Gradian verkkokirjasto

Kun koulu ei kukoistakaan : miten saada positiivinen pedagogiikka toimimaan
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Leskisenoja, Eliisa, kirjoittaja.
Yhtenäistetty nimeke
  • Kun koulu ei kukoistakaan. Suomi. Teksti. 2024.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Kun koulu ei kukoistakaan : miten saada positiivinen pedagogiikka toimimaan
Muut nimekkeet
  • Miten saada positiivinen pedagogiikka toimimaan
Julkaistu
  • Santalahti, Jyväskylä : [2024] Printon, Viro : 2024.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 250 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Huomautus sisällöstä
  • Positiivisen kasvatuksen nykytila -- Hyvinvointikulttuurin rakentaminen -- Kohti kestävää kukoistusta.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Mitä tehdä, jos koulussa on kokeiltu tutkittuun tietoon nojaavan positiivisen pedagogiikan toimintamalleja, mutta koulu ja oppijat eivät kukoistakaan? Miksi tulokset eivät näy omassa luokassa tai kouluyhteisössä? Jotta positiivisen pedagogiikan mahdollisuudet voidaan hyödyntää tehokkaasti, lasten ja nuorten myönteistä kasvua tulisi tukea tavoitteellisesti ja pitkäjänteisesti yksittäisten toimenpiteiden ja satunnaisten kokeilujen sijaan. Positiivisen pedagogiikan syvälliseen juurruttamiseen tarvitaan kaikkia koulun toimijoita - erityisesti myös rohkeaa suunnannäyttäjää, opettajaa, joka voi edistää hyvinvointia niin omassa luokassaan kuin koko koulussa. Teoksessa kerrotaan, millaisin käytäntein ja pedagogisin valinnoin voi luoda sellaisen kouluympäristön, joka vahvistaa kestävästi koko yhteisön hyvinvointia. Mukana on myös kannustavia esimerkkejä ja toimintamalleja kouluista, joissa ollaan jo pitkällä hyvinvointityössä.
Asiasana
Yhteisönnimi
  • Santalahti-kustannus, kustantaja.
ISBN
  • 978-952-370-469-5
*00004017cam a2200613 i 4500
*00133048
*00520240513092108.0
*008230914s2024    fi ||||       |0| 0|fin| 
*020  $a978-952-370-469-5$qpehmeäkantinen
*035  $a(FI-MELINDA)018863234
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL$dFI-Hul
*0410 $afin
*042  $afinb
*0801 $a371$21974/fin/1992
*084  $a38$2ykl
*084  $a38.5$2ykl
*1001 $aLeskisenoja, Eliisa,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000166899
*24010$aKun koulu ei kukoistakaan.$lSuomi.$hTeksti.$f2024.
*24510$aKun koulu ei kukoistakaan :$bmiten saada positiivinen pedagogiikka toimimaan /$cEliisa Leskisenoja.
*24630$aMiten saada positiivinen pedagogiikka toimimaan
*264 1$aJyväskylä :$bSantalahti,$c[2024]
*264 3$aViro :$bPrinton,$c2024.
*300  $a250 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aPositiivisen kasvatuksen nykytila -- Hyvinvointikulttuurin rakentaminen -- Kohti kestävää kukoistusta.
*520  $aMitä tehdä, jos koulussa on kokeiltu tutkittuun tietoon nojaavan positiivisen pedagogiikan toimintamalleja, mutta koulu ja oppijat eivät kukoistakaan? Miksi tulokset eivät näy omassa luokassa tai kouluyhteisössä? Jotta positiivisen pedagogiikan mahdollisuudet voidaan hyödyntää tehokkaasti, lasten ja nuorten myönteistä kasvua tulisi tukea tavoitteellisesti ja pitkäjänteisesti yksittäisten toimenpiteiden ja satunnaisten kokeilujen sijaan. Positiivisen pedagogiikan syvälliseen juurruttamiseen tarvitaan kaikkia koulun toimijoita - erityisesti myös rohkeaa suunnannäyttäjää, opettajaa, joka voi edistää hyvinvointia niin omassa luokassaan kuin koko koulussa. Teoksessa kerrotaan, millaisin käytäntein ja pedagogisin valinnoin voi luoda sellaisen kouluympäristön, joka vahvistaa kestävästi koko yhteisön hyvinvointia. Mukana on myös kannustavia esimerkkejä ja toimintamalleja kouluista, joissa ollaan jo pitkällä hyvinvointityössä.
*583  $aBTJ$5FENNI
*650 7$apositiivinen pedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29074
*650 7$ahyvinvointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1947
*650 7$akoululaitos$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11215
*650 7$akoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$atoimintakulttuuri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2036
*650 7$atoimintaympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6105
*650 7$ajohtaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p554
*650 7$asitouttaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19420
*650 7$aosallistaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10728
*650 7$apositiv pedagogik$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29074
*650 7$avälfärd$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1947
*650 7$askolväsen (institution)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11215
*650 7$averksamhetskultur$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2036
*650 7$aledarskap (verksamhetsledning)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p554
*650 7$alojalitetsskapande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19420
*650 7$adelaktiggörande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10728
*650 7$askolor (läroanstalter)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$averksamhetsmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6105
*7102 $aSantalahti-kustannus,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000226348
*884  $aONIX3 to MARC transformation$g20230914 - 20240320$kMELINDA_RECORD_IMPORT_SOURCE_4:727299eaad61b18835fdd7c9658e188382342bcd1fa4ed422837d0539b200fc2$qFI-NL$5MELINDA
*901  $b264$5FENNI$c20240510102249.0
*946  $iNimeke Onixissa:$aKun koulu ei kukoistakaan$bMiten saada positiivinen pedagogiikka toimimaan$5MELINDA
*974  $aKV$bTT0049995$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Mitä tehdä, jos koulussa on kokeiltu tutkittuun tietoon nojaavan positiivisen pedagogiikan toimintamalleja, mutta koulu ja oppijat eivät kukoistakaan? Miksi tulokset eivät näy omassa luokassa tai kouluyhteisössä? Jotta positiivisen pedagogiikan mahdollisuudet voidaan hyödyntää tehokkaasti, lasten ja nuorten myönteistä kasvua tulisi tukea tavoitteellisesti ja pitkäjänteisesti yksittäisten toimenpiteiden ja satunnaisten kokeilujen sijaan. Positiivisen pedagogiikan syvälliseen juurruttamiseen tarvitaan kaikkia koulun toimijoita - erityisesti myös rohkeaa suunnannäyttäjää, opettajaa, joka voi edistää hyvinvointia niin omassa luokassaan kuin koko koulussa. Teoksessa kerrotaan, millaisin käytäntein ja pedagogisin valinnoin voi luoda sellaisen kouluympäristön, joka vahvistaa kestävästi koko yhteisön hyvinvointia. Mukana on myös kannustavia esimerkkejä ja toimintamalleja kouluista, joissa ollaan jo pitkällä hyvinvointityössä. KT, rehtori Eliisa Leskisenojalla on vahva asiantuntemus positiivisen pedagogiikan toteuttamisesta varhaiskasvatuksesta toiselle asteelle. Hänen sydämenasianaan on lujittaa kouluissa tehtävää hyvinvointityötä lasten ja nuorten myönteisen kasvun tukemiseksi.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38