pelkonen tekee väitöskirjaa koulupoissaoloista.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38.5