Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Tutkiva oppiminen ja pedagoginen asiantuntijuus
Julkaistu Tampereen ammattikorkeakoulu, ammatillinen opettajakorkeakoulu. OKKA-säätiö, Tampere : 2009.
UDK-luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot
Sarjamerkintö ei-lisäkirjausmuodossa Tampereen ammattikorkeakoulu.. A, Tutkimuksia ; 15/2009
Yleinen huomautus Opetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiön - OKKA-säätiön julkaisuja.
Asiasana
Henkilönnimi Heinilä, Henna. Kalli, Pekka. Ranne, Kaarina.
ISBN
*00001635nam a22004694a 4500
*0019006
*00520200525075507.0
*008100820s2009\\\\fi\||||||||||\||||||fin|c
*020 $a978-952-5264-81-4
*035 $a29687
*035 $a(PrettyLib)0000029687
*0410 $afin
*080 $aUDK:37
*084 $aYKL:38$2ykl
*084 $aYKL:38.2$2ykl
*084 $aYKL:38.4$2ykl
*24500$aTutkiva oppiminen ja pedagoginen asiantuntijuus /$cHenna Heinilä, Pekka Kalli, Kaarina Ranne.
*260 $aTampere :$bTampereen ammattikorkeakoulu, ammatillinen opettajakorkeakoulu. OKKA-säätiö,$c2009.
*300 $a164 s.
*4901 $aTampereen ammattikorkeakoulu.. A, Tutkimuksia ;$v15/2009
*500 $aOpetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiön - OKKA-säätiön julkaisuja.
*650 7$aoppiminen$2ysa
*650 7$apedagogiikka$2ysa
*650 7$aasiantuntijuus$2ysa
*650 7$ainnovatiivisuus$2ysa
*650 7$akontekstuaalisuus$2ysa
*650 7$aryhmät$2ysa
*650 7$aryhmädynamiikka$2ysa
*650 7$atieto$2ysa
*650 7$aemotionaalisuus $2ysa
*650 7$atutkiva oppiminen$2ysa
*650 7$akokemukset$2ysa
*650 7$areflektio$2ysa
*650 7$ayrittäjyys$2ysa
*650 7$aarviointi$2ysa
*650 7$avertaisarviointi$2ysa
*7001 $aHeinilä, Henna.
*7001 $aKalli, Pekka.
*7001 $aRanne, Kaarina.
*8102 $aTampereen ammattikorkeakoulu..$n A,$pTutkimuksia ;$v15/2009
*852 $lTUTKIVA
*979 $a0000029687
*999 $aMikroMarc$b[Kirja]$x0
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Tutkivan oppiminen ja pedagoginen asiantuntijuus on syntynyt ammatillisessa opettajankoulutuksessa toteutetun opetuksen kehittämishankkeen (TOPAKKA) tuloksena. Hankkeen lähtökohtana oli tutkivan oppimisen ajattelutapa, jonka ohjaamana noudatettiin innovatiivista tapaa oppia ja opettaa. Kirjan artikkelien pohjamateriaalina käytetään hankkeessa kerättyä aineistoa ja kokemuksia opettamisen ja oppimisen eri ulottuvuuksista, oppimisen yhteisöllisyydestä sekä opettajan tehtävästä. Artikkelien kautta syntyy kuvaus siitä, miten tutkivan oppimisen ajattelutapa opetuksen ja oppimisen lähtökohtana yhdessä ryhmädynaamisen ohjauksen kanssa rakentaa tilan pedagogisen asiantuntijuuden kehittymiselle.
TOPAKKA-hankkeen aikana ja kirjan toimituksen prosessissa elettiin todeksi jaettu ja syvenevä pedagoginen asiantuntijuus. Tutkivan oppimisen ajattelutapa muotoutui toimivaksi ja käyttökelpoiseksi malliksi toteuttaa ammatillista opettajankoulutusta. Artikkelien kirjoittajat ovat ammatillisen opettajankoulutuksen asiantuntijoita, hankkeen toteutuksen aikana pedagogisia opintojaan suorittaneita opiskelijoita sekä muita opetuksen ja kasvatuksen asiantuntijoita. Kirja soveltuu työyhteisöjen kehittäjille ja kouluttajille, kasvatus- ja opetusalan henkilöstölle sekä opiskelijoille.