Gradian verkkokirjasto

Työ ja oppiminen yrityksissä : ongelmista ratkaisuihin
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Jalava, Urpo,
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Työ ja oppiminen yrityksissä : ongelmista ratkaisuihin
Julkaistu
  • WSOY, Helsinki : 2003 (Vantaa : Dark)
National Library of Medicinen (NLM) luokituskoodi
  • L
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Painos
  • 1. p.
Ulkoasutiedot
  • 216 sivua : kuvitettu ; 24 cm
Huomautus sisällöstä
  • Tapausesimerkkejä
  • Kehittämistyötä ongelmaperustaisen oppimisen avulla Sulzer Pumps Finland Oy. -- PBL-ympyrä. -- Hyvä ongelma ja toimiva ratkaisu oppimisen perustana. -- PBL-toiminta strategisena projektina on ideoiden maailman ja käytännön työn kohtauspaikka. -- Oppiminen, teoriaa vai käytäntöä? -- Työskentely tietoa luovassa ryhmässä. -- PBL-valmentaja. -- PBL-valmentajien kommentteja. -- Multilift Oy, FMS-tiimi. -- Nokia renkaat OYJ. -- PBL-työkaluja käytännön työhön.
Aikaa ilmaiseva termi asiasanana
Asiasana
Asiasana - Kontrolloimaton
Henkilönnimi
  • Vikman, Ari, kirjoittaja.
ISBN
  • 951-0-27001-6
*00006764cam a2201369 i 4500
*0013976
*00520221007144318.0
*008030725s2003    fi |||||||||||||||||fin| 
*015  $afx733208$2skl
*020  $a951-0-27001-6$qnidottu
*035  $a(FI-MELINDA)002335769
*040  $aFI-NL$bfin
*0410 $afin
*042  $afinb
*060 4$aL
*072 7$a57$2kkaa
*080  $a159.9
*080  $a159.95
*080  $a371.3
*080  $a65
*080  $a65.01/.03
*080  $a65.012.6
*080  $a658.3
*080  $a658.387.4
*080  $a658$21974/fin/fennica
*080  $a37$21974/fin/fennica
*080  $a159.94/.95$21974/fin/fennica
*080  $a65.012
*080  $a159.953
*080  $a005.3
*084  $a69.13$2ykl
*084  $a14.12$2ykl
*084  $a69.1$2ykl
*1001 $aJalava, Urpo,$0(FI-ASTERI-N)000101207
*24510$aTyö ja oppiminen yrityksissä :$bongelmista ratkaisuihin /$cUrpo Jalava, Ari Vikman ; [diagrammit: Timo Jokivartio].
*250  $a1. p.
*260  $aHelsinki :$bWSOY,$c2003$e(Vantaa :$fDark)
*300  $a216 sivua :$bkuvitettu ;$c24 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*5050 $aTapausesimerkkejä
*5050 $aKehittämistyötä ongelmaperustaisen oppimisen avulla Sulzer Pumps Finland Oy. -- PBL-ympyrä. -- Hyvä ongelma ja toimiva ratkaisu oppimisen perustana. -- PBL-toiminta strategisena projektina on ideoiden maailman ja käytännön työn kohtauspaikka. -- Oppiminen, teoriaa vai käytäntöä? -- Työskentely tietoa luovassa ryhmässä. -- PBL-valmentaja. -- PBL-valmentajien kommentteja. -- Multilift Oy, FMS-tiimi. -- Nokia renkaat OYJ. -- PBL-työkaluja käytännön työhön.
*648 7$a1990-luku$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6199061999
*648 7$a1990-talet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6199061999
*650 2$aorganizational innovation
*650 2$aproblem-based learning
*650 7$aoppimisympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$aongelmanratkaisu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6006
*650 7$akoulutusohjelmat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9675
*650 7$avalmentajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19861
*650 7$aryhmätyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4079
*650 7$atyöympäristö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8544
*650 7$aongelmalähtöinen oppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5918
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$atyö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1810
*650 7$aosaaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8343
*650 7$ahenkilöstö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4190
*650 7$akehittäminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4230
*650 7$ayritykset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3128
*650 7$aopetusmenetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$atyöyhteisöt$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8543
*650 7$atyöelämä$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16262
*650 7$atyössäoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10225
*650 7$atiimityö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4081
*650 7$atyöpaikat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13463
*650 7$aorganisaatiot$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p272
*650 7$akehittämissuunnittelu$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16899
*650 7$aprojektioppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16501
*650 7$ahenkilöstökoulutus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p296
*650 7$atyöilmapiiri$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8545
*650 7$atyöntekijät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1075
*650 7$ahenkilöstöhallinto$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p301
*650 7$aongelmat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3392
*650 7$atoiminta$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8090
*650 7$ahenkilöstöjohtaminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12871
*650 7$ainlärningsmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4835
*650 7$aarbetsgemenskaper$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8543
*650 7$aarbetsliv$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16262
*650 7$ainlärning i arbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10225
*650 7$ateamarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4081
*650 7$aarbetsplatser$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p13463
*650 7$aorganisationer$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p272
*650 7$autvecklingsplanering$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16899
*650 7$aprojektinlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16501
*650 7$apersonalutbildning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p296
*650 7$aarbetsklimat$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8545
*650 7$aarbetstagare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1075
*650 7$aproblemlösning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6006
*650 7$autbildningsprogram$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9675
*650 7$atränare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p19861
*650 7$agrupparbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4079
*650 7$aarbetsmiljö$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8544
*650 7$aproblembaserat lärande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5918
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aarbete$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1810
*650 7$akunnande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8343
*650 7$apersonal$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4190
*650 7$autveckling (verksamhet)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4230
*650 7$aföretag$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3128
*650 7$aundervisningsmetoder$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$apersonaladministration$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p301
*650 7$aproblem$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p3392
*650 7$averksamhet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8090
*650 7$apersonalledning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p12871
*650 4$aopetusohjelmat
*653  $aEmployee education
*653  $aOrganisaation kehittäminen
*653  $aHenkilöstön kehittäminen
*653  $aOrganizational development
*653 0$aorganisaation kehittäminen
*7001 $aVikman, Ari,$ekirjoittaja.
*901  $b648$5FIKKA$c20221007144318.0
*908  $afin
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Esittelyteksti Henkilöstökoulutuksessa ja osaamisen kehittämisessä painotetaan nykyisin voimakkaasti työsidonnaisuutta ja ongelmakeskeisyyttä. Tämä ongelmaperustaisen oppimisen (PBL) käsikirja antaa ohjeita menetelmän käytöstä työpaikoilla. Menetelmässä on keskeistä henkilöstön lisääntyvän osaamisen yhdistäminen työpaikan käytännön ongelmien ratkaisemiseen. Kirjassa käsitellään myös PBL-toiminnan ohjaajan ja ryhmän työtapoja. Sovellettavuuden varmistamiseksi kirjassa on käytännöllisiä esimerkkejä PBL-ohjelman toteutuksesta. Erityisen seikkaperäisesti käsitellään niitä keskeisiä asioita, joissa ohjelman toteuttajan täytyy onnistua, jotta hanke toimisi. Kirjan tietojen avulla esimies- tai suunnittelutehtävissä toimiva henkilö voi ryhtyä PBL-toiminnan ohjaajaksi.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
16835Saatavana Kukkulan kirjasto - Priimus-kokoelma658