Gradian verkkokirjasto

Temperamentti ja koulumenestys
Muistilista on tyhjä
Vis
Henkilönnimi
  • Keltikangas-Järvinen, Liisa,
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Temperamentti ja koulumenestys
Julkaistu
  • WSOY, Helsinki : 2006 (Juva : WS Bookwell)
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
  • 272 sivua ; 22 cm
Yleinen huomautus
  • Lisäpainokset: 2. p. 2008.
Huomautus sisällöstä
  • I. Temperamentti on synnynnäinen taipumus. -- II. Temperamentti vaikuttaa oppilaan koulumenestykseen. -- III. Erilaiset temperamentit opettajan haasteena. -- IV. Erilaiset temperamentit vanhempien haasteena. -- V. Loppupäätelmät.
Asiasana
Asiasana - Kontrolloimaton
ISBN
  • 951-0-32238-5
*00004684cam a2201009 i 4500
*0015092
*00520210429082014.0
*008060804s2006    fi |||||||||||||||||fin| 
*015  $afx831011$2skl
*020  $a951-0-32238-5$qsidottu
*0248 $aA1095054
*035  $a(FI-MELINDA)004826100
*040  $aFI-NL$bfin
*0410 $afin
*042  $afinb
*072 7$a57$2kkaa
*072 7$a55$2kkaa
*080  $a159.94/.95$21974/fin/fennica
*080  $a159.9
*080  $a159.922.7
*080  $a159.923
*080  $a159.953
*080  $a37.015.3
*080  $a371.212.7
*080  $a371.26
*084  $a14.12$2ykl
*084  $a14$2ykl
*084  $a14.4$2ykl
*084  $a14.6$2ykl
*1001 $aKeltikangas-Järvinen, Liisa,$0(FI-ASTERI-N)000047290
*24510$aTemperamentti ja koulumenestys /$cLiisa Keltikangas-Järvinen.
*260  $aHelsinki :$bWSOY,$c2006$e(Juva :$fWS Bookwell)
*300  $a272 sivua ;$c22 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aLisäpainokset: 2. p. 2008.
*5050 $aI. Temperamentti on synnynnäinen taipumus. -- II. Temperamentti vaikuttaa oppilaan koulumenestykseen. -- III. Erilaiset temperamentit opettajan haasteena. -- IV. Erilaiset temperamentit vanhempien haasteena. -- V. Loppupäätelmät.
*650 4$askolan
*650 7$atemperamentti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7077
*650 7$alapset (ikäryhmät)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$anuoret$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11617
*650 7$aopintomenestys$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8586
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$aoppimistyylit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7416
*650 7$aopettaja-oppilassuhde$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1050
*650 7$avanhempi-lapsisuhde$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2260
*650 7$akoululaiset$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16485
*650 7$aoppilaat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$aoppilasarviointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7111
*650 7$akasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$akoulukasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14839
*650 7$akoulunkäynti$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10624
*650 7$akasvatuspsykologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16586
*650 7$apsykologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1632
*650 7$aluonteenpiirteet$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4824
*650 7$apersoonallisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7075
*650 7$aerityisopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6984
*650 7$avanhemmat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4074
*650 7$aopettajat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*650 7$atemperament$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7077
*650 7$abarn (åldersgrupper)$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4354
*650 7$aungdomar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p11617
*650 7$astudieframgång$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8586
*650 7$ainlärning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$ainlärningsstilar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7416
*650 7$aförhållandet lärare-elev$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1050
*650 7$aföräldrar-barn-förhållande$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2260
*650 7$askolelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16485
*650 7$aelever$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$aelevbedömning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7111
*650 7$afostran$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$afostran i skolan$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14839
*650 7$askolgång$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p10624
*650 7$apedagogisk psykologi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p16586
*650 7$apsykologi$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1632
*650 7$akaraktärsdrag$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4824
*650 7$apersonlighet$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7075
*650 7$aspecialundervisning$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6984
*650 7$aföräldrar$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p4074
*650 7$alärare$2yso/swe$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1117
*653  $aPersonality$aChild Psychology
*653  $aPersonality$aSchool Adjustment
*901  $aMU20060807$5FENNI
*908  $afin
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Ymmärrä temperamenttia, ymmärrä lastasi - korvaamaton käsikirja vanhemmille ja opettajille Koulu on kodin jälkeen lapsen tärkein kasvuympäristö. Oppimisen lisäksi koulu vaikuttaa lapsen sosioemotionaaliseen kehitykseen, minäkuvaan ja itsetuntoon. Oppilaan temperamentti puolestaan vaikuttaa siihen, miten opettaja häntä arvioi ja opettaa. Tietynlainen temperamentti tukee koulunkäyntiä. Toisaalta temperamentti voi myös vaikeuttaa koulumenestystä ja tehdä lapsesta kykyihinsä ja osaamiseensa verrattuina alisuoriutujan. Temperamentin huomioon ottaminen ajoissa vähentää syrjäytymistä ja erityisopetuksen tarvetta, mutta ennen kaikkea auttaa lasta kasvamaan tasapainoiseksi, stressiä sietäväksi ja itsensä hyväksyväksi aikuiseksi. Liisa Keltikangas-Järvinen on suomalaisen temperamenttitutkimuksen uranuurtaja ja arvostettu tietokirjailija. Hän on käsitellyt teoksissaan itsetuntoa, lasten aggressiivisuutta ja temperamentin vaikutuksia mm. ihmisen yksilöllisyyteen, koulumenestykseen ja elämänhallintaan. Keltikangas-Järvinen on Helsingin yliopiston psykologian professori, ja hänet valittiin Vuoden professoriksi 2008. Psykologian professori Liisa Keltikangas-Järvinen on suomalaisen temperamenttitutkimuksen uranuurtaja ja arvostettu tietokirjailija. Hän on käsitellyt teoksissaan itsetuntoa, lasten aggressiivisuutta ja temperamentin vaikutuksia mm. ihmisen yksilöllisyyteen, koulumenestykseen ja elämänhallintaan. Hän on saanut työstään useita tunnustuksia, professoriliitto valitsi hänet Vuoden professoriksi vuonna 2008. Hänen teoksensa Sosiaalisuus ja sosiaaliset taidot (2010) sai Lauri Jäntin säätiön tietokirjapalkinnon ”merkittävänä yhteiskunnallisena puheenvuorona”.

Lähetä
TilaEräpäiväKuuluuHylly
26452Saatavana Viitaniemen kirjasto - Pääkokoelma159.9
30717Odottaa uutta hyllysijaintia Kukkulan kirjasto - Priimus-kokoelma159.9
30716Saatavana Kukkulan kirjasto - Pääkokoelma14.12