Gradian verkkokirjasto

Moral leadership : getting to the heart of school improvement
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Sergiovanni, Thomas J.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Moral leadership : getting to the heart of school improvement
Julkaistu
  • Jossey-Bass, [San Francisco] : 1992.
UDK-luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • xvii, 173 s.
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa
  • The Jossey-Bass education series
Yleinen huomautus
  • Tekniikka 17556.
Asiasana
Sarjalisäkirjaus - yhtenäistetty nimeke
  • The Jossey-Bass education series.
ISBN
  • 0-7879-0259-4
*00000929nam a22003014a 4500
*0013893
*00520200525075446.0
*008031127s1992\\\\xxu||||||||||\||||||eng|c
*020  $a0-7879-0259-4
*035  $a10014
*035  $a(PrettyLib)0000010014
*0410 $aeng
*080  $aUDK:37
*1001 $aSergiovanni, Thomas J.
*24510$aMoral leadership :$bgetting to the heart of school improvement /$cThomas J. Sergiovanni.
*260  $a[San Francisco] :$bJossey-Bass,$c1992.
*300  $axvii, 173 s.
*4901 $aThe Jossey-Bass education series
*500  $aTekniikka 17556.
*650 7$aoppilaitokset$2ysa
*650 7$akoulut$2ysa
*650 7$ajohtaminen$2ysa
*650 7$auudistukset$2ysa
*650 7$akoulunuudistus$2ysa
*650 7$akoulunjohtajat$2ysa
*650 7$arehtorit$2ysa
*830 0$aThe Jossey-Bass education series.
*852  $lSERGIOVANNI
*979  $a0000010014
*999  $aMikroMarc$b[Kirja]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

"A vision of what could (and probably should) be. . . . The reader may want to revisit some sections for further reflection." --Educational Leadership "An excellent book that offers much to the seasoned administrator and should be on the list of required reading for introductory administration classes." --NASSP Bulletin Moral Leadership shows how creating a new leadership practice--one with a moral dimension built around purpose, values, and beliefs--can transform a school from an organization to a community and inspire the kinds of commitment, devotion, and service that can make our schools great. Sergiovanni explains the importance of legitimizing emotion and getting in touch with basic values and connections with others. He reveals how true collegiality, based on shared work and common goals, leads to a natural interdepAndence among teachers and shows how a public declaration of values and purpose can help turn schools into virtuous communities where teachers are self-managers and professionalism is considered an ideal.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
16546Saatavana Viitaniemen kirjasto - Pääkokoelma37