Henkilönnimi
Yhtenäistetty nimeke Taking charge of ADHD : the complete, authoritative guide for parents
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö ADHD : kuinka hallita ADHD
Julkaistu
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
Asiasana
Henkilönnimi
Yhteisönnimi
ISBN
*00001214nam a22003854a 4500
*0016928
*00520200525075459.0
*008090108s2008\\\\fi\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-951-579-275-4
*035 $a16991
*035 $a(PrettyLib)0000016991
*0410 $afin$heng
*080 $aUDK:616.8
*084 $aYKL:59.55$2ykl
*090 $aOMA:59.55
*1001 $aBarkley, Russell A.
*24010$aTaking charge of ADHD : the complete, authoritative guide for parents
*24510$aADHD :$bkuinka hallita ADHD /$cRussel A. Barkley ; [suomennos: Kirsi Kankaansivu].
*260 $aKuopio :$bUNIpress,$c2008.
*300 $a391 s. :$bkuv. ;$c25 cm.
*650 7$aADHD$2ysa
*650 7$ahoito$2ysa
*650 7$alapset$2ysa
*650 7$anuoret$2ysa
*650 7$aitsehallinta$2ysa
*650 7$avanhemmuus$2ysa
*650 7$aerityiskasvatus$2ysa
*650 7$akotikasvatus$2ysa
*650 7$akasvatusoppaat$2ysa
*650 7$aerilaiset oppijat$2ysa
*650 7$alääkehoito$2ysa
*7001 $aKankaansivu, Kirsi.
*7102 $aUnipress.
*852 $lBARKLEY
*979 $a0000016991
*999 $aMikroMarc$b[Kirja]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
ADHD (Attention Deficit/Hyperactivity Disorder) on tarkkaavuuden, ylivilkkauden ja impulsiivisuuden häiriö, josta arvioidaan Suomessa kärsivän noin 3-7 prosenttia väestöstä. Viime vuosina ADHD:sta on alettu puhua yhä yleisemmin, ja sen diagnosointi on myös kehittynyt sekä samoin erilaiset hallinta- ja hoitomuodot.
Koska ADHD:n omaavat henkilöt ovat huomattavan näkyviä käyttäytymiseltään, joutuu ympäristö huomioimaan tämän oireyhtymän omaavienkäyttäytymisen niin perheissä, päiväkodeissa, kouluissa, harrastuksissa, lähipiirissä kuin myös työpaikoilla.
Tässä laajassa tietokirjassa professori Russel A. Barkley havainnollistaa ADHD:n ymmärtämistä, sen syntymiseen vaikuttavia tekijöitä, diagnosointia, sen kanssa pärjäämistä, vanhempien kasvattajaroolin merkitystä sekä erityisesti näiden seikkojen vaikutusta lapsen koulunkäynnin, kehityksen ja tulevan yhteiskunnassa toimimisen kannalta.