Gradian verkkokirjasto

Kuka kasvattaisi lapsesi?
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Tahkokallio, Keijo, kirjoittaja.
Yhtenäistetty nimeke
  • Kuka kasvattaisi lapsesi?, suomi
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Kuka kasvattaisi lapsesi?
Julkaistu
  • Minerva Kustannus, Helsinki: [2024] EU:ssa ©2024
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 262 sivua ; 23 cm
Huomautus sisällöstä
  • Alkusanat / Aulikki Uski, Keijo Tahkokallio -- Ensimmäinen kirje -- Muuttunut koulu / Aulikki Uski -- Kasvatuskulttuurin muutos / Keijo Tahkokallio -- Toinen kirje -- Omaehtoiset oppilaat uusissa oppimisympäristöissä / Aulikki Uski -- Oppilas pöydän alla / Keijo Tahkokallio -- Kolmas kirje -- Millaista koulun arki todella on? / Aulikki Uski -- Odota! - Opettajan taikasana / Keijo Tahkokallio -- Neljäs kirje -- Onko koulu parantunut uudistamalla? / Aulikki Uski -- "Rajat ja rakkaus" ja ystävällinen imperatiivi / Keijo Tahkokallio -- Viides kirje -- Kodin ja koulun työnjako / Aulikki Uski -- Autoritääristä ja auktoritatiivista kasvatusta / Keijo Tahkokallio -- Kuudes kirje -- Onko opettajan työ kutsumusammatti? / Aulikki Uski -- Positiivista pedagogiikka / Keijo Tahkokallio -- Seitsemäs kirje -- Miltä lapsia tulisi suojella? / Aulikki Uski -- Elämä lasten kanssa on suurta teatteria / Keijo Tahkokallio -- Kahdeksas kirje -- Ilon ja ihmetyksen aiheita / Aulikki Uski -- Onneksi lapsen kasvatus kestää 20 vuotta / Keijo Tahkokallio.
Asiasana
Aineiston lajityyppi/muoto
  • kirjeet
  • brev
Henkilönnimi
  • Uski, Aulikki, kirjoittaja.
Yhteisönnimi
  • Minerva Kustannus, kustantaja.
Toinen ilmiasu
  • ISBN 978-952-410-125-7
  • ISBN 978-952-410-126-4
ISBN
  • 978-952-410-124-0
*00005326cam a2200877 i 4500
*00133104
*00520240215144858.0
*008230905t20242024fi ||||       |0| i|fin| 
*020  $a978-952-410-124-0$qkovakantinen
*035  $a(FI-MELINDA)018855377
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL$dFI-Humak
*0410 $afin
*042  $afinb
*084  $a38$2ykl
*084  $a38.1$2ykl
*084  $a38.52$2ykl
*1001 $aTahkokallio, Keijo,$ekirjoittaja.$0(FI-ASTERI-N)000204024
*24010$aKuka kasvattaisi lapsesi?,$lsuomi
*24510$aKuka kasvattaisi lapsesi? /$cKeijo Tahkokallio, Aulikki Uski.
*264 1$aHelsinki:$bMinerva Kustannus,$c[2024]
*264 3$aEU:ssa
*264 4$c©2024
*300  $a262 sivua ;$c23 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aAlkusanat / Aulikki Uski, Keijo Tahkokallio -- Ensimmäinen kirje -- Muuttunut koulu / Aulikki Uski -- Kasvatuskulttuurin muutos / Keijo Tahkokallio -- Toinen kirje -- Omaehtoiset oppilaat uusissa oppimisympäristöissä / Aulikki Uski -- Oppilas pöydän alla / Keijo Tahkokallio -- Kolmas kirje -- Millaista koulun arki todella on? / Aulikki Uski -- Odota! - Opettajan taikasana / Keijo Tahkokallio -- Neljäs kirje -- Onko koulu parantunut uudistamalla? / Aulikki Uski -- "Rajat ja rakkaus" ja ystävällinen imperatiivi / Keijo Tahkokallio -- Viides kirje -- Kodin ja koulun työnjako / Aulikki Uski -- Autoritääristä ja auktoritatiivista kasvatusta / Keijo Tahkokallio -- Kuudes kirje -- Onko opettajan työ kutsumusammatti? / Aulikki Uski -- Positiivista pedagogiikka / Keijo Tahkokallio -- Seitsemäs kirje -- Miltä lapsia tulisi suojella? / Aulikki Uski -- Elämä lasten kanssa on suurta teatteria / Keijo Tahkokallio -- Kahdeksas kirje -- Ilon ja ihmetyksen aiheita / Aulikki Uski -- Onneksi lapsen kasvatus kestää 20 vuotta / Keijo Tahkokallio.
*583  $aBTJ$5FENNI
*583  $aBTJ AUKT/HENK$5FENNI
*650 7$akirjeenvaihto$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4844
*650 7$apsykologit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6875
*650 7$aerityisopettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14593
*650 7$akasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$akoululaiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16485
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$akoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$aoppimistulokset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8587
*650 7$aitseohjautuvuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8016
*650 7$aoppimisympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$aperuskoulu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$auudistukset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6795
*650 7$aopettajuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$akodin ja koulun yhteistyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38591
*650 7$avanhemmuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3312
*650 7$akotikasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14130
*650 7$aopintomenestys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8586
*650 7$aopettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*650 7$abrevväxling$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4844
*650 7$apsykologer$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6875
*650 7$aspeciallärare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14593
*650 7$afostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$abarn (åldersgrupper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$askolelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16485
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$askolor (läroanstalter)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$ainlärningsresultat$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8587
*650 7$astudieframgång$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8586
*650 7$asjälvinstruktion$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8016
*650 7$ainlärningsmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$agrundskolan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2518
*650 7$areformer$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6795
*650 7$alärarskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$asamarbete mellan hem och skola$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p38591
*650 7$aföräldraskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3312
*650 7$ahemuppfostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14130
*655 7$akirjeet$2slm/fin$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s897
*655 7$abrev$2slm/swe$0http://urn.fi/URN:NBN:fi:au:slm:s897
*7001 $aUski, Aulikki,$ekirjoittaja.
*7102 $aMinerva Kustannus,$ekustantaja.$0(FI-ASTERI-N)000220589
*7760 $z978-952-410-125-7
*7760 $z978-952-410-126-4
*884  $aONIX3 to MARC transformation$g20230905 - 20240213$kMELINDA_RECORD_IMPORT_SOURCE_4:1fca57031aa5bbf1612ceaa10bd77471c32d9ae552f768604490f8569de91a71$qFI-NL$5MELINDA
*901  $aMU20240209$5FENNI
*974  $aKV$bTT0049465$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Mihin unohtui kasvatus? Psykologi Keijo Tahkokallio ja erityisopettaja Aulikki Uski pohtivat kirjassaan kasvatuksen polttavia kysymyksiä koulussa ja kotona. Uski kuvaa nykykasvatuksen todellisuutta ja sen vaikutuksia lasten käyttäytymiseen niin koulussa kuin kotonakin. Tahkokallio puolestaan kertoo, miten kasvatuskulttuuri on muuttunut vuosikymmenien kuluessa ja miksi oppimistulokset ovat huonontuneet viime vuosina. Kirja antaa myös käytännön neuvoja mm. siitä, miten toimia huonosti käyttäytyvän lapsen kanssa ja miten ratkaista erilaisia ongelmatilanteita koulussa ja kotona. Vanhempien ongelmana on usein, että he eivät uskalla kohdata lasten myrskyisiä tunnetiloja – ja antavat periksi. Kun myös opettajien auktoriteetti koulussa on pikkuhiljaa kadonnut, oppilaat eivät osaa enää noudattaa suoria ohjeita eivätkä ymmärrä, missä heidän oman päätöksentekonsa rajat kulkevat. Kirjoittajat osoittavat kirjassaan, että lapsi tarvitsee edelleen vanhempia ja muita kodin ulkopuolisia aikuisia, jotka kykenevät päättämään lapsen asioista. Keijo Tahkokallio on espoolainen psykologi, joka on perehtynyt kasvatukseen, vanhemmuuteen ja elämänhallintaan. Hän on kirjoittanut useita kirjoja, joista lasten kasvattamista käsittelevät: Myönteinen ajattelu lasten kasvatuksessa, Kotipesän lämpöä etsimässä, Mitä tehdä levottomille lapsille ja Uskalla olla lapsellesi aikuinen. Aulikki Uski on lahtelainen erityisopettaja.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Lainassa01.08.2024Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38