Gradian verkkokirjasto

Voimaa opiskeluun - otetta ohjaukseen : voimaa opiskeluun -hankkeen loppujulkaisu
Muistilista on tyhjä
Vis
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Voimaa opiskeluun - otetta ohjaukseen : voimaa opiskeluun -hankkeen loppujulkaisu
Muut nimekkeet
  • Voimaa opiskeluun -hankkeen loppujulkaisu
Julkaistu
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu, Helsinki : 2020. PunaMusta Oy Tampere :
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 92 sivua : kuvitettu ; 25 cm
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • Diak puheenvuoro, ISSN 2343-2209 ; 29
Yleinen huomautus
  • Artikkelien kirjoittajat: Falk Saara-Maija ja 11 muuta.
  • Voimaa opiskeluun -hanke.
  • Lisäpainokset: 2021.
Huomautus sisällöstä
  • Esipuhe : tulevaisuustyötä parhaimmillaan! / Minna Savolainen -- Osa 1. Voimaa opiskeluun: hanke ja sen erilaiset tukimallit -- Voimaa opiskeluun – toimintamalleja opiskelijan tueksi / Mertsi Ärling ja Marjo Hannukkala -- Hyvinvoinnista voimaa opintoihin / Jukka-Pekka Jänkälä -- Vahvakin voi tarvita tukea / Niina-Maarit Rautamäki -- Mielenterveys- ja elämänhallintataidot osaksi henkilöstön osaamista / Noora Paakki -- Arvot tukemaan arkea : malleja opiskelijoiden hyvinvoinnin vahvistamiseen toisella asteella / Kaisa Nurkkala ja Saara-Maija Falk -- Opiskelijoiden kokemukset elämänhallintataidoista ja opiskelukyvystä : "et löytäis sen balanssin ja – "et löytäis sen balanssin ja pystys olee siinä / Nina Weckström ja Taru Veikkolainen -- Vertaismentorointi opiskelukyvyn ja hyvinvoinnin tukena / Susanna Hyväri, Noora Paakki ja Heli Sipilä -- Tukimallit opintojen edistämiseksi ammattikorkeakoulussa / Eeva Kylä-Setälä ja Heli Sipilä -- Opiskelijat tarvitsevat turvaverkkoja / Mertsi Ärling -- Osa 2. Erilaisia harjoitteita opiskelijoiden kanssa työskentelyyn.
Huomautus sisällöstä, tiivistelmä tms.
  • Strength for studies - getting a grip on guidance : final publication of the Strenght for studies project.
Asiasana
Henkilönnimi
  • Ärling, Mertsi, kirjoittaja, toimittaja.
  • Falk, Saara-Maija, kirjoittaja.
Toinen ilmiasu
  • Verkkoaineisto: ISBN 978-952-493-341-4
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • Diak puheenvuoro, 2343-2209 ; 29.
Elektronisen aineiston sijainti ja käyttö (URI)
  • https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-493-341-4 Linkki verkkojulkaisuun
ISBN
  • 978-952-493-340-7
*00005485cam a2200853 i 4500
*00133288
*00520240528021243.0
*008200227s2020    fi ||||       |0| 0|fin| 
*020  $a978-952-493-340-7$qpehmeäkantinen
*035  $a(FI-MELINDA)016745720
*040  $aFI-Diak$bfin$erda$dFI-BTJ$dFI-NL
*0410 $afin$beng
*042  $afinb
*0801 $a377$21974/fin/fennica
*0801 $a378$21974/fin/fennica
*084  $a38.41$2ykl
*084  $a38.54$2ykl
*084  $a38$2ykl
*24500$aVoimaa opiskeluun - otetta ohjaukseen :$bvoimaa opiskeluun -hankkeen loppujulkaisu /$cMertsi Ärling (toim).
*24630$aVoimaa opiskeluun -hankkeen loppujulkaisu
*264 1$aHelsinki :$bDiakonia-ammattikorkeakoulu,$c2020.
*264 3$aTampere :$bPunaMusta Oy
*300  $a92 sivua :$bkuvitettu ;$c25 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*4901 $aDiak puheenvuoro,$x2343-2209 ;$v29
*500  $aArtikkelien kirjoittajat: Falk Saara-Maija ja 11 muuta.
*500  $aVoimaa opiskeluun -hanke.
*500  $aLisäpainokset: 2021.
*5050 $aEsipuhe : tulevaisuustyötä parhaimmillaan! / Minna Savolainen -- Osa 1. Voimaa opiskeluun: hanke ja sen erilaiset tukimallit -- Voimaa opiskeluun – toimintamalleja opiskelijan tueksi / Mertsi Ärling ja Marjo Hannukkala -- Hyvinvoinnista voimaa opintoihin / Jukka-Pekka Jänkälä -- Vahvakin voi tarvita tukea / Niina-Maarit Rautamäki -- Mielenterveys- ja elämänhallintataidot osaksi henkilöstön osaamista / Noora Paakki -- Arvot tukemaan arkea : malleja opiskelijoiden hyvinvoinnin vahvistamiseen toisella asteella / Kaisa Nurkkala ja Saara-Maija Falk -- Opiskelijoiden kokemukset elämänhallintataidoista ja opiskelukyvystä : "et löytäis sen balanssin ja – "et löytäis sen balanssin ja pystys olee siinä / Nina Weckström ja Taru Veikkolainen -- Vertaismentorointi opiskelukyvyn ja hyvinvoinnin tukena / Susanna Hyväri, Noora Paakki ja Heli Sipilä -- Tukimallit opintojen edistämiseksi ammattikorkeakoulussa / Eeva Kylä-Setälä ja Heli Sipilä -- Opiskelijat tarvitsevat turvaverkkoja / Mertsi Ärling -- Osa 2. Erilaisia harjoitteita opiskelijoiden kanssa työskentelyyn.
*520  $aStrength for studies - getting a grip on guidance : final publication of the Strenght for studies project.
*650 7$aopiskelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4781
*650 7$atukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$aohjaus (neuvonta ja opastus)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p178
*650 7$aopinto-ohjaus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14999
*650 7$aammattikorkeakoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10564
*650 7$atoisen asteen koulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3387
*650 7$aopintojen keskeyttäminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4782
*650 7$aennaltaehkäisy$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19552
*650 7$aopiskelijat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16486
*650 7$aopiskelukyky$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25096
*650 7$aelämänhallinta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4357
*650 7$ahenkinen hyvinvointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1946
*650 7$ahyvinvointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1947
*650 7$amielenterveysongelmat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20629
*650 7$amentorointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p298
*650 7$avertaistuki$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12878
*650 7$aprojektit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3006
*650 7$aatt studera$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4781
*650 7$astödjande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$ahandledning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p178
*650 7$astudievägledning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14999
*650 7$ayrkeshögskolor$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10564
*650 7$aandra stadiets utbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3387
*650 7$astudieavbrott$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4782
*650 7$aförebyggande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19552
*650 7$astuderande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16486
*650 7$astudieförmåga$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25096
*650 7$alivskompetens$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4357
*650 7$apsykiskt välbefinnande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1946
*650 7$avälfärd$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1947
*650 7$apsykiska problem$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p20629
*650 7$amentorskap$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p298
*650 7$astöd av likställda$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12878
*650 7$aprojekt$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3006
*7001 $aÄrling, Mertsi,$ekirjoittaja,$etoimittaja.$0(FI-ASTERI-N)000211671
*7001 $aFalk, Saara-Maija,$ekirjoittaja.
*77608$iVerkkoaineisto:$z978-952-493-341-4
*830 0$aDiak puheenvuoro,$x2343-2209 ;$v29.
*85641$uhttps://urn.fi/URN:ISBN:978-952-493-341-4$yLinkki verkkojulkaisuun
*884  $aONIX3 to MARC transformation$g20230718 - 20240528$kMELINDA_RECORD_IMPORT_SOURCE_4:e90181153db8305e62f32597200bc9239bc159e92f2b15598033941ba7952638$qFI-NL$5MELINDA
*901  $aMU20200506$5FENNI
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Voimaa opiskeluun -hanke etsi keinoja vähentää opintojen keskeyttämistä ja viivästymistä. Hanke paneutui opiskelijoiden siirtymävaiheiden ja koulutuksellista tasaarvoa tukevien palveluiden parantamiseen. Kohderyhmänä oli toisen asteen ja ammattikorkeakouluopiskelijoita. Kirja on Voimaa opiskeluun -hankkeen loppujulkaisu, jossa esitellään erilaisia malleja opinnoissa jaksamisen turvaamiseksi. Tukimallit vahvistavat opiskelijoiden mielenterveys- ja elämänhallintataitoja. Tavoitteena on opiskelijan kokonaisvaltainen ja oikeaaikainen tukeminen. Tukimalleja pilotoitiin eri tavoin: toisella asteella tuki rakennettiin osaksi opintoja, ammattikorkea-koulussa tarjottiin opiskelijoille elämän-hallintataitojen kurssia sekä kehitettiin vertaismentorointia. Julkaisun toiseen osioon on koottu harjoitteita, joita sovellettiin pilotoinnissa eri tavoin. Hankkeessa saatiin vahvistusta näkemykselle, jonka mukaan koulutusorganisaatioiden tulee sisällyttää mielenterveyttä tukevia elementtejä luonnolliseksi osaksi rakenteita, toimintakulttuuria ja opetussisältöjä. On tärkeää vahvistaa koulutusorganisaatioiden henkilöstön mielenterveysosaamista, turvata toimiva opiskeluterveydenhuolto sekä edistää moniammatillista yhteistyötä. Ongelmien ennaltaehkäisyn ja uupumuksen varhaisen tunnistamisen avulla opintojen viivästyminen vähenee ja siirtyminen jatko-opintoihin ja työelämään nopeutuu.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
Ex1Katso huomautus (ei lainattavissa)19.12.2024Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38
Ex2Katso huomautus (ei lainattavissa)19.12.2024Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma38